FANDOM

W Patapon 3 napotkamy na wiele wrogich ras. Część z nich pochodzi z poprzednich części. Na tej stronie znajdziesz listę wszystkich wrogów Pataponów.

ZwierzętaEdytuj

W przeciwieństwie do poprzednich części, wszystkie zwierzęta w trójce są agresywne. Nie są to już sympatyczne stworzonka z poprzednich części...

MotsitsiEdytuj

Są to groźniejsze podgatunki Mochichi. Tak jak poprzednie, śpią, ale zbudzone nie zaświergoczą, lecz strzelą w nas czymś w rodzaju flegmy z dzioba. Od poczciwych Motiti różnią się kształtami i barwami.

UjiEdytuj

Czarny rekin z czerwonymi oczami, "pływa" w ziemi i złośliwie zjada nam żołnierzy. A jako że mamy ich tylko czterech, lepiej na niego uważać.

Boneadeci/ KościulceEdytuj

Najczęściej występujący wrogowie w tej części. Są to nieumarli żołnierze z dynastii Aaah-Oh.

===Piechota===
Bone

Bonedeth/Kościulec

  • Z reguły nie są groźni pojedynczo, więc trzymają się w grupach. Mają kilka klas podobnych do klas z poprzednich części.

Klasy kościulów - Yarideths (Yaripon) , Tatedeths (Tatepon) , Yumideths (Yumipon) , Megadeths (Megapon) i (nie wykorzystany) Dekadeths (Dekapon)

Mroczni HerosiEdytuj

Są przywódcami Kościulców. Mają różne wcielenia, gdyż wywodzą się z wielu ras. Są bardzo silni. Niektórzy z nich, jak się okazuje, są zmuszani do walki przez Arcybiesy - nie wszyscy są źle nastawieni do Pataponów...
Ragewolf 0101

Wściekłowilk bez szponów.

AkumaponiEdytuj

Demoniczne Plemię. Pojawiają się na ognistych terenach, a w dalszych etapach gry bronią Arcybiesa Nieugiętości.

PiechotaEdytuj

Podstawowi żołnierze. Nie wspierają ich żadni oficerowie. Dzielą się na takie same klasy, jak ich koledzy - Kościulce.
Kuwagattan and His minions

Akumapony i generał Kuwagattan

MinibossyEdytuj

Od normalnych wrogów odróżnia ich wygląd, oraz specjalne ataki, a od bossów fakt, że są prostsze w pokonaniu, są mniejszej wielkości i często grupowo. W tej części minibossy stanowią właśnie główną siłę uderzeniową wroga...

CyklopyEdytuj

Olbrzymy, które lubią jeść Patapony. Mają wielkie, wyłupiaste oko. Pojawiają się niemal od początku. Potrafią rzucać głazami lub uderzać maczugą... Ich mocniejszą odmianą są cyklopy-mutanty.
Cyklopek

Cyklop

Trent1

Trent

TrentyEdytuj

Żywe drzewa ożywają podpalone i odzyskują siłę, jeśli pada deszcz (nawet, gdy płoną). Potrafią się poruszać. Ich jedynym atakiem jest strzelenie węgielkami (mogą to robić na dwa sposoby). Ich potężniejszą odmianą są Trenty śmierci.

Salm

Salamandra lodu

Salamandry loduEdytuj

Jaszczurkopodobne bestie, złączone z setek malutkich, złych duszków. Mogą tylko uderzyć długą szyją, ale doskonale zamrażają oraz, co gorsza, im bardziej oberwą, tym są silniejsze. Eksplodują po śmierci, a powstały wybuch zadaje olbrzymie obrażenia!

Salamandry ogniaEdytuj

Ogniste wersje lodowych salamander. Trochę różnią się wyglądem, barwą oraz walką - nie zamrażają, lecz podpalają.

Fenek

Fenrir

FenrirEdytuj

Demoniczny i monstrualny wilk. Może pożreć żołnierza lub zionąć usypiającą mgiełką. Jego potężniejszą formą jest Gromobestia.

GargulceEdytuj

Dziwne, latające stwory, które pokazują nam skarby, po czym niszczą je, by nas zirytować. Jeśli zabijemy stwora odpowiednio szybko, możemy zatrzymać sobie to co miały - są to czasem piękne skarby. Ich wzmocnioną wersją są elitarne gargulce.

Smierccc

Śmierć

ŚmierćEdytuj

Latające widmo z kosą, wygląda jak Śmierć z opowiadań, z tym że nie ma nóg, a lewituje. Może ciąć kosą, bądź zionąć morowym powietrzem. Jego wzmocnioną formą jest żniwiarz.

SmoczątkoEdytuj

Pozornie milutki potwór, a w rzeczywistości szybka, mała bestia. Może nas podrapać pazurami... Jego silniejszą wersją jest smoczątko Hyumitto z Głębi Obżarstwa.

Golem loduEdytuj

Okrutny potwór, który żyje w ziemi, podczas pobytu w której jest niezniszczalny. Może zionąć w nas lodem, lub ręką wciągnąć w podziemia...

Golem

Golem atakujący śniegiem

GolemEdytuj

Kamienna wersja golema. Nie zamraża, lecz zadaje większe obrażenia.

Ognisty Smok Patapon 3

Ognisty Smok

SmokEdytuj

Wielka bestia, która zieje w nas ogniem, lodowym ogniem lub rozpyla truciznę, w zależności od odmiany. Spotykać można ognistego, lodowego lub mrocznego smoka. Gdy umiera, jego szyja upadając rani nasze jednostki.

Barlog

Barlog

BalrogEdytuj

Wielki, niesamowicie tłusty diabeł dzierżący trójząb, którego używa jako widelca. Może nas nabić na widelec i zjeść, lecząc się w ten sposób. Może też podnieść swoje fałdy tłuszczu i, upuściwszy je, spowodować trzęsienie ziemi. Jego mocniejszą wersją jest Balrag.

Potężniejsze i rzadsze minibossyEdytuj

Możemy je spotkać tylko w określonych miejscach i w określonych misjach.

MatangoEdytuj

Dziwaczny, demoniczny grzyb, czasem błędnie uważany za meduzę. Występuje tylko w Dworze Uczciwości. Może w nas rzucić kamieniem, uśpić lub sprawić, że pojawią się Megadeaci i Kibadeaci oraz Trent w bonusowym poziomie.

Suporg

Superbroń Org

Superbroń OrgEdytuj

Pradawna supermachina, do, której kluczem jest MechaHoshipon. Pojawia się tylko w Labiryncie Powściągliwości. Steruje nią Wściekłowilk (nawet, jeśli zginie w fabule). Hasło do niej brzmi "Kupa złomu" ("Heap of junk"). Może w nas strzelać z działek lub wielkiej armaty fotonowej. 

Superbroń DahlEdytuj

Ulepszona wersja Superbroni Org, którą również kieruje Wściekłowilk. Pojawia się tylko w misjach dodatkowych. Wygląda zupełnie inaczej niż Org i jest dużo silniejsza - może nas zaatakować laserową bombą...

Hyumittocn

Hyumitto

HyumittoEdytuj

Supermocne smoczątko, można je uznać za potężnego minibossa, gdyż różni się wyglądem i atakami od innych smoczątek. Na przykład, potrafi zionąć trucizną... Występuje tylko w jednej misji dodatkowej, tej samej co Superbroń Dahl.

BossowieEdytuj

Przeklęty DodongaEdytuj

572px-Possesed dodonga

Przeklęty Dodonga

Przeklętego dodongę spotykamy w jaskini męstwa podczas walki z Arcybiesem Męstwa. Jest on pierwszym bossem w grze Patapon 3. Przypomina Dodongę, lecz różni się od niego kolorystyką.

GaeenEdytuj

Gaeen and seventh spirit

Gaeen

Gaeena spotykamy w Wieży Czystości razem z Arcybiesem Czystości. Jest drugim głównym bossem spotykanym w grze. Wspomaga drugiego arcybiesa. Gaeen nie różni się prawie niczym od Gaena z Patapon 2 oprócz znaku Arcybiesa na ramieniu.

KanogiasEdytuj

Kanogias, wielka mechaniczna forteca. Wspomaga się wzajemnie (jest medium) z Arcybiesem Sprawiedliwości. Jest trzecim z głównych bossów. Kanogias pilnuje Zamku Sprawiedliwości.

ShookleEdytuj

Shookle, wielka roślina pożerająca patapony w Patapon 3 występuje jako medium Arcybiesa uczciwości.
Shookle

Shookle

Mieści się w Dworze Uczciwości. Ma trzy pnącza, zakończone łapkami.
Cioking-0

Cioking

CiokinaEdytuj

Ciokina jest wielkim wulkanicznym krabem.
Cioking

Ciokina

Jej medium jest Arcybies Powściągliwości. Broni się szczypcami i bąbelkami. Posiada wszystkie ruchy Ciokinga i Ciokiny w poprzednich grach. Czeka w Labiryncie Powściągliwości. Można ją spotkać również w Głębiach Rozpaczy (DLC).

DettankarmenEdytuj

Potężny i wielki demon - Dettankarmen.
Dettankarmen

Dettankarmen

Jest jednym z najtrudniejszych bossów w grze. Jest ostatnim bossem w Patapon 2. Jego medium jest Arcybies Nieugiętości. Znajduje się na szczycie Ciemnego Masywu.

Arcy PandaraEdytuj

Arcy Pandara (ang: Arch Pandara) jest potworem stworzonym z wszystkich 7 Arcybiesów połączonych na 3 piętrze Grobowca Tolerancji. Arcy Pandara posiada cztery formy: normalną, oko, skrzynia i wielki potwór.

 Dodatkowe bossyEdytuj

Są to zapasowe media arcybiesów. Każdego można spotkać po pokonaniu
Pandara

Arcy Pandara

Arcybiesa. Nie trzeba z nimi walczyć. Są to ulepszone formy poprzednich mediów.

MajidongaEdytuj

Potwór śpiący w Jaskini Męstwa, zapasowe medium Arcybiesa męstwa. Ma wielkie rogi, oraz czerwone barwy. Jest silniejszy niż Przeklęty Dodonga. Spoczywa na trzecim piętrze. [Główny Artykuł...]

DogaeenEdytuj

Ulepszony Gaeen, mieszka w Wieży Czystości, zapasowe medium Arcybiesa czystości. Różni się barwami i kolcami na pancerzu.  [Główny Artykuł...]

Ganek

Ganodias i jego atak bombą

GanodiasEdytuj

Zapasowe medium Arcybiesa sprawiedliwości, druga wersja Kanogiasa, ciemniejszy i bardziej skomplikowany w budowie. Siedzi w Zamku Sprawidliwości. Jest bardzo silny.  [Główny Artykuł...]

ShooshookleEdytuj

Potężniejszy Shookle, jest bardziej kolczasty. Siedzi na trzecim piętrze Dworów Sprawiedliwości. Zapasowe medium Arcybiesa Uczicwości.  [Główny Artykuł...]

CiokingEdytuj

Odróżnia się barwami i kolcami na pancerzu. Mieszka w Labiryncie Powściągliwości. Jest zapasowym medium Arcybiesa  powściągliwości...  [Główny Artykuł...]

Zuttanslip

Zuttankarmen

ZuttankarmenEdytuj

Potężniejszy braciszek Dettankarmena. Mieszka w Ciemnym Masywie Nieugiętości. Zapasowe medium Arcybiesa nieugiętości.  [Główny Artykuł...]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki