FANDOM

Sawanna Zazdrosnych Oczu
Sawanna Oczu
Główna część Sawanny Zazdrosnych Oczu
Grzybiasta Sawanna
"Grzybowy las" na Sawannie
Typ krainy Równina/ Pustkowie
Poprzednia lokacja Wyżyny Indolencji
Następna lokacja Arena Tolerancji
Odpowiednik w Patapon (Brak)
Odpowiednik w Patapon 2 (Brak)/ Krater Barabaran
Liczba rozgrywanych misji 5 (+2 w DLC)
Angielska nazwa Savannah of Envious Eyes
Podobne miejsca Pole Gniewnych Olbrzymów
Obiekty Arena Tolerancji, Grobowiec Tolerancji, Głębie Zazdrości
Sawanna Zazdrosnych Oczu to lokacja w grze Patapon 3 oraz dodatku Patapon 3 DLC.
Sawanna na Mapie

Sawanna na Mapie Świata

OpisEdytuj

Zazdrość, jaką pradawna bogini żywiła wobec słońca, przywiodła ją do własnej zguby. Długo wpatrywała się w zachodzące słońce, płonące nad horyzontem. Na ironię zakrawa, że nigdy nie wyglądała piękniej niż wtedy.
  — Opis lokacji na Mapie Świata 
Owa kraina leży na rozległej równinie, z której co jakiś czas wystają wysokie, strome góry. Sprawia wrażenie miejsca suchego i jałowego. Nieznana jest jego fauna, jednak Brygada Kościulca sprowadziła tam rozmaite potwory (w tym nawet Lodowe Salamandry, dotychczas widywane tylko na śnieżnych terenach). Florę (widywaną) stanowią tylko grube drzewa oraz suche porosty, w środku zaś dziwaczne, podobne do drzew porosty. Na pustkowiu tym w starożytności kwitła cywilizacja, jednak dziś pozostała po niej tylko arena do pojedynków i głęboki grobowiec, w którym pochowano niegdyś potężnego półboga.
Mroczna Sawanna

Mroczna Sawanna Zazdrosnych Oczu (w DLC)

WyglądEdytuj

Wejście do grobowca

Wejście do Grobowca Tolerancji widoczne na Sawannie Zazdrosnych Oczu za Areną Tolerancji

Cała kraina ma suchą, pomarańczową, barwę. Z nieregularnej, pokrytym górkami ziemi wystają od czasu do czasu stożki, zapewne będące termitierami. Z rzadka wyrastają jałowe drzewka, których korzenie wyrastają jeszcze ponad ziemią. Łodygi tych roślin są cienkie, rozgałęziają się dopiero na końcu. Korona każdej gałązki ma okrągłę kształty. Poza tym florę stanowią też dużo, podobne do baobabów drzewa, o wysokich i bardzo grubych pniach i malutkich, aczkolwiek szerokich koronach. W oddali widać wysokie, stożkowate góry, podobne do wulkanów (ze względu na płaskie szczyty. Są one nawiązaniem do Kilimandżaro, górującym nad afrykańską sawanną. Centrum tej sawanny to już doszczętne pustkowie. Z czerwono-różowej ziemi wyrastają tylko olbrzymie porosty o czerwonej barwie, co bardzo przypomina Krater Kulé. Pod nimi rosną też mniejsze, żółte grzyby o wysokich trzonach i małych kapeluszach. Z ziemi wystają liczne skały, o kanciastych kształtach.
Kruk na smoku

Mroczny Smok Krukolca atakujący Pataponów

HistoriaEdytuj

Dawno temu na Sawannie Zazdrosnych Oczu (tak samo, jak na reszcie kontynentu) wznosiła się starożytna cywilizacja Ach-Ooch. Prawdopodobnie bogini, wspominana w historii tego miejsca, była boginią właśnie tej cywilizacji. Możliwe nawet, że ową "boginą" był król Ighl, który, jako Mroczny Heros, przepełniony był zazdrością i często twierdził, że jest niewiastą. Zguba, która ostatecznie spotkała zazdrosną boginię, mogła też być zgubą cywilizacji Ach-Ooch. Po upadłych pozostała tylko Arena Tolerancji oraz Grobowiec Tolerancji, wybudowany dla zmarłego półboga Arcy Pandary (oraz innej istoty, zwanej dziś Innym Naczyniem). Pod Grobowcem zbudowano też dalsze kondygnacje, zwane Głębiami Zazdrości. Sawanna opustoszała, dziś wałęsają się po niej potwory, w tym nieumarli członkowie Ach-Ooch. Potworom króluje starożytny, pokonany dawno temu władca olbrzymów, Gigante. Miejsce nabrało znaczenia, gdy do Grobowca Tolerancji wprowadził się wypuszczony Arcybies Tolerancji. Wraz z nim przybył też dawny król Ach-Ooch, a dziś Mroczny Heros, Śliskoszept.

