FANDOM

Ruiny Lostdon
Ruiny.png
Typ lokacji Ruiny
Poprzednia lokacja (położenie) Dorzecze Dodon
Następna lokacja Pustynia Tamaran
Odpowiednik w Patapon 2 Ruiny Dongary
Odpowiednik w Patapon 3 (Brak)
Liczba rozgrywanych misji 1
Angielska nazwa Lostdon Ruins
Podobne miejsca Ruiny nieznanej nazwy, Ruiny Knell, Ruiny Gayeen, Ruiny Guchoppy, Ruiny Mrocznego Pałacu
Ruiny Lostdon to lokacja w grze Patapon.
Majindonga.png

Majidonga, strażnik tego miejsca oraz ukrytych w nim sekretów

OpisEdytuj

Boskie artefakty ukryte są w różnych częściach przemierzanego świata. Strzeż się ich lojalnych strażników!
  — Tłumaczenie fragmentu opisu misji Miracle of Lostdon 
Nazwa tego miejsca jest niepewna. "Lostdon" to nazwa własna pojawiająca się w nazwie misji Miracle of Lostdon (może to też być połączenie słowa "lost", ang. "stracony" i nazwy bębna Don). Zapewne odwołuje się to do starożytnego miasta, jakim niegdyś były te ruiny, miasto mogło się nazywać właśnie "Lostdon".  Położone na terenie Dorzecza Dodon, w starożytności było to jedno z kilku miast Pataponów, jednak, tak jak inne, zniszczył je straszliwy kataklizm, który przetrwały tylko ukryte w mieście skarby i ich wierny strażnik: smok Majidonga.
Lostdon na Mapie.png

Ruiny Lostdon na Mapie Świata przed odkryciem

WyglądEdytuj

Ruiny tego miasta wyglądają tak samo, jak ruiny innych. Z budynków pozostały tylko fundamenty, fragmenty ściam i wysokie kolumny. Niektóre z kolumn wciąż podtrzymują szczątki stropów. Poza nimi widać od czasu do czasu strome kopuły, podobne do kopuł indyjskich świątyń. Wśród kamiennych pozostałości rosną liściaste, podobne do paproci krzewy, oraz wysokie palmy, o prostych pniach i nielicznych, okrągłych liściach. W oddali widać pasma gór. Całe miejsce ma ponury, mroczny klimat, wszystko ma ciemną, fioletową barwę.
Lostdon na Mapie 2.png

Ruiny Lostdon na Mapie Świata po odkryciu

HistoriaEdytuj

Ołatrzyk w ruinach.png

Ołtarzyk, w którym ukryto bęben Don

Dawno temu miasto to było jednym z ośrodków cywilizacji Pataponów. Położone było w pobliżu innego miasta (leżącego pod drugiej stronie Dorzecza Dodon), którego nazwa jest dziś nieznana. Obu miast pilnowali podobni strażnicy, co świadczy o kontakcie między nimi. W Lostdon przechowywane były bardzo ważne skarby dla Pataponów, służące do przeprowadzania rytuału Cudu: Bęben Don oraz Cud Deszczu. Ten drugi ukryto wprost przy jego strażniku, Majidondze. W końcu nadszedł koniec wspaniałości Pataponów; straszliwy kataklizm zniszczył całą cywilizację. Lostdon zostało zrównane z ziemią, pozostały z niego tylko ukryte tam skarby i ich strażnik. Artefakt, wskazujący to miasto (Pogięty Kompas) ukryto w Wepie na Równinie Patata, totemie-kryjówce, do której tylko Pataponi mogli się dostać.

W końcu Pataponi wyrwali się z zamkniętej strefy, wytyczonej przez Zigotonów. Idąc naprzód odkryli w ruinach niedaleko Lostdon bęben Chaka, który umożliwiał zagranie odpowiedniej melodii i odkrycie tego, co w kryjówce. Wep był znany już wcześniej, ale nie było możliwości otwarcia go. Z otwartego Wepu wypada Pogięty Kompas, który wskazuje Pataponom drogę do Ruin Lostdon. Tam czeka na nich strażnik Majidonga. Skarby, których pilnuje, są niezbędne do dokonania Cudu, sprowadzenia deszczu i przekroczenia niebezpiecznej Opłakanej Pustyni. Po pierwszym pokonaniu strażnika i odkryciu jego skarbów można powtarzać walkę z nim (w celu zdobycia następnych, choć nie kluczowych przedmiotów) w nieskończoność.

MisjeEdytuj

W Ruinach Lostdon toczy się akcja tylko jednej misji.

Miracle of Lostdon/ Dauntless MajidongaEdytuj

Misja niefabularna (nie jest wymuszone przechodzenie jej), ale trzeba ją przejść, aby móc ukończyć misję Desert Crossing. W "Miracle of Lostdon" toczy się starcie ze strażnikiem tutejszych skarbów, Majidongą. Smok strzeże bębna Don (który odnajwdywany jest na tej samej misji, tuż przed walką) oraz Cudu Deszczu, niezbędnych do sprowadzania deszczu. Aby odnaleźć ruiny a w nich misję, trzeba wyciągnąć z Wepu na Równinie Patata Pogięty Kompas (ang. Bent Compass) w misji Hunting on Patata Plain.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki