Teranteth
Cały Terantus.png
Teranteth widoczny w całości dzięki hakerskim sztuczkom
Typ przeciwnika Olbrzym
Zdrowie Bardzo Wysokie
Obrona Wysoka
Siła ataku Wysoka
Efekty Statusu Zachwianie, Odrzucenie
Pokrewni Gigantus, król Gigante
Występowanie "Patapon 3 DLC"
Teranteth (zwany też Terantus) jest bossem pojawiającym się w dodatku "Patapon 3 DLC".
Gigant.jpg

Zamyślony Terantus nie zwraca na Nas uwagi

OpisEdytuj

Jeszcze większy niż giga, ten olbrzym to tera!
  — Fragment opisu misji walki z Terantusem 
Terantus to pradawny, przepotężny wojownik ze starożytnej rasy gigantów, wymarłej dawno temu. Jest najpotężniejszym krewnym Gigantusa. Swą siłą przewyższa nawet własnego władcę, króla Gigante.
Terantus w walce.png

Terantus w walce

WyglądEdytuj

Tak samo, jak jego krewni, jest olbrzymim humanoidem o mackach na twarzy, porasta go trawa, została z niego skóra i kości. Od Gigantusa odróżnia się brązowo-bordową kolczastą zbroją, toporem zamiast miecza, kolczastym i rogatym hełmem oraz trzema krótkimi sztyletami za pasem. Bardziej przypomina króla Gigante niż Gigantusa.
Profil Terantusa.png

Profil Terantetha

HistoriaEdytuj

Pojawienie się tej kreatury nie ma żadnego związku z fabułą gry. Pojawia się tylko i wyłącznie w DLC, w misji "Teranteth", rozgrywającej się na Polu Gniewnych Olbrzymów (mrocznym). Zanim wymarła jego rasa był najprawdopodobniej najpotężniejszym sługą króla Gigante. Możliwe też, że jest od niego jeszcze starszy.

ŁupyEdytuj

Teranteth po śmierci wyrzuca pojedyncze skrzynie, możemy z nich uzyskać dobrej jakości Ekwipunek Magiczny.

  • Drewniane Skrzynie wysokiego poziomu
  • Żelazne Skrzynie wysokego poziomu
  • Złote Skrzynie średniego poziomu
  • Diamentowe Skrzynie niskiego poziomu

TaktykaEdytuj

  • Jest dość trudnym bossem, którego pokonać można dopiero od około 32 poziomu.
    • Jest pierwszym, ale i tak najłatwiejszym do pokonania bossem w DLC.
  • Terantus opiera swoją taktykę na Efektach Statusu Zachwianiu i Odrzuceniu. Należy uodpornić się na nie.
    • Po wpadnięciu w Szał staje się groźny, bo wówczas często i silnie traktuje nas tymi Efektami.
    • Walczącym wręcz bardzo przyda się umiejętność Cannasaulta "Niezrównany Jeleń".
  • Zalicza się do Olbrzymów, zatem otrzymuje zwiększone obrażenia od broni przeciwko nim. Ekwipunek typu rękawica Chosana czy włócznia Gesundbeit bywa na niego opłacalny.
  • Zanim zaczniemy walkę z nim będzie stał w miejscu i nic nie robił. Walka się zacznie, gdy go zaatakujemy.
    • Warto wykorzystać ten czas, by porozstawiać mu pod nosem zapory Bowmunka lub Pingreka i przygotować Naładowany Atak.
  • Jeśli wycofa się na tyle daleko, że widać będzie jego palce i głównię broni znaczy to, że zaraz wróci. Lepiej wtedy za nim nie iść, a wykorzystać ten czas na Naładowanie piosenką PonPonChakaChaka.
    • Jeśli po jego wycofaniu się będzie widać tylko głównię broni oznacza to, że musimy podejść.
  • Gdy pozostało mu niewiele zdrowia charakterystycznie pochyla się i przymyka oczy.
    Terantus Body Slam.png

    Terantus szykuje się do Przygniecenia Ciałem (po prawej atak)

Ataki i umiejętnościEdytuj

Przygniecenie CiałemEdytuj

Terantus cofnie miecz lekko do tyłu, lekko podniesie prawą dłoń i trochę się nagnie. Po chwili skoczy w miejscu i zmiażdży całą armię potężnym ciałem. Ten atak zadaje średnie obrażenia oraz wprowadzi w Zachwianie i Odrzuci naszą grupkę. Nie zadziała przeciw niemu ani unik ani skok. Najlepiej po prostu użyć obrony (ChakaChakaPataPon).
Terantusowe ciach.png

Terantus szykuje Uderzenie Toporem (po prawej atak)

Uderzenie ToporemEdytuj

Teranteth podniesie broń wysoko w niebo (dzięki czemu możemy zobaczyć jego łeb), a potem z całej siły uderza toporem o ziemię. Atak ten zadaje średnie obrażenia i Odrzucając wprowadza w Zachwianie. Unikać go najlepiej unikiem PonPat, jednak tylko, gdy stoimy z dala od potwora. W innym przypadku zadziała tylko obrona ChakaChaka.
Zdeptanie Terantusa.png

Terantus szykuje Zmiażdżenie (po prawej atak)

ZmiażdżenieEdytuj

Teranteth odchyli się i podniesie wysoko stopę, a następnie potężnie tupnie, miażdżąc nią Pataponów. Atak ten zadaje średnie obrażenia, wprowadza w Zachwianie i Odrzuca. Najopłacalniej jest unikać Stąpnięcia piosenką PonPata, ale DonDon także zadziała. ChakaChaka nie jest zalecane, bo nie pozwoli uniknąć tego ataku w stu procentach.
Rozcięcie Gigantusa.png

Teranteth szykuje Sejsmiczne Rozcięcie

Sejsmiczne RozcięcieEdytuj

(Najpotężniejszy atak Terantusa)

Olbrzym cofnie topór za siebie, wbije go w ziemię, odchyli rękę i po chwili tnie bronią, rozcinając ziemię i wrogów naprzeciw i posyłajac potężną falę uderzeniową. Atak zadaje bardzo wysokie obrażenia i wprowadza w Zachwianie oraz Odrzuca. Jedyną obroną jest piosenka ChakaChaka, bo pozostałe piosenki nic nie dadzą.
Szał Terantusa.png

Terantus wpada w Szał

SzałEdytuj

(Umiejętność bierna)

Po utracie ok. 60% zdrowia Terantus zaciśnie pięści i ryknie na Nas, od czego zadrży ziemia, a od tego czasu przestanie przygotowywać ataki, przez co nie będziemy mieli czasu na reakcję. W Szale jego ataki są słabsze, ale Efekty Statusu są równie silne, przez co olbrzym staje się bardzo groźny.

ZdeptanieEdytuj

(Umiejętność bierna)

Idąc w naszą stronę monstrum każdym krokiem Odrzuci Naszych żołnierzy, wprowadzi ich w Zachwianie, oraz zada niskie obrażenia. Aby tego uniknąć można posłużyć się dowolnymi metodami obrony, bo wszystkie zadziałają, lub po prostu trzymać się z dala od potwora. Po wpadnięciu w Szał Terantus tratuje nas dużo szybciej, przez co unikanie staje prawie niemożliwe. Warto zablokować go zaporami Bowmunka lub Pingreka.

CiekawostkiEdytuj

  • Terantus ma pomarańczowe oczy, Gigantus białe, a król Gigante zielone.
  • Terantus, tak jak jego krewni jest leworęczny.
  • Teranteth rozcina ziemię tępą stroną topora.
  • Chociaż ma za pasem trzy wielkie sztylety, w walce ich nie używa.
  • Jego imię pochodzi od przedrostka miary "tera", czyli dziesięć pomnożone do kwadratu dwanaście razy. Są to biliony.
    • Z kolei "Giga" to dziesięć pomnożone do kwadratu dziewięć razy, czyli miliard.
    • "Teras" to słowo z języka greckiego, oznacza ono "Potwora".
Gra Bossowie fabularni Bossowie dodatkowi Bossowie rzadcy
Patapon DodongaZaknelGaeenCiokinaShookleGorl MajidongaDokaknelDogaeen CiokingShooshookle

-

Patapon  2

Dodonga • MochichichiCenturaManbothGaruruFenicchi • Zaknel • Shookle • KanogiasDettankarmen

Darantula • Dogaeen • Gaeen • Manboroth • Goruru • Dokaknel • Shooshookle • Cioking • Ciokina • GanodiasZuttankarmen Majidonga • Kacchindonga
Patapon 3  Przeklęty Dodonga • Gaeen • Kanogias • Shookle • Ciokina • Dettankarmen • Arcy Pandara

Majidonga • Dogaeen • Ganodias • Shooshookle • Cioking • Zuttankarmen • Inne Naczynie

Gigantus • Manboth • Centura • Mochicchichi • Zaknel • Goruru • Król Gigante • Kacchindonga

Patapon 3 DLC - Dogaeen • Dodonga

• Cioking • Teranteth • Manboroth • Darantula • Dokaknel • Fenicchi • Giga Dongora

-