FANDOM

Zigotoński pałac
Kompleks demonów.png
Typ lokacji Gmach/Pustkowie
Poprzednia lokacja Ogrody Królowej Kharmy
Następna lokacja Koniec Świata (fałszywy)
Odpowiednik w "Patapon 2" Pałac Karmenów, Środek Świata
Odpowiednik w "Patapon 3" (Brak)
Liczba rozgrywanych misji 2 + 1
Angielska nazwa Zigoton palace
Podobne miejsca Zigotońskie terytorium, Zigotońskie państwo, Ogrody Królowej Kharmy
Zigotoński pałac (nazwa własna nieznana) to lokacja w grze "Patapon" i "Patapon 2: DonChaka".
Normalny Gorl.png

Diabeł Gorl, który przybył do tego miejsca z Zaświatów

OpisEdytuj

Kharma jest na tyle zdeterminowana, by walczyć do śmierci w Zigotońskim pałacu.
 Meden 
Ów pałac to rezydencja Zigotońskiej królowej, Kharmy. Jego otoczenie zapewne niegdyś przypominało pobliskie ogrody, jednak na wskutek przybycia Gorla miejsce to stało się zapowiedzią świata zniszczonego przez demony. Dziś wypaczony pałac stoi pośrodku wymarłego pustkowia, zaś we wnętrzu gmachu znajduje się portal do Zaświatów, którego zamknąć już się nie da... Możliwe, że miejsce to wciąż zamieszkiwane jest przez zmienioną w wiedźmę Kharmę.
Pałac Kharmy na Mapie.png

Pałac Kharmy na Mapie Świata sprzed odkrycia (zapewne tak wyglądał przed pojawieniem się tam Gorla)

WyglądEdytuj

Zapewne niegdyś miejsce to przypominało Ogrody Królowej Kharmy, ale dziś miejsca te zupełnie kontrastują. Pałac stoi pośrodku demonicznego pustkowia; z czerwonej gleby wystają stożkowate kolce (poza pałacem są one bardzo duże); w oddali widać również formację skalną, wyglądającą jak eksplozja. Cały teren przypomina Środek Świata, inną zamieszkiwaną przez demony krainę. Tuż nad horyzontem rosną wielkie, wysokie grzyby. Na żółtym niebie, poza pasmami chmur, widnieje też tajemniczy, podobny do księżyca (lub wypaczonego znaku Yin i Yang) obiekt. Może to być spaczone przez zło słońce, lub t
Pałac Kharmy na Mapie 2.png

Pałac Kharmy na Mapie Świata po odkryciu

eż portal do Zaświatów. Pałac wygląda bardziej jak sieć połączonych łukami kolumn. Ozdobione one są kolcami oraz graniastymi wzorami, z czego te znajdujące się u podnóży kolumn wyglądają jak demoniczne oczy.

HistoriaEdytuj

Nie wiadomo, czy budowla ta powstała za rządów Kharmy, czy wcześniej. Najprawdopodobniej została wybudowana w takim samym uroczym, dziewiczym stylu co dworskie ogrody. Rezydowała tam Zigotońska królowa. Stamtąd wydawane były wszelkie rozkazy dotyczące ciemiężenia Pataponów. Gdy królowa odddała swą duszę złu, miejsce to zostało przeklęte. Wkrótce przybył tam demon Gorl, pragnący zniszczenia świata. Jako zajawkę nadchodzącego kataklizmu zniszczył wszelkie życie wokół miejsca przybycia. Kharma, za oddanie duszy, otrzymała demoniczne siły; również wybrani przez nią żołnierze zostali przesyceni mocą zła.

Jednak z czasem Pataponi pokonali nawet sługusów wysłanych przez Gorla. Wypędzona ze swych ogrodów ukryła się w ostatnim bastionie: pałacu. Tam, w misji "Final Showdown!" ostatecznie stawia czoła. Jednak gdy przegrywa, jej wściekły mistrz rusza do dzieła. W misji "Servant of Darkness" Pataponi toczą walkę z diabłem; stawką jest istnienie świata. Starcie z Gorlem kończy wojnę w pierwszej grze. Jednak nawet zabicie Gorla nie uspokaja sytuacji w pałcu: brama do Zaświatów, z której wylazł Gorl, jest niemożliwa do zamknięcia... Walki z kolejnymi demonami toczą się w nieskończoność.

W "Patapon 2" Heros, pokonując Garuru w Środku Swiata, zdobywa Bitewne Jajo Goruru (ang. Goruru Battle Egg), przedmiot, który w świecie Paraget odtwarza walkę z Gorlem (zwanym wówczas Garuru). Bohater wraz z Komuponami toczy walki z potworem, aby zdobywać skarby z Bitewnego Jaja. Epizod ten nie ma jednak nic wspólnego z fabułą.
Kharma w pałacu.png

Zmieniona w wiedźmę Kharma, na terenie swojego pałacu

MisjeEdytuj

Na terenie pałacu Kharmy toczy się akcja dwóch misji, obu fabularnych.

Final Showdown!Edytuj

Walka z ostatnim Zigotonem, który nie poddał się Pataponom. Mowa o królowej Kharmie, niegdyś dumnej władczyni Zigotonów, dziś zmieniona w demonicę, przepełniona złem Zigotonka postanawia osobiście stawić czoła Pataponom. Pozostały jej tylko własne siły; wszyscy jej zmienieni w demony poddani zostali wybici. Jednak nawet samotna wiedźma jest bardzo niebezpieczna... Misji tej nie można powtarzać, po pierwszym pokonaniu Kharmy zastępuje ją misja:

Servant of Darkness/ Two-faced Devil GorlEdytuj

Starcie z finałowym bossem w grze, jest nim Gorl, diabeł, który setki lat temu zniszczył cywilizację Pataponów, zaś Kharma przywołała go z powrotem... Gdy ci, którym (w zamian za ich dusze) dał siły zawiedli, osobiście przybył do świata Pataponów, aby zgnieść oczate plemię i doszczętnie zniszczyć świat... Jego śmierć otwiera Pataponom drogę do ich wymarzonego raju: Końca Świata. Walkę z Gorlem można powtarzać w nieskończoność.

Goruru Battle EggEdytuj

Powtórka poprzedniej misji, toczona w dwójce. Walkę nie toczy jednak Patapońska armia, a Heros wraz z Komuponami (lub innymi graczami). Po zabiciu potwora odbywa się rytuał pod Ołtarzem DonChaka, podczas którego otwierane jest Bitewne Jajo, a z jego wnętrza wyciągany jest kryjący się tam skarb. Sama walka z demonem odróżnia się od poprzedniej części tylko jego siłą oraz zdolnościami do kilku nowych ataków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki