Imagedtyavus.jpg Uwaga: Jeżeli nie przeszedłeś gry nie powinieneś czytać tego artykułu! Zawiera on fragmenty z fabuły lub końcówkę gier!
Zuttankarmen
Zuttankarmen1
Zuttankarmen przed walką
Zuttankarmen2
Zuttankarmen w walce
Typ przeciwnika Demon
Zdrowie Wysokie/Średnie
Obrona Wysoka
Siła ataku Wysoka
Efekty Statusu Zachwianie, Trafienie Krytyczne, Uśpienie, (w Patapon 3) Zatrucie
Pokrewni Dettankarmen
Występowanie Patapon 2, Patapon 3
Zuttankarmen jest bossem w grach Patapon 2: DonChaka i Patapon 3.
Zuttank

Karmeni wspominający imię Zuttankarmena

OpisEdytuj

W momencie położenia przez Pataponów dłoni na Szarej tęczy będę zdolny przyzwać coś naprawdę straszliwego!
 Ormen Karmen, w opisie misji The Grey Rainbow, and the Other Face 
Zuttankarmen, tytułowany Demonem Szarej Tęczy, Wielkim Demonem Zdradzieckiej Maski oraz Demonem Ciemnej Maski jest legendarnym demonem z Karmeńskich legend, prawdopodobnie najpotężniejszym demonem w Zaświatach. Ukazuje się tylko, gdy jego słabszy krewniak, Dettankarmen zawiedzie. Jednak tak samo jak on, Zuttankarmen pragnie tylko zniszczenia i śmierci.
Hmmh

Zuttankarmen w formie Normalnej

Wygląd i cechy formyEdytuj

Zuttankarmen od swej słabszej wersji odróżnia się niebieskimi barwami i charakterystycznymi "frędzlami" zamiast kolców. Jest bossem zmiennokształtnym, ma formy Normalną, Bestii (tzw. Psa) i Szamana (tzw. Cyklopa).

Forma NormalnaEdytuj

W tej formie Zuttankarmen zaczyna walkę. Początkowo widzimy tylko jego łeb, po chwili przyrasta doń ciało. W tej formie nie walczy, tylko stoi i dyszy. Po zadaniu mu lekkich obrażeń zmienia się w Bestię i już nie wraca do tej formy.
Zuttata

Zuttankarmen w formie Bestii (w Paraget, w ruinach)

Forma BestiiEdytuj

Jest to jego podstawowa forma bitewna. W tej formie Zuttankarmen jest najgroźniejszy, posturą przypomina psa. Dysponuje groźnymi atakami, które mogą wykończyć nam całą armię. Po wprowadzeniu w Zachwianie zmienia się w Szamana.
Szaman Zuttan

Zuttankarmen w formie Szamana (widać błąd, że płomień jego pochodni odlatuje na bok)

Forma SzamanaEdytuj

Dziwna forma, przypominająca przygarbionego człowieka. Chodzi na dwóch łapach i trzyma pochodnię. Jego język ma kolor czerwony, inny, niż formy Bestii. Posiada tylko jeden atak, rażący jednocześnie całą armię. Dodatkowo prawie nie da się go uniknąć. Po wprowadzeniu w Zachwianie zmienia się w Bestię.
Stworek

Zuttankarmen w Kraterze Barabaran

HistoriaEdytuj

W "Patapon 2" Zuttankarmen jest ostatecznym bossem, pojawiającym się po pokonaniu finałowego. Gdy Ormen Karmen zaczął nawiązywać kontakty z Zaświatami, chciał jakoś dokonać zemsty nawet po śmierci. Postanowił, że przywoła straszliwego demona, który, jeśli wódz Karmenów zgnie, zniszczy cały świat, w tym Pataponów. Demonem tym miał być Dettankarmen. Jednak on nie wystarczył Karmenowi. Ponieważ nie miał ani czasu, ani sił, aby od razu go przywołać, zaklął tajemniczy przedmiot, Szarą Tęczę, by dokonała jego dzieła i ukrył ją przy Dettankarmenie. Po trzykrotnym pokonaniu tego demona, Pataponi znaleźli Szarą Tęczę i niechcący przywołali Zuttankarmena, który wylazł z dziury pośrdoku świata i chwilowo spoczął w Kraterze Barabaran. Możemy go powstrzymać w misji The Grey Rainbow, and the Other Face, która z czasem zmienia nazwę na "Traitor Mask's Great Demon, Zuttankarmen".
Zuttan w Masywie

