Trent
Trent 2 bez paska.png
Uśpiony Trent
Typ przeciwnika Roślina
Zdrowie Średnie
Obrona Średnia
Siła ataku Niska
Efekty Statusu Zachwianie, Podpalenie
Pokrewni Trent Śmierci, Shookle
Trenty (ang. Treants) są minibossami pojawiającymi się w grze "Patapon 3" oraz dodatku "Patapon 3 DLC".
Trent info.png

Wskazówka o Trentach

OpisEdytuj

Podczas deszczu, zwykle nieruchome Trenty nasiąkają i atakują! Trenty, rzecz jasna, nienawidzą ognia. Wystarczy najmniejszy płomyk, aby się zajęły i oszalały! Rozrzucają dookoła płonące węgle, ale nie bój się. Broń się i pozwól, by same się zniszczyły.
  — Treść wskazówki o Trentach 
  Trenty to mroczne, wyglądające jak obumarłe drzewa potwory, będące żywymi roślinami. Ze swego roślinnego snu budzą się tylko, gdy coś je rozwścieczy.. Nie budzi ich nawet atakowanie przez wrogów. Budzą się dopiero, gdy ktoś je zniszczy... lub potraktuje ogniem. Wówczas zaczynają płonąć i w desperackim szale ruszają do ataku, człapiąc powoli na korzeniach jak na łapach oraz miotając płonące węgle. Często Trenty unicestwiają same siebie. Zbawienny dla nich jest deszcz, który pozwala im zgasić ogień i uzdrowić się. Ich potężniejszymi formami są Trenty Śmierci.
Wściekły Trent.png

Przebudzony, rozwścieczony Trent

WyglądEdytuj

Trenty wyglądają jak czarne, umarłe, wysuszone pnie z kilkoma rozgałęzionymi gałęziami i korzeniami rosnącymi częściowo ponad ziemią. Zwykle wokół nich rośnie trawa, przez co o wiele łatwiej je podpalić. Gdy jednak tknie je Ogień, potwory natychmiast otwierają oczy i paszcze, a ich korony i "ręce" zaczynają płonąć niczym pochodnia. Trenty mają złowrogie, żółte oczy, oraz zielone wnętrza paszczy, z której sterczą drewniane, starte kły. Ogień na ich łapach tworzy ostre, zakrzywione pazury.
Zgaszony Trent.png

Jak widać, czasami Trenty chwilowo gasną

WystępowanieEdytuj

Trenty spotykamy bardzo wcześnie, jednak po pewnym czasie zaczynamy walczyć z nimi dość często, poznając tym samym ich siłę. Zawsze widujemy je w lasach (lub ogrodach). Pojawiają się na określonych terenach i misjach:

Pole Gniewnych OlbrzymówEdytuj

Dżungla Chciwej MaskiEdytuj

Dwór Uczciwości i Piwnica ChciwościEdytuj

TaktykaEdytuj

  • Trenty są zbudowane z Drewna, zatem broń przeciw temu budulcowi (np. katana Astrii czy rękawice) zadają mu zwiększone obrażenia.
  • Jako drewniane Trenty otrzymują też olbrzymie obrażenia od Ognia.
  • Warto uodpornić się na Ogień, bo często go rozsiewają.
  • Trenta można podpalić i zbudzić nawet poprzez podpalenie Trawy pod nim, lub zadanie mu obrażeń z broni Ogniowej.
  • Uśpione Trenty otrzymują znacznie zaniżone obrażenia. W deszczu sprawia to, że prawie nie da się ich zabić.
    • Nawet, jeśli się ich obawiamy, warto zabrać broń Ogniową.
    • jeżeli jednak w danym poziomie nie pada deszcz, będziemy mogli spokojnie zniszczyć Trenty bez budzenia ich - jednak wtedy żaden żołnierz nie może mieć broni ognistej lub z zaklęciem płomień.
    • Podpalony Trent powoli umiera. Możemy go nawet nie atakować, a sam się spali, ale...
  • Deszcz przywraca Trentom zdrowie, co (zwykle z nadwyżką) regeneruje mu Punkty Życia.
    • Jeśli pada deszcz, musimy go atakować, bo i tak się nie spali sam.
    • Do walk z Trentami lepiej nie zabierać Piekrona, ani jego umiejętności "Taniec Deszczu".
  • Trenty nie są zbyt mobilne. Można spokojnie zabrać powolnych żołnierzy.
  • Trenty są całkowicie odporne na ciosy krytyczne, ale tylko wtedy, gdy jeszcze nie obudziły się.
    Szykowanie węgla.png

    Trent szykuje atak płonącym Węglem

AtakiEdytuj

Trent dysponuje tylko dwoma atakami, z czego drugi jest tylko potężniejszą wersją pierwszego:

Rozrzucenie węgliEdytuj

Trent odchyli koronę do tyłu, a po chwili rzuci w nas kilkoma płonącymi węgielkami, które zadadzą niskie obrażenia, Podpalą i wprowadzą w Zachwanie. Ataku tego można uniknąć piosenką PonPata lub DonDon. ChakaChaka także jest skuteczne, ale może nie uchronić przed Efektami Statusu.
Potężniejsze plucie.png

Trent (Śmierci) szykuje potężniejszy atak Węglem (po prawej atak)

Potężne rozrzucenie węgliEdytuj

Trent skoncentruje się, przez chwilę patrząc w ziemię, po czym rzuci podwójną dawką płonącego węgla, dodatkowo odrzucając wrogów stojących przed nim. Atak ten zadaje niskie obrażenia (nieco większe niż przy poprzednim ataku), Podpala i wprowadza w Zachwianie. Można go uniknąć tymi samymi sposobami, co poprzedniego ataku, jednak tym razem można użyć również naładowanej obrony.