Robopon
Robopon portret.jpg
Portret Robopona
Typ klasy Tatepon
Klasy zbliżone Destrobo, Bowmunk, Wściekłowilk
Ekwipunek Rękawice, Hełmy (tylko jako normalny Patapon)
Wytrzymałość Średnia/ Wysoka
Siła ataku Średnia/ Wysoka
Występowanie "Patapon 2"
Robopon — Jednostka w grze "Patapon 2: DonChaka" oraz typ klasy w "Patapon 3".
Robopon wskazówka.png

Wskazówka o Roboponach

Oddział Roboponów.png

Przykładowy oddział Roboponów

Opis Edytuj

Roboponi są wojownikami o jakoś zrobotyzowanych w procesie ewolucji rękach.

Mogą rozjechać swoich wrogów oboma rękami, o ile tylko mają jakiś efektywny ekwipunek!

Ich obrona jest słabsza niż Tateponów, ale ich moc niszczenia struktur jest niewiarygodna. Są oni dumą destruktorów Patapońskiej armii.
  — Treść wskazówki o Roboponach 
Jest to najbardziej ofensywna klasa pochodząca od Tatepona w "Patapon 2". Cechuje się dość wysokimi zadawanymi obrażeniami (potrafi dorównać Kibaponom) i przyzwoitą wytrzymałością (choć nie są tak dobrymi obrońcami jak Dekapony). Jego główną zaletą jest olbrzymia siła przeciw budowlom (jeszcze wyższa niż u Dekaponów), którym zadaje znacznie zwiększone obrażenia. Ponadto dysponuje bardzo dużymi szansami wprowadzenia atakowanego przeciwnika w Zachwianie. Jego naładowany atak zadaje niewyobrażalne obrażenia. Może kombinować swoje bronie, dzięki czemu będzie władał jednocześnie kilkoma Efektami Statusu. 
Pamięć Robopona.jpg

Pamięć Robopona

OdblokowanieEdytuj

Opowieść o legendarnym bohaterze, Błyskawicznym Wojowniku. Nieustraszony woj, używa on swych masywnych pięści aby rozbijać całe oddziały wrogów.
  — Treść Pamięci Robopona 

Robopona odblokowujemy poprzez skrzyżowanie klasy z Rareponem: musimy odblokować Tatepona - Kanokko. Wówczas otrzymamy Pamięć Roboponów (ang. Robopon's Memory), która umożliwi tworzenie jednostek tej klasy.

Do ich rozwoju potrzebujemy następujących materiałów: Stopów Metali, Skór i Ka-Ching.
Destrobo.jpg

Portret Destrobo

Klasy pochodneEdytuj

W "Patapon 3" możemy odblokować kilka klas pochodzących od Robopona:
01-Bowmunk-avatar.png

Portret Bowmunka

DestroboEdytuj

Główny zwierzchnik stylu walki Robopona, nie różnią się praktycznie niczym. Odblokowany zostaje gdy Taterazay osiągnie poziom 5. Jeszcze bardziej specjalizuje się w niszczeniu budowli.

BowmunkEdytuj

Bardzo odmienna klasa, choć pochodzi od klasy ofensywnej, lepiej sprawdza się jako obrońca. Nie jest ani specjalne wytrzymały, ani nie zadaje bardzo wysokich obrażeń. Potrafi jednak wzmacniać sojusznicze budowle, oraz osłaniać i uzdrawiać sojuszników. Odblokowany on zostaje gdy Taterazay i Guardira osiagną razem poziom 10.

WściekłowilkEdytuj

Ragewolf klasa.png

Wściekłowilk w wyborze klasy

Osobna postać, której zdolności w walce różnią się od wszelkich znanych klas. Jest hybrydą dwóch poprzednich; jego wytrzymałość i siła ataku są podobne do Destrobo, a jego umiejętności uzdrawiania są podobne do Bowmunka. Różni się też używanym ekwipunkiem - potrafi dobywać szponów. Jest lepszy do zabijania jednostek niż do niszczenia budowli.

Inne plemionaEdytuj

Wśród wrogich wojsk jednostki klasy Robopon widywane są tylko u Karmenów. Karmena takiej klasy nazywa się "Robomen" (polączenie słów "Robopon" i "Karmen").

EkwipunekEdytuj

Robopony mogą używać:

  • Rękawic
    Naładowany atak Robomena.png

    Robomen (Karmeński Robopon) wykonujący Naładowany Atak

  • Hełmów (tylko jako zwyczajne Patapony mogą je nosić, nie jako Rarepony)
    Opis Herosa Robopona.png

    Opis Trybu Herosa Robopona

Naładowany AtakEdytuj

Wykonując Naładowany Atak (kombinację piosenek PonPonChakaChaka-PonPonPataPon) Robopony wbijają dłonie w ziemie i podnoszą pojedyncze głazy, którymi rzucają we wroga. Głazy zadają bardzo wysokie obrażenia i wprowadzają w Zachwianie potężniej niż zwykłe ataki. Jest to bardzo pomocne przeciw jednostkom latającym i grupom przeciwników.
Tryb Herosa Robopon.png

Robopon w Trybie Herosa

Tryb Herosa: Cios TornadaEdytuj

Naprzemiennie rozkręca oba ramiona i zaczyna okładać przeciwników. Gwarantuje olbrzymie obrażenia wrogim budynkom i rozbije nawet wielkie żelazne ściany.
  — Opis Trybu Herosa Robopona 
Podczas wykonywania tego Trybu Herosa zaczyna on biec naprzód, zadając seryjnie bardzo wysokie obrażenia. Niestety, szarżuje dość powoli. Bardzo efektywne na potężnych przeciwników, takich jak bossowie czy duże fortece.
Seren.png

Seren

PostacieEdytuj

Napotykamy niewiele postaci klasy Robopona (za wyjątkiem Herosa, Uberherosa i China, którym można zmieniać klasę):
Baryun.png

Baryun

SerenEdytuj

Komupon, pojawiający się w "Patapon 2". Uwalniamy go z Bitewnego Jaja (ang. Battle Egg) Fenicchi'ego. Ma dość niewielką siłę, lecz często wchodzi w tryb Herosa.
Ragewolf z pazurami.jpg

Wściekłowilk

BaryunEdytuj

Drugi, dużo potężniejszy Komupon. Uwalniany z Jaja Dettankarmena.

Złokieł WściekłowilkEdytuj

Mroczny Bohater z "Patapon 3", sługa Arcybiesa Męstwa. Ma osobną klasę, aczkolwiek jest on zaliczany do Roboponów.

Jednostki Pataponów
Powiązane z Tateponem TateponDekaponRobopon
Powiązane z Yariponem YariponKibaponToripon
Powiązane z Yumiponem YumiponMegaponMahopon
Pozostałe HerosUberheros