Zuttankarmen w Masywie Nieugiętości

W "Patapon 3" nie pełni już tak dużej roli. Został przywołany przez Arcybiesa Nieugiętości, by służył mu jako medium. Nie zdążył jednak przejąć nad nim kontroli. Mimo to demon, siedzący na szczycie Złego Masywu Nieugiętości, wciąż stanowi zagrożenie. Możemy się z nim zmierzyć w misji Co się czai za gilotyną, która po przejściu zmienia nazwę na "Demon Maski Zuttankarmen".
Statua Zuttankarmena

Statua Zuttankarmena

W "Patapon 3" do naszej Kryjówki możemy też kupić u Srebrnego Hoshipona posąg przedstawiający Zuttankarmena w formie Normalnej.
ZuttankarmenEgg

Bitewne Jajo Zuttankarmena

ŁupyEdytuj

Tak samo jak Dettankarmen przy wprowadzeniu go w Zachwianie lub zabicu (w "Patapon 2") nie wyrzuca materiałów, a Ka-Ching, czasem bronie wysokiej jakości i oczywiście swoje Bitewne Jajo (ang. Battle Egg). W "Patapon 3" możemy tylko dostać Skrzynię za jego pokojem. Ponadto wyrzuca ją nie przy Zachwianiu, a przy śmierci.

Patapon 2Edytuj

  • Ka-Ching
  • (Tylko raz) Jajo Zuttankarmena poziomu 1 (ang. Zuttankarmen Egg lvl. 1, Bitewne Jajo)
  • (Rzadko) Ekwipunek Wielki (ang. Giant Equipment, broń lub zbroja)
  • (Rzadko) Ekwipunek Starożytny (ang. Ancient Equipment, broń lub zbroja)
  • (Rzadko) Ekwipunek Niebiański (ang. Heaven Equipment, broń lub zbroja

Patapon 3Edytuj

  • Żelazne Skrzynie
  • (Rzadko) Złote Skrzynie

TaktykaEdytuj

  • Zuttankarmen, tak samo jak Dettankarmen jest bossem mobilnym i szybkim, w dwójce atakuje równie szybko co Dettankarmen (czyli szybciej niż inni bossowie).
    Początek tańca

    Zuttankarmen staje w baletowej pozycji ptaka, gdy zaczyna sprowadzać meteory swym tańcem

    • Warto zatem zabrać szybkie jednostki.
    • W "Patapon 3" atakuje tak samo jak inni bossowie, czyli wolniej, a po wpadnięciu w Szał przyspiesza.
  • Posiada zarówno dużą siłę ataku, jak i Zdrowia. Jego ataków należy unikać, gdyż zigonorowanie zagrożenia jest bardzo niebezpieczne. Jest znacząco potężniejszy niż Dettankarmen.
    • W trójce Zuttankaramen jest zaskakująco słaby, posiada mało zdrowia, a jego ataki także zadają niskie obrażenia.
  • Jest dość wrażliwy na Podpalenie, ale za to bardzo odporny na Zamrożenie. (żeby go zamrozić potrzeba jednostek z +200% szansy na zadanie owego efektu)
  • Do walki z nim warto uzbroić się w broń zadającą duże obrażenia i wprowadzającą w Zachwianie, co zmusi go do częstej zmiany form.
    • Nastawienie się na Zachwianie jest ważne, ponieważ zaraz po zmianie Szamana zaczyna atakować meteorami, co można przerwać tylko Zachwianiem demonem.
  • Dysponuje nowym atakiem, który także Dettankarmen zna od poziomu 10.
  • W trójce jest zaliczany do Demonów, zatem bronie zwiększające obrażenia przeciw tym bestiom (np. rękawica Chosana czy miecz Flangil) działają też na niego.
  • Unik przed atakiem pazurami należy wykonać nie, kiedy zacznie odskakiwać do tyłu, a kiedy stanie na tylnych łapach.
  • Gdy pozostało mu mało Zdrowia zaczyna pochylać się, przymykać oczy i dyszeć.
  • Mahopon Mogyugyu z Drum Staffem i WIng Bootsami jest najlepszą na niego jednostką
    Zuttan słabnie

    Zuttankarmen traci siły (w Patapon 3 tym zachowaniem zaczyna się Szał)

