Ray of Hope
Promyk Nadziei
Misja na Mapie Świata
Przeciwnicy Zigotoni, Katapulta
Poprzednia misja Despair
Następna misja World of Ooze
Ścieżka dźwiękowa Motyw Goroch
Miejsce akcji Bagno Sitoto
Zastępcza nazwa (Brak)
Tłumaczenie nazwy Promyk Nadziei
Inna nazwa (Brak)
"Ray of Hope" to jest misja w grze Patapon.
Bagno Nyoriki

Tło misji

OpisEdytuj

A new siege weapon is needed to topple the Mt. Bachikoi fortress. Fortunately, the Zigotons happen to have one! Steal it from under their noses!
  — Opis misji 

Tłumaczenie: "Nowa broń oblężnicza jest potrzebna, aby zburzyć fortecę na Górze Bachikoi. Na szczęście, Zigotoni właśnie jedną taką wykonali! Zwiń ją spod ich nosów!"

Jest to nie tylko fabularne starcie z Zigotońską fortecą, ale i próba przejęcia ich katapulty. Owa broń oblężnicza jest głównym celem misji. Zigotoni ukryli ją w bazie wojskowej, aby potem użyć jej przeciw Pataponom, jednak tym akurat przyda się taka właśnie machina. Należy tylko uważać, aby jej nie zniszczyć...

Misji tej nie można powtarzać. Po jej ukończeniu pojawia się zamiast niej misja World of Ooze.

FabułaEdytuj

Pataponi po raz pierwszy od dawna zaznali okropnej klęski. Próba szturmu na zamek z Góry Bachikoi okazała się być katastrofalną pomyłką. Jednak droga musi zostać przełamana. Zamek trzeba jakoś zniszczyć. Do tego potrzeba jednak broni oblężniczej, a Pataponi nie znają się na rzemiośle wojennym... W przeciwieństwie do ich wrogów, Zigotonów. Jak się okazuje, ci w tym czasie umieścili w wysuniętym posterunku na Bagnie Sitoto potężną katapultę, by broniła tamtejszych fortyfikacji. Trzeba zniszczyć ową bazę, jednak katapulta musi to przetrwać...

TaktykaEdytuj

  • Misja ta jest dość prosta, ale łatwo ją przegrać.
  • Walczy się na niej tylko i wyłącznie z Zigotońskimi piechurami. Nie pojawia się żaden specjalny oficer.
    • Na początku misji katapulta strzela do Pataponów, jednak po przejęciu jej (zetknięciu z naszą armią ) zostaje ona odwrócona i zaczyna strzelać do Zigotonów.
    • Należy bardzo uważać na jej pociski. Wystrzelone z niej kamienie mogą zabić co słabsze jednostki na jedno trafienie.
  • Podczas walki o katapultę warto podejść jak najbliżej (o ile nie mamy sprzyjającego wiatru). Wówczas wystrzelone głazy będą przelatywać nad głowami Pataponów, nie trafiając ich.
    • Prowadząc katapultę można w ten sam sposób unikać strzał z wrogich wież.
  • Katapulta nie może zostać zniszczona ani podczas zdobywania jej, ani później przez Zigotonów.
    • Nie należy zabierać broni Ognistej, bo łatwo nią Podpalić i spalić katapultę.
    • Po przejęciu jej nie należy zbliżać się do wrogów, aby ich pociski nie trafiały machiny.
    • Uszkodzona katapulta zaczyna się dymić. Oznacza to, że niewiele jej do zniszczenia.
    • Jeśli katapulta zostanie zniszczona (przez dowolną stronę), misja zostanie automatycznie przegrana.
  • Misji tej lepiej nie przechodzić podczas burzy. Pioruny nie dość, że utrudniają walkę (trafiając i traktując tych samym Efektami Statusu żołnierzy), to jeszcze mogą niefortunnie trafić i zaszkodzić katapulcie.
  • Katapulty lepiej nie wprowadzać w Płonącą trawę.
    Strzelająca katapulta

    Katapulta oddająca strzał do Pataponów

SolucjaEdytuj

Zaraz po rozpoczęciu ujrzymy duży mur, za którym stoi stos kamieni, a za nim czeka katapulta. Naprzód wyjdzie kilku Zigotońskich włóczników...

Zigoton: Czemu Pataponi tutaj są?!

Drugi Zigoton: Nie pozwól Pataponom zdobyć Katapulty!

Owi przeciwnicy są łatwi do pokonania, szybko się cofną za mur. Zmartwieniem jest katapulta, która z rzadka będzie oddawała strzały. Każdy jej pocisk prawie na pewno zabije trafioną jednostkę, może nawet uderzyć kilka naraz. Dodatkowo powoli oddala się ona do tyłu. Należy jak najszybciej wybić wrogów, zniszczyć fortyfikacje i przejąć maszynę.
Katapulta u Pataponów

Katapulta przejęta przez Pataponów

Kiedy tylko Pataponi zetkną się z bronią, zostanie ona przejęta (odwrócona do Zigotonów) i odprowadzona za Hatapona. Od tej pory będzie strzelać w Zigotońskie budowle (zadając im, oraz każdemu trafionemu wrogowi wysokie obrażenia), jednak może też zostać zniszczona przez wroga.
Oddział z bagna

Typowy oddział przeciwników (po dwóch obrońców, łuczników i włóczników)

Zaraz po pierwszych fortyfikacjach stoi wieża, broniona przez Yumitonów (Zigotońskich łuczników). Z jej przodu stoi drewniana zapora. Budowle te są dość wytrzymałe, ale trafione ogniem katapulty szybko legną w gruzach. Nieco dalej Pataponów zaatakuje po dwóch włóczników, łuczników i Tatetonów (Zigotońskich Tateponów). Tatetoni nie atakują Pataponów, ale bronią swoich sojuszników, zatem niełatwo ich zabić. Najelpiej zabić jednostkami dystansowymi tych z tyłu, a potem zabić obrońców. Tego typu oddziały będą atakować co jakiś czas do końca misji.

Nieco dalej stoi góra gruzu, a za nią duża kamienna zapora i mniejsza kupa gruzu. Nie są to specjalnie silne zapory. Dalej stoi stos kamieni, a za nim dwie kolejne góry ziemi. Za ostatnim stoi kolejna wieża chroniona przez łuczników. Z niej to właśnie wychodzą oddziały wroga. Powinna zostać łatwo zniszczona. Za nią stoi już wtylko znacznik kończący misję.

RozmowyEdytuj

Po udanym przejściu tej misji czeka nas mała rozmowa z kapłanką Meden i jej pomocnikiem Yariponem...

Meden: Katapulty są rzeczami miotającymi kamienie, tak? Cóż dobrego to nam daje?

Yaripon: Ależ... Kapłanko Meden... (to właśnie może być tym, czego potrzebujemy...)

Na tym rozmowa się skończy. potem, gdy nasuniemy na Meden kamerkę...

Meden: Wszechwielki (imię gracza)... Proszę, poprowadź nas do Krańca Świata.

Trudno wyobrazić sobie, że ta Katapulta moze być AŻ TAK silna, ale ufam ci, Wielki (imię gracza).