Zigotons Strike Back
Zigotoni Kontratakują
Misja na Mapie Świata
Przeciwnicy Zigotoni
Poprzedni poziom Escape from Isolation
Następny poziom Crack the Zigoton Fort!
Ścieżka dźwiękowa Motyw Ushishi
Miejsce akcji Las Eyeball
Zastępcza nazwa (Brak)
Tłumaczenie nazwy Zigotoni Kontratakują
Inna nazwa (Brak)
"Zigotons Strike Back "— misja w grze Patapon.
Las Usso

Tło misji

OpisEdytuj

The Zigotons have launched a counterattaack in Eyeball Forest! Soldiers wait in ambush at every turn! Quick, use the Tatepons! Victory to Patapons!
  — Opis misji 

Tłumaczenie: "Zigotoni przygotowują kontratak w Lesie Eyeball! Żołnierze czekają w zaroślach na każdą okazję! Szybko, skorzystaj z Tateponów! Zwycięstwo dla Pataponów!"

Jest to prosta i mało znacząca dla fabuły misja, będąca tylko starciem z Zigotońskimi piechurami. Jest to tylko przypadkowa wymiana ognia między dwoma plemionami, nie zdobywany jest żaden specjalny łup ani nie pojawiają się żadni specjalni przeciwnicy. Głównym sensem starcia jest wypróbowanie siły nowo odblokowanej klasy: Tateponów.

Misja ta pojawia się na Mapie Świata zamiast misji Escape from Isolation i nie można jej powtarzać.

Istnieje możliwość, iż nazwa tej misji nawiązuje do piątej części Gwiezdnych Wojen: "The Empire Strikes Back" (Imperium Kontraktakuje).

FabułaEdytuj

Po pierwszym pokonaniu Zigotonów i wyswobodzeniu z izolacji plemię Pataponów dostało niepokojącą wiadomość: ciemiężyciele postanowili unicestwić bunt poprzez wysłanie wojska mającego na celu dokonanie masakry. Trzeba pozbyć się tego zagrożenia, zanim dotrze do Patapolis. Niedawno opuszczony Las Eyeball znów staje się polem bitwy...

TaktykaEdytuj

  • Jest to bardzo prosta misja, ale można ją przegrać.
    Żołądź i słonecznik

    Żołądź obok słonecznika

  • Nie trzeba obawiać się żadnych specjalnych przeciwników, ale nie uzyskamy też specjalnej pomocy (jak w poprzedniej misji).
  • Do misji tej należy wyszkolić jak najwięcej jednostek, w szczególności Tateponów, którzy bardzo się przydadzą.
  • Do przejścia tej misji nawet zbędne jest wpadanie w Szał.
    • Tryb ten jest jednak bardzo opłacalny.
  • Nie należy wpychać się na przeciwników.
    • Nie powinno się napierać bez zabicia przeciwników, bo można w ten sposób ściągnąć ich dużą ilość.
  • Wszelkie łupy z tej misji są bardzo cenne. Nie powinniśmy dopuszczać, by się marnowały (znikały).
    • Wśród możliwych łupów są błyszczące się żołędzie i słoneczniki, z których po trafieniu wypadają Ka-Ching. Można je trafić tylko jednostkami dystansowymi.

SolucjaEdytuj

Zaraz po rozpoczęciu dojdziemy do kępy krzaków, w której ktoś się kryje.
Zigotoni w trawie

Wrogowie ukryci w roślinności

Pierwszy ukryty: Uch... Jak długo mamy się tutaj chować?

Drugi ukryty: Sza! Są tutaj!

Gdy podejdziemy, ukryci w trawie Zigotoni zaatakują. Ich oddziałs składa się z dwóch Yaritonów (Zigotońskiego włócznika) oraz dwóch Tatetonów (Zigotńskich Tateponów). Nie są oni dużym problemem, aczkolwiek wytrzymałość Tatetonów jest dość denerwująca i może przedłużyć walkę.

Po zabiciu tych nieprzyjaciół wjedziemy głębiej w pole trawy i słoneczników, gdzie nadejdą Yaritoni, dodatkowo z trawy wyskoczą Tateteoni. Raczej nie są groźni, ale trudniej się z nimi walczy niż z poprzednimi, bo jest ich więcej. Nieco dalej zaatakuje dwóch Tatetonów, jeden z nich po zabiciu wyrzuci miksturę zdrowia. Nieco dalej dojdziemy do dużego oddziału wroga, złożonego z Tatetonów i Yaritonów. Prowadzi im specjalny, potężny Tateton.
Główny oddział (ZSB)

Główny, najpotężniejszy oddział wroga

Tateton dowódca: Zatrzymać się, nędzne Patapony!

Walka z tymi przeciwnikami jest dość trudna, są wytrzymali i często atakują. Mimo to powinny ulec Pataponom, gdy ci są w Szale. Inaczej walka będzie dość mozolna. Zabity dowódca wroga pozostawi Stalową Siekierę (ang. Steel Axe). Za nimi stoi altana, z której (po zniszczeniu) wypadnie Stalowa Włócznia (ang. Steel Spear). Dalej pozostanie już tylko minąć znacznik i skończyć misję.

Po misjiEdytuj

Po udanym przejściu misji czeka nas mała rozmowa z lady Meden.

Meden: Nasz wielki Władco (imię gracza)...

Czy poznałeś już muzycznego cudotwórcę, Pana Pakapona?

Potem, gdy nasuniemy na Meden kamerkę...

Meden: Wszechmogący (imię gracza)... Proszę, poprowadź nas do Krańca Świata!

Zigotoński fort blokuje naszą drogę.

Na tym rozmowy się skończą.