FANDOM

Zigotoński wóz więzienny
Wóz Zigotonów
Lady Meden uwięziona w wozie
Typ przeciwnika Maszyna
Zdrowie Wysokie
Obrona Wysoka
Siła ataku Brak
Efekty Statusu Brak
Podobne Karmeński wóz więzienny, Ziggerzank
Zigotoński wóz więzienny (nazwa własna nieznana) jest pół-bossem pojawiającym się w grze Patapon.
Uszkodzenie wozu Zigotonów 1

Uszkodzony wóz Zigotonów

OpisEdytuj

Jak nietrudno się domyślić, jest to jeżdżąca klatka. Zigotoni zbudowali ją specjalnie do uwięzienia Meden, kapłanki Wielkiego Patapona, przed jej porwaniem. Prawdopodobnie jego dowódcą jest żądny zemsty Makoton. W Patapon 2: DonChaka Karmeni wybudowują podobną, ale prawdopodobnie nie powiązaną z jej poprzednikiem maszynę.
Uszkodzenia wozu Zigotonów 2

Poważnie uszkodzony wóz Zigotonów

WyglądEdytuj

Wóz ten wygląda jak wielka klatka na kołach. Ma duże, grube opancerzenie, oraz zabezpieczony jest długimi, metalowymi kolcami, służącymi też ozdobie. Ciągną go dwa konie, dosiadane przez Zigotonów. Cała maszyna ma czarne barwy z czerwonymi wzorami. Jej dach nieco przypomina hełm Dekatona (Zigotońskiego Dekapona). Wraz ze psuciem się maszyny, dach i podłoga klatki coraz bardziej pęka i odpada.

HistoriaEdytuj

Gdy lady Meden nierozważnie poszła na spacer, złapali ją Zigotońscy wojownicy. Wsadzili kapłankę do przygotowanego w tym celu wozu i ruszyli. Gdy Patapońska pogoń zdążyła dogonić porywaczy, ci już przemierzali Pustynię Tamaran. Musimy powstrzymać Zigotonów nim uciekną zbyt daleko od Patapolis w misji Meden Kidnapped, której nie da się powtórzyć.

W "Patapon 2" widzimy podobną z wyglądu i wybudowaną w tym samym celu maszynę, ale patrząc na relacje między Zigotonami a Karmenami wątpliwe jest, by Zigotoni pomogli w jej budowie.

TaktykaEdytuj

  • Zigotońska wersja wozu więziennego nie dysponuje żadnym wyposażeniem obronnym ani atakami. Zagrozić mogą nam co najwyżej broniący jej piechurzy.
  • Najlepiej jest nastawić się ofensywnie.
  • Ponieważ nasi żołnierze odbierają ten cel jako budynek, pociski Megaponów przelatują przez cały cel. Warto zabrać tą klasę, by jednocześnie niszczyła wóz i likwidowała ukrytą za nim piechotę.
  • Jak większość pół-bossów jedynym Efektem Statusu, jaki działa na Zigotoński wóz więzienny, jest Podpalenie.
    • Zdecydowanie jednak lepiej nie zabierać broni Ognistych, bo jeśli wóz zostanie zniszczony przez Ogień, Meden skona w płomieniach i automatycznie przegramy.
  • Ponieważ wóz nie przystaje ani na moment, lepiej nie brać atakujących powoli jednostek, a Naładowanymi Atakami uderzać, gdy stoimy tuż za nim.
  • Jako maszyna otrzymuje on zwiększone obrażenia od obrażeń obuchowych. Dekapony są na niego bardzo skuteczne, jednak powinny mieć ustawioną dużą prędkość ataku, lub atakować Naładowanym Atakiem, by szybko podbiegły do celu i uderzyły.
  • Wozu nie da się zatrzymać. Co mniej więcej dwie-trzy piosenki musimy podejść, by nam nie uciekł.
    • Jeśli minie znacznik oznaczający koniec misji przegramy.
  • Ponieważ podróżuje on przez gorącą pustynię, niezbędny jest Cud Deszczu, by dało się ją przebyć wraz z nim.
    • Istnieje szansa, że zniszczymy go, zanim wjedzie na niebezpieczne tereny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki