FANDOM

Ruiny Gayeen
Ruiny.png
Typ lokacji Ruiny
Poprzednia lokacja Bagno Sitoto
Następna lokacja (położenie) Góra Bachikoi
Odpowiednik w "Patapon 2" Ruiny Neogaeen
Odpowiednik w "Patapon 3" (Brak)
Liczba rozgrywanych misji 1
Angielska nazwa Gayeen Ruins/ Gaeen Ruins
Podobne miejsca Ruiny nieznanej nazwy, Ruiny Lostdon, Ruiny Knell, Ruiny Guchoppy, Ruiny Mrocznego Pałacu
Ruiny Gayeen (w innej wersji językowej zwane Ruiny Gaeen) to lokacja w grze "Patapon".
Dogaeen 2.png

Dogaeen, starożytne bóstwo mieszkańców Gayeen

OpisEdytuj

Ów górski teren okryty jest mitami. Najbardziej znany jest bodajże ten o kamiennej rasie, która została unicestwiona na wskutek konfliktu z Patapońskimi przodkami.
  — Tłumaczenie opisu misji "Awakening at Gayeen
Owe ruiny są dość tajemniczym miejscem. Można się domyślić, że większość miast na kontynencie była zamieszkana przez Pataponów, ale opowieść mówi o innej, górskiej, rasie: istotach z kamienia. Zapewne położone w górach miasto Gayeen było ich stolicą. Jednak skąd miały by się tam wziąść starożytne, Patapońskie skarby? Możliwe, że ukryto je tam zaraz po zniszczeniu miasta. Ponoć dawny bóg tutejszych, Dogaeen, był już wrogiem starożytnych Pataponów...
Gayeen na mapie.png

Gayeen na Mapie Świata przed odkryciem

WyglądEdytuj

Ruiny Gayeen wyglądają tak samo, jak inne ruiny starożytnych miast. Z budynków pozostały tylko kolumny (z czego większość z resztkami stopu) i pozostałości ścian. Co jakiś czas stoi też wysoka, strzelista kopuła schodkowa. Wśród zruinowanych budynków rosną charakterystyczne palmy o okrągłych liścach oraz krzewy, podobne do paproci.
Gayeen na mapie 2.png

Gayeen na Mapie Świata po odkryciu

HistoriaEdytuj

Według opisów, w starożytności Gayeen było miastem zamieszkiwanym przez "kamienną rasę", która została ostatecznie zgładzona przez Pataponów. Musieli być oni zatem wrogo nastawieni do oczatego plemienia. W ruinach pozostało tylko bóstwo oraz strażnik Gayeen: olbrzymi robot Dogaeen. Innym z zachowanych dzieł Gayeeńczyków jest Gaeen, robot, z którego Zigotoni zrobili sobie strażnika swojego terenu.Starożytni Pataponi nieraz toczyli z nim walki o metale, z których go wykonano. Miasto to zapewne miało związek z Neogaeen, miastem na innym kontynencie. Mieszkańcy Neogaeen także tworzyli roboty, zaś oba miasta łączy podobna nazwa. Możliwe też, że tajemniczą rasą była dynastia Ach-Ooch (która została zniszczona przez Pataponów). Gdy starożytni Pataponi upadli, ukryli na terenie Dogaeena piosenkę Naładowania PonPonChakaChaka, by ich potomkowie w przyszłości, pokonawszy robota, mogli odnaleźć swe dziedzictwo zabezpieczone.

Gdy Pataponi toczyli wojnę z Zigotonami, generał Gong wyzwał Patapońską armię na pojedynek. Aby zmusić ich do przyjęcia wyzwania, zagroził im zabiciem zakładnika. Walka miała się toczyć życie więźnia. Pataponom udało się uratować współplemieńca, który z wdzięczności ofiarował im Połamany Znak (ang. Broken Sign), przedmiot, wskazujący drogę do miejsca swego powstania. Tak Pataponi odkryli Ruiny Gayeen. Tam czeka na nich starcie ze starożytnym wrogiem, toczące się w misji "Awakening at Gayeen".

MisjeEdytuj

W Ruinach Gayeen toczy się akcja tylko jednej misji, niezwiązanej z fabułą:

Awakening at Gayeen/ Steel Deity DogaeenEdytuj

Starcie z bossem; jest nim Dogaeen, starożytny obrońca oraz bóstwo Gayeen. Od starożytności walczył z Pataponami, zaś dziś strzeże części ich dziedzictwa: piosenki naładowania PonChaka. Do walki z nim odkrywa się tą komendę. Aby odblokować walkę z Dogaeenem, należy ocalić uwięzionego Patapona w misji "Legendary Night Sky"; wówczas uratowany daje Pataponom Połamany Znak (ang. Broken Sign), odblokowujący tą walkę. Można ją powtarzać w nieskończoność.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki