FANDOM

Szał(ang. Fever) to rodzaj siły, którą dodaje nam skrzydeł. Występuje we wszystkich grach Patapon.

Szał-0.png

Naładowany Szał

Opis Edytuj

Dzięki Szałowi zadajemy większe obrażenia, także nasz Heros bądź Uberheros może użyć swojej umięjętności tylko podczas Szału. W Patapon i Patapon 2 używamy go też do przyzwania cudów, a w Patapon 3 pradawnego Djinna. Podczas szału wiele jednostek używa specjalnych ruchów, np. Yaripony podskakują przed rzutem, zaś pociski Megaponów przebijają ściany. Postęp ładowania Szału jest pokazany jako robakopodobny stworek. Kiedy daleko nam do Szału, robak nie rusza się i jest szary. Potem zaczyna się wić i robi się czerwony. Po wpadnięciu w Szał znowu nieruchomieje, i staje się czerwony. Przed przejściem w ten efekt na robaczku pojawiają się napisy Combo 1/Kombo 1, a potem żółty napis Fever/Szał. Jeśli stracimy rytm, Szał zniknie. Maksymalne Combo wynosi 9, potem automatycznie wejdziemy w szał. Jeżeli słabo zagramy rytm, pojawi się ostrzeżenie w postaci żółtej czaszki na czarnym tle. Wówczas musimy zagrać następną komendę idealnie, aby nie utracić szału.

Patapon Edytuj

W pierwszej części gry wybić szał jest najtrudniej. Używamy go do zwiększenia zadawanych obrażeń i obrony, oraz do przyzywania cudów. Aby przyzwać cud trzeba wybić szał, a potem komendę Don DonDon DonDon. Dodatkowo Tateponom rosną tarcze przy piosence ChakaChaka.

Zaknel fever.png

Walka z Zaknelem podczas Szału

Patapon 2 Edytuj

Tutaj Szał pełni tą samą funkcję, co w Patapon, lecz ma dodatkowy efekt. Nasz Heros może użyć swojej umiejętności tylko podczas trwania Szału. Bez niego Heros atakuje jak podstawowa jednostka.

Patapon 3 Edytuj

Szał wzmacnia obronę, atak, włącza tryb bohatera, ale zamiast cudu można przyzwać Djinna. Tutaj robaczek po wpadnięciu w Szał robi się coraz bardziej złoty od lewej strony. Poziom złocenia wzmacnia się przez perfekcyjne wybicie rytmu oraz piosenkę PATA PON DON CHAKA lub mniej, poprzez używanie trybu bohatera. Dopiero, kiedy robaczek zrobi się cały złoty i zacznie błyszczeć, możemy przyzwać Djinna. Kiedy stracimy Szał, musimy ładować moc przyzwania od nowa - dzieje się tak samo, gdy mamy kilka przyzwań i użyjemy jednego z nich.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki