FANDOM

Zigotons Attack Again?!
Zigotoni Atakują Ponownie
Misja na Mapie Świata
Przeciwnicy Zigotoni
Poprzednia misja Guardian of Knell
Następna misja Convoy Escort
Ścieżka dźwiękowa Motyw Goroch
Miejsce akcji Dorzecze Dodon
Zastępcza nazwa (Brak)
Tłumaczenie nazwy Zigotoni Nacierają Ponownie?!
Inna nazwa Zigotons Attack... Again?!
"Zigotons Attack Again?!" to misja w grze Patapon.
Równina Sutten

Tło misji

OpisEdytuj

A large Zigoton force has swooped in from Mt. Bachikoi AGAIN! (Imię gracza)'s army must face them in Dodon Basin, lest Patapolis be taken!
  — Opis misji 

Tłumaczenie: "Wielkie siły Zigotonów nacierają od strony Góry Bachikoi PONOWNIE! (Imię gracza) ze swą armią musi stawić im czoła w Dorzeczu Dodon, aby Patapolis nie zostało zdobyte!"

Jak można łatwo wywnioskować, jest to powtórka misji Zigotons Attack. Ta wersja jest nieco trudniejsza, przeciwnicy są silniejsi i liczniejsi. Tak samo jednak toczy się tam bój z oddziałami piechurów (a także konnicą), nie dowodzonymi wprost przez żadnego potężnego oficera (jednak pojawia się tam dość niezwykły jak na razie Dekaton). Za przejście tej misji nie dostaje się żadnych specjalnych nagród.

Tej fabularnej misji nie można powtarzać.

FabułaEdytuj

Pataponom udało się opanować oazę na pustyni, której okupacja pozwalała Zigotonom na przekraczanie Opłakanej Pustyni i atakowanie terenu Pataponów poprzez najazdy. Jednak okazuje się, że kiedy oaza była zajmowana, kolejne Zigotońskie siły przedarły się przez pustynię i maszerują, by zaatakować Patapolis i dokonać rzezi. Dorzecze Dodon jest dobrym miejscem na stanięcie przed nimi murem...

TaktykaEdytuj

  • Przeczytaj artykuł o misji Zigotons Attack. Misja ta jest prawie identyczna w przebiegu.
  • Misja ta jest bardzo prosta w przechodzeniu; walczy się tylko z kolejno atakującymi wrogami.
  • Jednostki do walki wręcz powinny być jak najwytrzymalsze, by powstrzymywać wrogą konnicę.
  • Do misji tej warto zabrać Kibaponów. Dobrze radzą sobie z nawet licznymi piechurami.
    • Są zwłaszcza skuteczni przeciw strzelcom, bo atakują szybko, mocno i daleko. Muszą się jednak wpierw do nich dobrać.
  • Gdy wrogów jest zbyt wielu warto zacząć grać piosenkę obrony ChakaChaka.
  • Dekaton nie jest tak straszny, na jakiego wygląda.

SolucjaEdytuj

Zaraz po rozpoczęciu do ataku ruszy oddział Zigotonów, złożony z włóczników, Tatetonów (Zigotońskich Tateponów) oraz łuczników.
Oddział Zigotonów

Standardowi przeciwnicy

Pierwszy Tateton: Nie oszczędzać tych Pataponów!

Drugi Tateton: Heretycy!

Walka z nimi jest dość prosta. trzeba jednak podczas walki wpadać w Szał, co nieco ją przedłuży. Gdy tylko zginą Tatetoni, będzie można szybko zabić resztę.
Dekaton i Zigotoni

Dekaton obok zwykłych Zigotonów

Gdy tylko padną, nadejdzie kolejny oddział takich samych przeciwników. Gdy ich obrońcy zginą, nadjadą Zigotonom na pomoc dwaj Kibatoni (Zigotońska konnica). Jeśli mamy silne jednostki do walki wręcz (lub dużo jednostek dystansowych), owi wrogowie szybko zginą.

Gdy walka przeniesie się na pobliskie pole trawy pojawią się kolejni liczni przeciwnicy; następni łucznicy i włócznicy. Przeciwników będzie wówczas dość wielu, warto zacząć grać ChakaChaka, aby obronić się przed ich atakami. Po chwili nadejdzie też dość nieoczekiwany przeciwnik: dekaton (Zigotoński mutant bojowy). Jest on dość wytrzymały, ale niezbyt silny. Powinien zginąć bez wyrządzenia dużych szkód.

Ostatni zabity przeciwnik wyrzuci Miksturę Zdrowia, która po podniesieniu uleczy ranne jednostki. Po dalszym marszu dojdziemy do pola trawy, z której wyskoczą przeciwnicy (Tatetoni, łucznicy, włócznicy), zaatakuje też konnica, a wraz z nią kolejne jednostki. Walka będzie zażarta, ale dobrzy strzelcy (w Szale) powinni pozabijać wrogich strzelców. dodatkowo do walki wmiesza się kolejny Dekaton.

Gdy wielu wrogów zginie...

Zigoton: Odwrót! Odwróóóót!

Wówczas wrogie jednostki odejdą do tyłu i już nie wrócą do walki. Gdy to starcie dobiegnie końca, dotrzemy do świątyni na koniec. Pozostanie tylko zniszczyć ją i zabrać specjalną nagrodę oraz minąć znacznik kończący misję.

RozmowyEdytuj

Po udanym przejściu tej misji czeka nas rozmówka z lady Meden i jej pomocnikiem...

Meden: Panie (imię gracza)... Możemy twardo spać pomimo owych ustawicznych Zigotońskich ataków.

Proszę, pozwól mi podsunąć plan...

Wówczas podejdzie Yaripon.

Zwiadowca: Kapłanko Meden! Wszystko gotowe!

Na tym rozmowa się skończy. Potem, gdy nasuniemy na Meden kamerkę, ta zawoła z radością (co niezwykłe) i powie jeszcze co nieco...

Meden: Wszechwielki (imię gracza)! Powóz dostawczy jest gotowy!

Dostarcz Materiały do budowy fortu w Dorzeczu Dodon.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki