Volcano Guardian
Strażnik Wulkanu.png
Misja na Mapie Świata
Bezlitosny krab.png
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Przeciwnicy Ciokina
Poprzednia misja Gong Vows to Fight
Następna misja Across Enemy Territory
Ścieżka dźwiękowa Motyw Rinririn
Miejsce akcji Wulkan Bovo
Zastępcza nazwa Mercilles Crab Queen
Tłumaczenie nazwy Wulkaniczna Strażniczka/ Bezlitosna Krabia Królowa
Inna nazwa (Brak)
"Volcano Guardian" (z czasem zmienia nazwę na "Mercilles Crab Queen") to misja w grze "Patapon".
Wulkan Bovo.png

Tło misji

OpisEdytuj

The (imię gracza)'s army is advancing in full force, and is just in range of Zigoton territory. However, they suddenly receive news of a giant beast at Bovo Volcano. How will they overcome this new threat?!
  — Opis misji 
Tłumaczenie: "(Imię gracza) i jego armia poruszają się naprzód w pełni sił i są już tuż-tuż od Zigotońskiego terytorium. Nagle jednak otrzymują wieści o gigantycznej bestii pod Wulkanem Bovo. Jak przezwyciężą tą nową przeszkodę?!"
Ciokina.png

Ciokina

Krabia bestia z Wulkanu Bovo atakuje ze zręcznością niezwykłą jak na swoje rozmiary. Owa zachłanna istoty walczy nieustraszenie i ukazuje zalety Wszechmogącego!
  — Opis misji 

Jest to fabularne (choć o małym znaczeniu) starcie z bossem, kolejnym naturalnym strażnikiem Zigotonów. Mowa o Ciokinie, gigantycznej krabicy z wulkanu. Jest nie tylko naturalnym zagrożeniem, ale i strażnikiem starożytnego, Patapońskiego dziedzictwa. Ukryto przy niej Pamięć Megapona (ang. Megapon's Memory). Pokonując Ciokinę zdobędziemy ten przedmiot, co odblokuje nową (widzianą w poprzedniej misji) klasę: muzyka wojennego Megapona.

Choć Ciokina ma starszego (i potężniejszego) krewniaka, pokonać go można jako pierwszego. Ponieważ jest od niego słabsza, Ciokina powinna zostać zabita jako pierwsza, ale możemy nie trzymać się zasad. Jeśli zabiliśmy Ciokinga (który jest dużo groźniejszy), walka z Ciokiną nie będzie zbyt dużym wyzwaniem. Starcie z krabią królową można powtarzać w nieskończoność.

FabułaEdytuj

Zigotoński generał, Gong, poległ w walce z Pataponami. Nic już nie trzyma ich od najazdu na państwo Zigotonów. Nic, poza niebezpiecznymi, wulkanicznymi terenami i mieszkającego tam potwora. Zigotoni korzystają z niego jako z naturalnego obrońcy przejścia do ich terenów. Ciokiny nie da się ominąć; aby przejść, trzeba ją zabić.

TaktykaEdytuj

  • Ataki Ciokiny są łatwe do uniknięcia, ale gdy trafią, mogą mocno zaszkodzić.
    • Wszystkich można struprocentowo uniknąć za pomocą piosenki ucieczki PonPata.
    • Każdego jej ataku należy ostrożnie unikać.
  • Po pewnym czasie walki Ciokina zaczyna atakować szybciej. Gdy zauważymy, że tak się dzieje, należy nie zwlekać z obroną.
  • Należy uodpornić się na Uśpienie i zwykłe obrażenia.
  • Ciokina (jak to potwór z wulkanu) jest odporna na obrażenia od Ognia i na Podpalenie. Broń tego typu jest mało opłacalna w walce z nią.
  • Gdy pozostało jej mało Punktów Życia, zaczyna uchylać się i robić smutną minę. Można po tym poznać, że niewiele jej do śmierci.
  • Można to też poznać po spękaniach na jej pancerzu.
    • Im bardziej jest spękana, tym wyższej jakości łupy zaczyna wyrzucać przy wprowadzeniu jej w Zachwianie.
  • Ciokina jest dość podatna na ów Efekt Statusu.
    • Zachwiana wyrzuca też cenne łupy (np. unikatowy Róg Ciokinga).

RozmowyEdytuj

Po pokonaniu jej czeka mała rozmówka z kapłanką Meden i jej pomocnikiem...

Meden: Cóż... Jestem... Jestem zirytowana tym wszystkim?

Yaripon: To znaczy, że Kibaton z żelaznym rumakiem i pajęczą czapką czeka w Zigotońskim forcie!

Co za widok... Niemalże jak...

Na tym rozmowa się skończy. Potem, gdy nasuniemy na Meden kamerkę, ta westchnie i doda co nieco...

Meden: J-jak... okropnie... Prawdziwe wcielenie zła staje nam na drodze...

Cóż u licha się stało? Zigotońska Królowa Kharma przywołała czystego diabła!