Wicked Acts
Akty.png
Misja na Mapie Świata
Centura we Mgle.png
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Przeciwnicy Centura
Poprzedni poziom Gong's Trial
Następny poziom Battle on Mt. Gonrok
Ścieżka dźwiękowa Motyw Zunzunzun
Miejsce akcji Kotlina Boyayan
Zastępcza nazwa Centura in the Fog
Tłumaczenie nazwy Straszliwe Akty/ Centura we Mgle
Inna nazwa Brak
"Wicked Acts" (z czasem zmienia nazwę na "Centura in the Fog") to misja w grze Patapon 2: DonChaka.
Dorzecze Boyayan.png

Tło misji

OpisEdytuj

"You usually can't see the Centura. It's weak against rain." Gong's words guide the Patapons... Make with the Rain Juju to defeat the Centura that hides in the Boyayan Basin!
  — Opis misji 

Tłumaczenie amatorskie: "Zwykle nie widzisz Century. Jest słaby przeciw deszczowi." Słowa Gonga informują Pataponów... Zrób coś z Deszczem Juju, aby pokonać Centurę, ukrytego w Kotlinie Boyayan!

Mgła pokrywająca Kotlinę Boyayan obrzuca wszystko czarnym cieniem. To iście niebezpieczna misja, ale musisz pokonać Centurę, aby zdobyć cenione kły!
  — Tłumaczenie opisu misji na poziomie drugim lub wyższym 
Ta misja to walka z bossem, jakim jest Centura, straszliwa i drapieżna, pajęcza bestia, całkowicie nieuchwytna we mgle. Pokonanie tego stwora jest kluczowe do swobodnego przedarcia się przez Kotlinę Boyayan i kontynuacji wojny z Zigotonami.
Centura.png

Centura (po lewej śpi, po prawej przebudzony)

FabułaEdytuj

Po przypomnieniu przez generała Gonga jak używać Cudów plemię Pataponów zostało przepuszczone do dalszej drogi z ostrzeżeniem na przyszłość. Generał ostrzegł o straszliwym drapieżniku, kryjącym się na drodze Pataponów. Owe naturalne zagrożenie jest doskonale przystosowane do życia we mgle i przy takiej pogodzie staje się nadzwyczaj groźne. Właśnie dlatego Gong nauczył Pataponów sprowadzać rozwiewający mgłę deszcz.
Centura w Dorzeczu.png

Centura ukryty we mgle

TaktykaEdytuj

  • Obejrzyj artykuł o Centurze, aby lepiej poznać ataki tego bossa.
  • Centura we mgle jest nie tylko niewidzialny. We mgle ataki Pataponów chybiają, przelatują przez niego, nie czyniąc mu krzywdy. W efekcie nie potrafimy mu nic zrobić. Do przejścia tej misji stuprocentowo niezbędny jest deszcz.
    Cały Centura.png

    Centura w całej okazałości

    • Najlepiej po rozpoczęciu misji nie iść do przodu, a grać ChakaChaka, aż wpadniemy w Szał, a potem użyć Cudu.
    • Poza Cudem Deszczu można też poradzić sobie z Cudem Burzy. Jest trudniejszy do sprowadzenia, ale zapewnia też sprzyjający wiatr.
  • Przy powtarzaniu tej misji w Paraget (gdzie używanie Cudów jest niemożliwe) mgły nie ma, zatem Centura jest widoczny.
  • Centura jest dość słaby przeciwko Zachwianiu, należy to wykorzystać.
  • Centura jest bardzo wrażliwy na Podpalenie i obrażenia od Ognia. Warto to wykorzystać.
  • Ponadto otrzymuje on zwiększone obrażenia od ciosów uderzających w jego łeb. Warto zatem wzmocnić klasy dystansowe.
    • Heros w takiej klasie jest bardzo skuteczny.
  • Wszystkie ataki Century Usypiają, zatem należy uodpornić się na ten Efekt Statusu.
  • Centura jest bossem, opierającym siły w ataku. Podczas walki prawie na pewno stracimy kilku żołnierzy. Musimy pamiętać o piosenkach obronnych i unikać jego ataków. 
  • Na niższych poziomach wszystkich jego ataków można uniknąć piosenką PonPata.
    • Ponowne przechodzenie tej misji bez piosenki odwrotu jest ryzykowne.
  • Kiedy Centura prostuje swe żądło, a my nie możemy uratować się piosenką PonPata lub DonDon najlepiej go atakować, aby wprowadzić go w Zachwianie, bo ChakaChaka i tak nam nie pomoże.

RozmowaEdytuj

Po misji czeka nas mała rozmówka z Meden: 

Meden: Wielki (imię gracza)... Gong jest prawdziwym wojownikiem.

Chce on rozliczyć wszystko na Górze Gonrok.

Yaripon (stojący obok): Kiedy staniesz z wrogiem twarzą w twarz, Tateponi stworzą barierę obrony pod wpływem ChakaChaka!

Potem, gdy nasuniemy kamerkę na Meden...

Meden: Wielki (imię gracza), bądź dzielny! Gong jest znany jako wielki, Zigotoński wojownik.

Jestem przekonana, że zwyciężysz! Pokonaj go ostatecznie!