Ataki i umiejętnościEdytuj

SzałEdytuj

(Umiejętność bierna wyłącznie w "Patapon 3")

Po stracie około połowy zdrowia Zuttankarmen przestanie przygotowywać ataki, przez co stracimy czas na reakcję. W Szale zadawane przezeń obrażenia są nieco niższe niż zwykle, ale Efekty Statusu działają równie silne.
Taniec Meteorów Zutta

Zuttankarmen wykonujący Taniec Meteorów

Forma SzamanaEdytuj

Taniec MeteorówEdytuj

Jest to jedyny ruch który Zuttankarmen wykonuje jako Szaman. Zuttankarmen wbije pochodnię w ziemię, zacznie rytmicznie przestępować z nogi na nogę, po czym stanie w pozycji ptaka, podniesie nad Pataponami łapę, wybałuszy oko i kontynuuje taniec, przywołując deszcz meteorów. Każdy z nich zada średnie obrażenia i Podpali (w trójce zada niższe obrażenia i dodatkowo Zamrozi oraz Zatruje) Przed tym atakiem można się obronić co najwyżej za pomocą piosenki ChakaChaka, ale jest to nieopłacalne. Zuttankarmen bombarduje nas meteorami bez ustanku, aż wprowadzimy go w Zachwianie, więc przy tym ataku lepiej po prostu atakować.
Drapando

Zuttankarmen szykuje się do ataku pazurami

Forma BestiEdytuj

Pędzący PazurEdytuj

Zuttankarmen wykona kilka skoków do tyłu, po czym jednym susem przyskakoczy z powrotem do Pataponów. Następnie stanie na dwóch nogach, a potem gwałtownie drapnie Naszą armię. Obrażenia zadane drapnięciem są gigantyczne, słabsze jednostki mogą zginąć natychmiast. Ponadto wprowadza w Zachwianie. W trójce ten atak nie zadaje aż tak wysokich obrażeń, ale Zatruwa. Aby uniknąć tego ataku należy użyć pieśni PonPata.
Omnomnom

Zuttankarmen szykuje się do Pożarcia Pataponów

Pożarcie PataponówEdytuj

Zuttankarmen przyczai się, zacznie otwierać i zamykać paszczę, po czym wysunie się do przodu i kłapnie, zjadając tylu żołnierzy ilu złapie. Ten ruch nie zadaje obrażeń: śmierć jest automatyczna, niezależnie od tego, jak wytrzymała jest jednostka. Jeśli Nasza armia jest stłoczona w grupie, może zabić wszystkich jednym tym atakiem. Pożarci Heros i Uberheros już się nie odrodzą. Tego ataku musimy unikać piosenkami PonPata lub DonDon. ChakaChaka nic nie da.
Dmuuuch

Zuttankarmen szykuje Trujące zionięcie (po prawej efekt)

Trujące zionięcieEdytuj

Demon spręży się i skuli, zacznie machać ogonem, po czym zionie przed sobą strumieniem dymu, który nie zada obrażeń, a potężnie Uśpi nasze jednostki, nawet jeśli są odporne na Sen. W trójce dym także Zatruje, co spowoduje otrzymanie obrażeń od trucizny. Sposobem na obronę jest DonDon, ale można zrobić po prostu PataPonDonChaka po otrzymaniu tego ataku.

Gra Bossowie fabularni Bossowie dodatkowi Bossowie rzadcy
Patapon DodongaZaknelGaeenCiokinaShookleGorl MajidongaDokaknelDogaeen CiokingShooshookle

-

Patapon  2

Dodonga • MochichichiCenturaManbothGaruruFenicchi • Zaknel • Shookle • KanogiasDettankarmen

Darantula • Dogaeen • Gaeen • Manboroth • Goruru • Dokaknel • Shooshookle • Cioking • Ciokina • GanodiasZuttankarmen Majidonga • Kacchindonga
Patapon 3  Przeklęty Dodonga • Gaeen • Kanogias • Shookle • Ciokina • Dettankarmen • Arcy Pandara

Majidonga • Dogaeen • Ganodias • Shooshookle • Cioking • Zuttankarmen • Inne Naczynie

Gigantus • Manboth • Centura • Mochicchichi • Zaknel • Goruru • Król Gigante • Kacchindonga

Patapon 3 DLC - Dogaeen • Dodonga

• Cioking • Teranteth • Manboroth • Darantula • Dokaknel • Fenicchi • Giga Dongora

-