FANDOM

Rzadcy Bossowie są to bossowie niezwiązani z fabułą - ich pojawienie się nie jest zależne od tego, jaką misję przeszliśmy ostatnio (jak przy bossach fabularnych) ani jaki przedmiot znaleźliśmy (jak przy bossach dodatkowych). Odblokowuje się nie misję będącą walką z takim bossem, ale możliwość pojawienia się takiej misji. Odbywa się to poprzez odkrycie nowych terenów (przykładowo, odkrywając Płaskowyż Ulotnej Pychy zyskuje się możliwość spotkanie tamtejszego rzadkiego bossa, Century). To, czy boss się pojawi, jest losowe i zależne od naszego szczęścia.

Patapon 2: DonChakaEdytuj

W tej części rzadcy bossowie pojawiają się na tylko jednej lokacji: w Ruinach Dongary. Ich ukazanie sie zależne jest od panującej tam pogody. Obydwaj bossowie są potężniejszymi formami znanego z tych ruin bossa Dodongi - gdy któryś z nich się pojawi, walka z Dodongą zostaje zastąpiona przez walkę z rzadkim bossem (a gdy ten zniknie, Dodonga zjawi się ponownie). Ich pojawienie się nie jest zależne od siły naszej armii - mogą pojawić się nawet we wczesnej fazie gry (lepiej ich jednak w takim wypadku omijać). Walki z nimi można powtarzać bez liku w Paraget, gdy zdobędzie się Bitewne Jaja tych bossów.

MajidongaEdytuj

Ten boss pojawia się tylko, gdy w ruinach zapanuje mgła - zdarza się to stosunkowo rzadko. Rogaty smok znany z poprzedniej gry. Jednak podczas gdy w jedynce był dość słaby, w tej części potrafi być trudny do pokonania. Jeśli jednak zdołamy go zabić dwa razy, otrzymamy specjalną, cenną nagrodę: Cud Siły Juju (ang. Brimstone Juju).

KacchindongaEdytuj

  • Skala wyzwania: Bardzo trudny
  • Występowanie: Rzadkie
    Zmoczek

    Kacchindonga w opadach śniegu

  • Misja: The Great Dinosaur/ Ice-Breathing Kacchindonga

Chociaż jest silniejszą formą starego Dodongi, ów lodowy smok to nowy boss, nie pojawiający się w jedynce. Ukazuje się bardzo rzadko, gdy w Ruinach Dongary pada śnieg. Jest jednym z najpotężniejszych przeciwników w grze; według niektórych przewyższa swą siłą nawet Zuttankarmena. Za pokonanie go nie dostaje się żadnych specjalnych nagród, ale w walce z nim ma się całkiem spore szanse, że nawet zwykły łup będzie bardzo dobrej jakości.

Patapon 3Edytuj

W tej części Rzadkich Bossów (nazywanych Bossami Premiowymi) jest już dużo więcej. Pojawiają się w każdej krainie-lokacji, po jednym na jedną lokację (za wyjątkiem ostatecznego Rzadkiego Bossa, Kacchindongi). Pokazują się oni niezależnie od pogody - rzeczą która sygnalizuje ich pojawienie się jest reakcja Astropona. Wypatruje on potworów, a gdy coś zauważy, poinformuje nas o tym. Od tej pory na Mapie Świata widnieć będzie misja, na której można zmierzyć się z potworem - gdy ukończymy ową misję utracimy możliwość powtarzania jej do czasu aż ten sam boss pojawi się ponownie. Zabijając Rzadkich Bossów można spełnić cele drużyny Bohaterów, dzięki czemu zdobędzie się Gwiezdne Okruchy - walutę do Sklepu Srebrnego Hoshipona.

Legendarny GigantusEdytuj

Widzę wielkiego Gigantusa na Polu Olbrzymów!
 Astropon na widok Gigantusa 
Szał Gigantusa

Gigantus w walce z Pingrekiem

Najbardziej znany rzadki boss, pojawia się częściej niż inni: Gigantus, prawdziwy olbrzym, nawet jak na potwory w świecie Pataponów. Szansa na jego pojawienie się we wczesnych fazach gry też jest dość wysoka (mimo wszystko, lepiej zaczekać ze stawieniem mu czoła). Przeznaczony jest do walki z graczami mającymi poziom około 20. lub niższego - dla wysokopoziomowych postaci jest łatwy do zabicia. Pokonanie go na niskich poziomach jest jednak swoistym wyzwaniem.

ManbothEdytuj

No proszę, cóż za soczysty Manboth! Jest na Śnieżnym Polu Nieczystych Łez!
  — Astropon na widok Manbotha 
Manbo na Polu

Uwolniony z lodu Manboth

Znany z Patapon 2 wielki, pierwotny ssak, zahibernowany w bryle lodu. Pojawia się już rzadziej niż Gigantus, jest też nieco potężniejszy od olbrzyma. Stanowi większe wyzwanie niż w dwójce - ale tylko dla postaci na średnim poziomie. Dla graczy na wysokim poziomie jest łatwy do zabicia - ale jego ataki potrafią być groźne.

Kacchindonga, Ostateczny SmokEdytuj

Uwaga! Dostrzegłem żarłocznego Kacchindongę na Śnieżnym Polu Nieczystych Łez!
  — Astropon na widok Kacchindongi 
Kacchi na Polu

Kacchindonga na Śnieżnym Polu Nieczystych Łez

Rzekomo najpotężniejszy boss z dwójki, Kacchindonga także w trójce pretenduje do miana najpotężniejszego bossa - tylko niektórzy uważają, że Król Gigante jest od niego groźniejszy. Chociaż teren, na którym wielki lodowy smok występuje odkrywany jest wcześnie, ów rzadki boss pojawia się najrzadziej ze wszystkich. Mierzyć się z nim powinni tylko gracze o wysokim poziomie postaci.

