The Grey Rainbow, and the Other Face
Tęczaa
Misja na Mapie Świata
Zdrajca Maski Zuttan
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Przeciwnicy Zuttankarmen
Poprzedni poziom Epilog
Następny poziom (Brak)
Ścieżka dźwiękowa Motyw Hey Whazzat
Miejsce akcji Krater Barabaran
Zastępcza nazwa Traitor Mask's Great Demon, Zuttankarmen
Tłumaczenie nazwy Szara Tęcza oraz Inna Twarz/ Wielki Demon Zdradzieckiej Maski, Zuttankarmen
Inna nazwa (Brak)
"The Grey Rainbow, and the Other Face" (po pierwszym przejściu zmienia nazwę na "Traitor Mask's Great Demon, Zuttankarmen") to misja w grze Patapon 2: DonChaka.
Barabaran

Tło misji

OpisEdytuj

Ormen Karmen's trap was ingenious... "The moment the Patapons lay hands on that Grey Rainbow, I'll be able to call up something truly terrifying!"
  — Opis misji 
Amatorskie tłumaczenie: Pułapka Ormen Karmena była pomysłowa... "W momencie położenia przez Pataponów dłoni na Szarej Tęczy będę zdolny ściągnąć coś naprawdę straszliwego!"
Hmmh

Zuttankarmen przed walką

To cud żeś pokonał Wielkiego Demona raz jeszcze! Jakkolwiek... to czas na prawdziwe ustalenie twych granic! Nie jeden może cię potępić, jeśli po prostu to porzucisz...
  — Tłumaczenie opisu misji z poziomu drugiego lub wyższego 

Ta misja to ostatnia walka w całej grze. Pojawia się ona gdy pokonamy (pozornie) finałowego bossa, Dettankarmena, na poziomie trzecim. Wówczas otrzymamy Szarą Tęczę (ang. Grey Rainbow), przedmiot zaklęty przez Karmeńskiego czarnoksiężnika. W wyniku dotknięcia przedmiotu przez Pataponów następuje aktywacja i zostaje przywołany przepotężny demon z Karmeńskich legend: Zuttankarmen. Jest on ostatecznym bossem w całej grze.

Stworek

Zuttankarmen w walce

Misja ta pojawia się zamiast misji At Ground Zero w Kraterze Barabaran. Jako że następuje to po epilogu, misja ta nie jest misją fabularną, pomimo tak dużego powiązania. Uzyskać na tej misji można mnóstwo Ka-Ching, Bitewne Jajo (ang. Battle Egg) Zuttankarmena, oraz (bardzo rzadko) elementy ekwipunku najrzadszej jakości (Niebiański, Starożytny, Wielki).
Szaman Zuttan

Zuttankarmen w drugiej bitewnej formie (podczas powtarzania tej misji w Paraget walka toczy się w ruinach)

TaktykaEdytuj

  • Obejrzyj artykuł o Zuttankarmenie, by lepiej poznać jego ataki.
    • Przydać też się mogą zawarte tutaj informacje o walce z Dettankarmenem, oba potwory mają te same cechy.
  • Zuttankarmen, w przeciwieństwie do swojej poprzedniej wersji nie potrafi (będąc w formie Szamana) pożerać Pataponów.
    • W tej formie od początku atakuje wyłącznie Meteorami.
  • Zuttankarmen jest bossem bardzo szybkim, warto zatem zabrać szybkie jednostki.
  • Zuttankarmen większość sił pokłada w ataku. Jego ciosów należy szczegółowo unikać.
    • Tak samo jak Dettankarmen, atakuje nader szybko, więc lepiej nie zwlekać z unikiem.
    • Jego umiejętność pożerania może zabić całą armię naraz.
  • Warto nastawić się na Zachwianie, by często zmuszać go do zmiany form.
    • Może to też zaskutkować obfitymi łupami.
  • Gdy zaczyna wykonywać Taniec Meteorów najlepiej jest po prostu atakować, bo najlepszym unikiem jest wówczas Zachwianie nim.
    • Jesli obawiamy się tej strategii wobec owego ataku, warto uodpornić się na Ogień i Podpalenie.
  • Zuttankarmen otrzymuje zwiększone obrażenia od Ognia i jest bardzo wrażliwy na Podpalenie. Warto nastawić się na ten Efekt Statusu.