Wąż, Babatto, Osa i Żółw na Sawannie

Ostatnia czwórka Mrocznych Bohaterów czekająca na Uberherosa

Gdy sześć Arcybiesów zostało wygnanych, siódmy z nich został ostatnim. Mroczni Bohaterowie skoncentrowali się na sawannie, pod władzą Śliskoszepta. Jednak niektórzy się buntowali. Krukolec, którego pamięć już od jakiegoś czasu iskrzyła mu w głowie, wyzwał Pataponów (pod wodzą Uberherosa) na pojedynek. Starcie z Mrocznym Herosem i jego smokiem toczy się w misji Krukolec: Pojedynek Przeznaczenia. Po tym starciu Krukolec dogadał się z Uberherosem i ostatecznie odszedł spośród Mrocznych Herosów. Jednak Śliskoszepta to nie ruszyło. Wraz ze swą wierną trójką (Nietaktoperzem Sonarchym, Leniożółwiem i Żarcioczułkiem) stanął naprzeciw Uberherosa (misjaŚliskoszept uwielbia armaty), dodatkowo wspieranemu przez Zigotonów. Gdy został pokonany w tej bitwie, Śliskoszept wycofał się na Arenę Tolerancji. Jednak na przesiąkniętym złymi siłami pustkowiu pozostało mnóstwo nieumarłych (w tym szczególnie silny, spotykany w DLC, pogrzebany na sawannie Giga Dongora), oraz demonów sprowadzonych do walki z Pataponami. Z tymi właśnie istotami można toczyć walki.

MisjeEdytuj

Misje na Sawannie

Misja na Sawannie Zazdrosnych Oczu

Chociaż na Mapie Świata są to inne miejsca, technicznie wszystkie misje z Areny Tolerancji, Grobowca Tolerancji i Głębii Zazdrości także dzieją się na Sawannie Zazdrosnych Oczu.

FabularneEdytuj

Czyli misje, których przejście jest niezbędne do posunięcia fabuły wprzód. Nie można przechodzić ich ponownie.

Krukolec: Pojedynek PrzeznaczeniaEdytuj

Ostarcie z Krukolcem. Po utracie swojego bezcennego Rzadkiego Przedmiotu odzyskał pamięć i przestał być bezmyślnym chciwusem. Postanowił więc ostatecznie zmierzyć się z Pataponami. Aby zwiększyś swe szanse w walce, sprowadził sobie jako wierzchowca Mrocznego Smoka. Po zabiciu potwora i pokonaniu wrogiego bohatera toczy się rozmowa z nim. Na niej to ostatecznie ustalane są relacje między Krukolcem a Uberherosem.
Razem z Ziggerzankiem

Pataponi obok Zigotońskiego Ziggerzanka

Śliskoszept uwielbia armatyEdytuj

Pierwsza walka z nowym przeciwnikiem, Śliskoszeptem. Wraz z ostatnimi pozostałymi mu kamratami usiłuje pokonać Pataponów. Do tego celu wybudował specjalne fortyfikacje, uzbrojone w mnóstwo armat... Ale, jeśli ostatecznie Uberheros dogadał się z Krukolcem, na pomoc Pataponom przybywa odbudowany przez Zigotonów Ziggerzank. Po przejściu tej misji widzimy scenę egzekucji (niepewnej) Mrocznego Herosa Wściekłowilka.
Elitarny Gargulec

Elitarny Gargulec, jeden z demonów zamieszkujących Sawannę

DodatkoweEdytuj

Czyli misje, które można powtarzać w nieskończoność i nie mają żadnego znaczenia fabularnego.

Daj Gargulcowi NauczkęEdytuj

Walka z rozmaitymi demonami zamieszkującymi Sawannę. Spotyka się tam demony i nieumarłych: Śmierci, Gargulce, Trenta Śmierci i (tytułowego) Elitarnego Gargulca. Jest to jedna z dwóch misja, w której pojawia się taki potwór. Walka toczy się przede wszystkim o zdobycie rozmaitych skarbów. (Misja ta pojawia się po pokonaniu Krukolca.)
Królewska twarz

Król Gigante, najpotężniejsza istota z tej krainy

Kościulec nad urwiskiemEdytuj

Ostatnie w grze starcie z oddziałami Kościulców. Wspierają ich demony: Gargulce i Balrog. Misja ta jest dość prosta do przejścia. Głównym celem walki jest zdobywanie doświadczenia i Ka-Ching. Misja ta pojawia się po pokonaniu Śliskoszepta.
Misje na Mrocznej Sawannie

Misje na Sawannie w DLC

Wielki Król GiganteEdytuj

Misja ta pojawia się bardzo rzadko, o jej pojawieniu się informuje Astropon. Walczy się na niej z tytułowym królem olbrzymów, zwanym Gigante. Jest on jednym z najpotężniejszych rzadkich bossów i ogółem jednym z najsilniejszych wrogów w grze (nie licząc DLC)... Za pokonanie go uzyskuje się pojedynczą Skrzynię wysokiej jakości.
Pełna Sochiki

Brama Sokshi w DLC

Patapon 3 DLCEdytuj

Czyli wyjątkowo trudne misje dostępne tylko dzięki dodatkowi DLC. Można je powtarzać w nieskończoność, nie są powiązane z fabułą.
Trumna Dongory

Trumna Giga Dongory

Głębia RozpaczyEdytuj

Oblężenie znanej z poprzedniej gry Bramy Sokshi. Tym razem bunkrują się w niej Kościulce. Nawet piechurzy są jednak bardzo potężni... Poza nimi pojawiają się też Skaliste Golemy. Pataponów wspiera katapulta, jednak niewiele ona pomaga. Jest to jedna z najtrudniejszych misji w całym dodatku. Ponadto to najtrudniejsza misja, nie będąca walką z bossem.

[Boss] Giga DongoraEdytuj

Starcie z najpotężniejszym bossem w całej grze (i dodatku): Giga Dongorą, pogrzebanym na Sawannie i wskrzeszanym przez upadłe Arcybiesy. Jest to wyjątkowo trudna misja, którą da się przejść tylko najsilniejszymi klasami na bardzo wysokich poziomach.