FANDOM

W Patapon 3 napotkamy na wiele przeciwników. Część z nich pochodzi z poprzednich części. Na tej stronie znajdziesz listę wszystkich wrogów Pataponów.

ZwierzętaEdytuj

W przeciwieństwie do poprzednich części, wszystkie zwierzęta w trójce są agresywne. Nie są to już sympatyczne stworzonka z poprzednich części...

MotsitsiEdytuj

Są to groźniejsze podgatunki Mochichi. Tak jak poprzednie, śpią, ale zbudzone nie zaświergoczą, lecz strzelą w nas czymś w rodzaju flegmy z dzioba. Od poczciwych Motiti różnią się kształtami i barwami.

UjiEdytuj

Czarny rekin z czerwonymi oczami, "pływa" w ziemi i złośliwie zjada nam żołnierzy. A jako że mamy ich tylko czterech, lepiej na niego uważać.

BonedethEdytuj

Najczęściej występujący wrogowie w tej części. Są to nieumarli żołnierze z dynastii Aaah-Oh.
Bone

Bonedeth/Kościulec

Z reguły nie są groźni pojedynczo, więc trzymają się w grupach. Mają kilka klas podobnych do klas z poprzednich części.

Klasy Bonedeth

Mroczni HerosiEdytuj

Są przywódcami Kościulców. Nie wszyscy są rasy Bonedeth. Są bardzo silni. Niektórzy z nich, jak się okazuje, są zmuszani do walki przez Arcybiesy - nie wszyscy są źle nastawieni do Pataponów...

AkumaponiEdytuj

Kuwagattan and His minions

Akumapony i generał Kuwagattan (Kuwagattan nie występuje w Patapon 3)

Demoniczne Plemię. Pojawiają się na ognistych terenach, a w dalszych etapach gry bronią Arcybiesa Nieugiętości. Atakują znacznie częściej niż Bonedeth i zawsze używają unikatowych broni.

Potężniejsi przeciwnicyEdytuj

Od normalnych wrogów odróżnia ich wygląd, oraz specjalne ataki, a od bossów fakt, że są prostsze w pokonaniu, są mniejszej wielkości i często grupowo.

CyklopyEdytuj

Cyklopek

Cyklop

Olbrzymy, które lubią jeść Patapony. Mają wielkie, wyłupiaste oko. Pojawiają się niemal od początku. Potrafią rzucać głazami lub uderzać maczugą... Ich mocniejszą odmianą są cyklopy-mutanty.

TrentyEdytuj

Trent1

Trent

Żywe drzewa ożywają podpalone i odzyskują siłę, jeśli pada deszcz (nawet, gdy płoną). Potrafią się poruszać. Ich jedynym atakiem jest strzelenie węgielkami (mogą to robić na dwa sposoby). Ich potężniejszą odmianą są Trenty śmierci.

Salamandry loduEdytuj

Salm

Salamandra lodu

Jaszczurkopodobne bestie, złączone z setek malutkich, złych duszków. Mogą tylko uderzyć długą szyją, ale doskonale zamrażają oraz, co gorsza, im bardziej oberwą, tym są silniejsze. Eksplodują po śmierci, a powstały wybuch zadaje olbrzymie obrażenia!

Salamandry ogniaEdytuj

Ogniste wersje lodowych salamander. Trochę różnią się wyglądem, barwą oraz walką - nie zamrażają, lecz podpalają.

Fenek

Fenrir

FenrirEdytuj

Demoniczny i monstrualny wilk. Może pożreć żołnierza lub zionąć usypiającą mgiełką. Jego potężniejszą formą jest Gromobestia.

GargulceEdytuj

Dziwne, latające stwory, które pokazują nam skarby, po czym niszczą je, by nas zirytować. Jeśli zabijemy stwora odpowiednio szybko, możemy zatrzymać sobie to co miały - są to czasem piękne skarby. Ich wzmocnioną wersją są elitarne gargulce.

Smierccc

Śmierć

ŚmierćEdytuj

Latające widmo z kosą, wygląda jak Śmierć z opowiadań, z tym że nie ma nóg, a lewituje. Może ciąć kosą, bądź zionąć morowym powietrzem. Jego wzmocnioną formą jest żniwiarz.

SmoczątkoEdytuj

Pozornie milutki potwór, a w rzeczywistości szybka, mała bestia. Może nas podrapać pazurami... Jego silniejszą wersją jest smoczątko Hyumitto z Głębi Obżarstwa.

Golem loduEdytuj

Okrutny potwór, który żyje w ziemi, podczas pobytu w której jest niezniszczalny. Może zionąć w nas lodem, lub ręką wciągnąć w podziemia...

Golem

Golem atakujący śniegiem

GolemEdytuj

Kamienna wersja golema. Nie zamraża, lecz zadaje większe obrażenia.

Ognisty Smok Patapon 3

Ognisty Smok

SmokEdytuj

Wielka bestia, która zieje w nas ogniem, lodowym ogniem lub rozpyla truciznę, w zależności od odmiany. Spotykać można ognistego, lodowego lub mrocznego smoka. Gdy umiera, jego szyja upadając rani nasze jednostki.

Barlog

Barlog

BalrogEdytuj

Wielki, niesamowicie tłusty diabeł dzierżący trójząb, którego używa jako widelca. Może nas nabić na widelec i zjeść, lecząc się w ten sposób. Może też podnieść swoje fałdy tłuszczu i, upuściwszy je, spowodować trzęsienie ziemi. Jego mocniejszą wersją jest Balrag.