CenturaEdytuj

Widzę, że we mgle na Płaskowyżu Ulotnej Pychy kryje się Centura!
  — Astropon na widok Century 
Centura na Plaskowyżu

Centura budzący się do walki

Znany z poprzedniej części, występujący we mgle potworny insekt, Centura. Dziki górski potwór, kryjący się we mgle - żeby móc podjąć z nim wyrównaną walkę, trzeba sprowadzić deszcz, co na szczęście w trójce jest dużo prostsze niż w dwójce. Widoczny staje się wyrównanym rywalem dla graczy na poziomie średnim, dla wysoko rozwiniętych postaci już rozproszenie mgły jest trudniejsze niż pokonanie Century.

MochicchichiEdytuj

Widzę, że w Dżungli Chciwej Maski kryje się przepiękny Mochicchichi!
  — Astropon na widok Mochicchichi 
Mochichichi

Mochicchichi śpiący (po lewej) i w walce (po prawej)

Sympatyczne ptaszysko z części drugiej. W trójce jego nienawiść do łowców polujących na Mochichi wcale się nie zmniejszyła. Zwiększyła się za to jego siła - starcie z nim jest większym wyzwaniem niż poprzednio. Mierzyć się z nim powinni gracze na poziomie średnim-wysokim. Także dla wysokopoziomowych może jednak stanowić godnego przeciwnika.

Zaknel, Król PustyniEdytuj

Widzę, że na Pustyni Nienasyconego Brzucha czai się potworny Zaknel!
  — Astropon na widok Zaknela 
Zaknel

Zaknel i uciekający przed nim Jamsch

Fabularny boss z dwóch poprzednich części, Zaknel z rodziny Kuneli występuje też na mniej nieprzyjaznej niż poprzednia pustyni. Mierzyć się z nim powinni gracze na średnim poziomie - ale ze względu na jego mobilność oraz agresję, nawet wysoko rozwinięci Bohaterowie mogą znaleźć zajęcie podczas polowania na Króla Pustyni.

Goruru, Dwulicowy DemonEdytuj

Widzę, że w Wulkanicznej Strefie Leniwego Demona czai się Dwulicowy Demon Goruru!
  — Astropon na widok Goruru 
Goruru

Goruru w swojej normalnej formie

Finałowy boss z części pierwszej, obecnie zwany jest Goruru, a nie Gorl. W trójce pojawia się by powziąść zemstę za swoją dawną porażkę. Mierzyć się z nim powinni Bohaterowie na poziomie nieco niższym niż wysoki - wtedy stanowić może godnego rywala. Dla wysokopoziomowych postaci jego siła zależy w zasadzie od klasy - te silne w ofensywie potrafią zabić go bez większego trudu.

Król GiganteEdytuj

Widzę Króla Gigante, pana wszystkich olbrzymów! Jest na Sawannie Zazdrosnych Oczu!
  — Astropon na widok Króla Gigante 
Gigante w walce

Król Gigante maszeruje na Destrobo

Potężny król olbrzymów, którego wizerunek widywać było w zapowiedziach trójki, Gigante, jest o wiele potężniejszy od Gigantusa. Jako jeden z natrudniejszych przeciwników w grze, bywa uważany za najtrudniejszego Rzadkiego Bossa. Nie bez powodu; nawet gracze na wysokim poziomie (dla których jest przeznaczonym rywalem) mogą ulec pod siłą jego ataków i Efektów Statusu jakie funduje przeciwnikom.

CiekawostkiEdytuj

  • Przez szybkie przechodzenie fabuły trójki, wielu tamtejszych Rzadkich Bossów pojawia się dopiero w późnym etapie gry, gdy postacie mają już wysoki poziom - w efekcie rzadko kiedy można stoczyć wyrównaną walkę z większością z nich.
  • Gigantus, Król Gigante i Kacchindonga są modelowymi rzadkimi bossami; pojawiają się tylko i wyłacznie będąc w tej klasie, a nie jako bossowie fabularni lub dodatkowi.
    • Kacchindonga jako jedyny z tej trójki pojawia się w więcej niż jednej grze.
  • W trójce możliwe jest odblokowywanie rzadkich bossów poprzez hakerskie oszustwa; jeśli wyda się Astroponowi komendę reakcji na jakiegoś bossa, to po wysłuchaniu go ustawiony boss pojawi się na mapie. Widać to w tym filmiku.
Gra Bossowie fabularni Bossowie dodatkowi Bossowie rzadcy
Patapon DodongaZaknelGaeenCiokinaShookleGorl MajidongaDokaknelDogaeen CiokingShooshookle

-

Patapon  2

Dodonga • MochichichiCenturaManbothGaruruFenicchi • Zaknel • Shookle • KanogiasDettankarmen

Darantula • Dogaeen • Gaeen • Manboroth • Goruru • Dokaknel • Shooshookle • Cioking • Ciokina • GanodiasZuttankarmen Majidonga • Kacchindonga
Patapon 3  Przeklęty Dodonga • Gaeen • Kanogias • Shookle • Ciokina • Dettankarmen • Arcy Pandara

Majidonga • Dogaeen • Ganodias • Shooshookle • Cioking • Zuttankarmen • Inne Naczynie

Gigantus • Manboth • Centura • Mochicchichi • Zaknel • Goruru • Król Gigante • Kacchindonga

Patapon 3 DLC - Dogaeen • Dodonga

• Cioking • Teranteth • Manboroth • Darantula • Dokaknel • Fenicchi • Giga Dongora

-

PrzypisyEdytuj

  1. Względem wysoko rozwiniętej armii.
  2. Względem wysoko rozwiniętych postaci, mających poziom 30 lub wyższy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki