Wulkan Bovo
Wulkan Bovo.png
Typ krainy Pustkowie (teren ognisty)
Poprzednia lokacja Dzikie Ziemie Doyon
Następna lokacja Ruiny Mrocznego Pałacu
Odpowiednik w "Patapon 2" Wulkan Melala
Odpowiednik w "Patapon 3" Wulkaniczna Strefa Leniwego Demona
Liczba rozgrywanych misji 1+1
Angielska nazwa Bovo Volcano
Podobne miejsca (Brak)
Wulkan Bovo to lokacja w grach "Patapon" i "Patapon 2".
Ciokina.png

Ciokina, potwór żyjący w tym miejscu

OpisEdytuj

Bovo to spalona, ognista strefa, w której panuje zaduch i gorąc. Wszelka fauna i flora tam jest martwa, jedyną znaną tamtejszą formą życia są ogromne, wulkaniczne kraby. Niestety, przez to pustkowie biegnie jedyna droga w stronę centrum kraju Zigotonów, zatem Bovo bywa zapewne często odwiedzany przez podróżnych, którzy muszą się zmagać z królową tego wulkanu: Ciokiną.
Bovo na mapie.png

Bovo na Mapie Świata przed odkryciem

WyglądEdytuj

Z płaskiej powierzchni spalonej ziemi często wyrastają stożki wulkaniczne, wyglądające jak wysokie, strome górki o płaskich szczytach. Niektóre są szczególnie wąskie i wyglądają jak kominy. Wśród stożków wznoszą się spalone pnie niegdyś rosnących tam drzew. Ze zwgęglonych pni sterczą ostre pozostałości gałęzi. Na ziemi widać też suche gałązki, będące pozostałościami krzewów. Są one zwęglone tak samo jak drzewa. Wszystko ma czerwoną, rozgrzaną barwę, niebo tuż nad horyzontem jest bardziej pomarańczowe i żółte.
Bovo na mapie 2.png

Bovo na Mapie Świata po odkryciu

HistoriaEdytuj

Sądząc po licznych tam pozostałościach drzew i innych roślin, teren Bovo porastały kiedyś lasy. Wulkan uformował się stosunkowo niedawno. Aczkolwiek od starożytności musiał być ognistym pustkowiem. Jego królową była Ciokina, wielki, wulkaniczny krab, przy któej starożytni Pataponi ukryli Pamięć Megapona (ang. Megapon's Memory). Innym znanym wulkanicznym potworem jest Cioking, który to został strażnikiem ruin miasta Guchoppa. Odkąd Zigotoni objęli we władanie ten teren, musieli często go przekraczać; możliwe, że jakoś obłaskawiali Ciokinę.

Gdy Pataponi pokonali generała Gonga, nic już im nie stawało na drodze do serca państwa Zigotonów. Nic, poza niebezpiecznymi, wulkanicznymi terenami, na których największym zagrożeniem była Ciokina. Aby móc bezpiecznie przekraczać ten teren, trzeba zabić kreaturę. Jednak należy ją zabić także dla odzyskania Megapońskiej Pamięci... Walka z krabią królową toczy się w misji "Volcano Guardian". Po zabiciu Ciokiny i odzyskaniu Patapońskieg dziedzictwa, na Bovo toczą się już tylko polowania na kolejne potworne kraby.

W "Patapon 2" Pataponi zdobywają Bitewne Jajo Ciokiny (ang. Ciokina Battle Egg), dzięki któremu Heros w świecie Paraget może wraz z Komuponami toczyć boje z królową wulkanu Bovo na jej terenie.

MisjeEdytuj

Na terenie Wulkanu Bovo dzieje się akcja tylko jednej misji (fabularnej), która jest powtarzana w "Patapon 2".

Volcano Guardian/ Mercilles Crab QueenEdytuj

Starcie z bossem; tytułową strażniczką i królową terenu Wulkanu Bovo, czyli z Ciokiną. Stwarza ona zagrożenie dla Pataponów, zatem trzeba ją pokonać. Ponadto strzeże ona fragmentu Patapońskiego dziedzictwa: Pamięci Megapona (ang. Megapon Memory)... Zabijając Ciokinę po raz pierwszy odzyskujemy ten przedmiot i odblokowujemy tym samym potężną klasę muzyka wojennego. Walkę z Ciokiną można powtarzać.

Ciokina Battle EggEdytuj

Misja dodatkowa w "Patapon 2", odblokowywana po pierwszym zabiciu Ciokinga w misji "Terrible Fang at Guguchoppa Ruins". Dzięki Bitewnemu Jaju (ang. Battle Egg) Heros oraz Komupony (lub inni gracze) mogą walczyć z Ciokiną, aby zdobyć skarby z jej Jaja. Paraget odtwarza walkę z pierwszej części. To starcie nie ma nic wspólnego z fabułą.