Minibossowie Edytuj

Możemy je spotkać tylko w określonych miejscach i w określonych misjach.

MatangoEdytuj

Dziwaczny, demoniczny grzyb, czasem błędnie uważany za meduzę. Występuje tylko w Dworze Uczciwości. Może w nas rzucić kamieniem, uśpić lub sprawić, że pojawią się Megadeaci i Kibadeaci oraz Trent w bonusowym poziomie.

Suporg

Superbroń Org

Superbroń OrgEdytuj

Pradawna supermachina, do, której kluczem jest MechaHoshipon. Pojawia się tylko w Labiryncie Powściągliwości. Steruje nią Wściekłowilk (nawet, jeśli zginie w fabule). Hasło do niej brzmi "Kupa złomu" ("Heap of junk"). Może w nas strzelać z działek lub wielkiej armaty fotonowej. 

Superbroń DahlEdytuj

Ulepszona wersja Superbroni Org, którą również kieruje Wściekłowilk. Pojawia się tylko w misjach dodatkowych. Wygląda zupełnie inaczej niż Org i jest dużo silniejsza - może nas zaatakować laserową bombą...

Hyumittocn

Hyumitto

HyumittoEdytuj

Supermocne smoczątko, można je uznać za potężnego minibossa, gdyż różni się wyglądem i atakami od innych smoczątek. Na przykład, potrafi zionąć trucizną... Występuje tylko w jednej misji dodatkowej, tej samej co Superbroń Dahl.

Bossowie fabularni (bossowie dungeonów)Edytuj

Przeklęty DodongaEdytuj

572px-Possesed dodonga

Przeklęty Dodonga

Przeklętego Dodongę spotykamy w Jaskini Męstwa podczas walki z Arcybiesem Męstwa. Jest on pierwszym bossem w grze Patapon 3. Przypomina Dodongę, lecz różni się od niego kolorystyką.

GaeenEdytuj

Gaeen and seventh spirit

Gaeen

Gaeena spotykamy w Wieży Czystości razem z Arcybiesem Czystości. Jest drugim głównym bossem spotykanym w grze. Wspomaga drugiego arcybiesa. Gaeen nie różni się prawie niczym od Gaena z Patapon 2 oprócz znaku Arcybiesa na ramieniu.

KanogiasEdytuj

Kanogias, wielka mechaniczna forteca. Wspomaga się wzajemnie (jest medium) z Arcybiesem Sprawiedliwości. Jest trzecim z głównych bossów. Kanogias pilnuje Zamku Sprawiedliwości.

ShookleEdytuj

Shookle, wielka roślina pożerająca patapony w Patapon 3 występuje jako medium Arcybiesa uczciwości.
Shookle

Shookle

Mieści się w Dworze Uczciwości. Ma trzy pnącza, zakończone łapkami.

CiokinaEdytuj

Ciokina jest wielkim wulkanicznym krabem.
Cioking

Ciokina

Jej medium jest Arcybies Powściągliwości. Broni się szczypcami którymi może zrobić nam dużą krzywdę i babęlkami nakładającymi efekty statusu. Posiada wszystkie ruchy Ciokinga i Ciokiny z poprzednich gier. Czeka w Labiryncie Powściągliwości. Można ją spotkać również w Głębiach Rozpaczy (DLC).
Dettankarmen

Dettankarmen

DettankarmenEdytuj

Potężny i wielki demon - Dettankarmen.

Jest jednym z najtrudniejszych bossów w grze. Jest ostatnim bossem w Patapon 2. Jego medium jest Arcybies Nieugiętości. Znajduje się na szczycie Ciemnego Masywu.

Arcy PandaraEdytuj

Pandara

Arcy Pandara

Arcy Pandara (ang: Arch Pandara) jest potworem stworzonym z wszystkich 7 Arcybiesów połączonych na 3 piętrze Grobowca Tolerancji. Arcy Pandara posiada cztery formy: normalną, oko, skrzynia i wielki potwór.

 Dodatkowi bossowieEdytuj

Są to zapasowe media arcybiesów. Każdego można spotkać po pokonaniu danego Arcybiesa. Są opcjonalni. Są to ulepszone formy poprzednich mediów.

MajidongaEdytuj

Potwór śpiący w Jaskini Męstwa, zapasowe medium Arcybiesa męstwa. Ma wielkie rogi, oraz czerwone barwy. Jest silniejszy niż Przeklęty Dodonga. Spoczywa na trzecim piętrze. 

DogaeenEdytuj

Ulepszony Gaeen, mieszka w Wieży Czystości, zapasowe medium Arcybiesa czystości. Różni się barwami i kolcami na pancerzu. 

Ganek

Ganodias i jego atak bombą

GanodiasEdytuj

Zapasowe medium Arcybiesa Sprawiedliwości, druga wersja Kanogiasa, ciemniejszy i bardziej skomplikowany w budowie. Siedzi w Zamku Sprawidliwości. Jest bardzo silny. 

ShooshookleEdytuj

Cioking-0

Cioking

Potężniejszy Shookle, jest bardziej kolczasty. Siedzi na trzecim piętrze Dworu Uczciwości. Zapasowe medium Arcybiesa Uczciwości. 

CiokingEdytuj

Odróżnia się barwami i kolcami na pancerzu. Mieszka w Labiryncie Powściągliwości. Jest zapasowym medium Arcybiesa Powściągliwości.

Zuttanslip

Zuttankarmen

ZuttankarmenEdytuj

Potężniejszy braciszek Dettankarmena. Mieszka w Ciemnym Masywie Nieugiętości. Zapasowe medium Arcybiesa Nieugiętości.