Raging Jungle Guardian
Strażnik.png
Misja na Mapie Świata
Pataponożerna Roślinka Shookle.jpg
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Przeciwnicy Shookle
Poprzedni poziom Masked Country and Three Generals
Następny poziom Absolute Despair
Ścieżka dźwiękowa Motyw Wuffunfa
Miejsce akcji Dżungla Mecchaku
Zastępcza nazwa Patapon-Eating Plant Shookle
Tłumaczenie nazwy Rozwścieczony Strażnik Dżungli/ Pataponożerna Roślina Shookle
Inna nazwa (Brak)
"Raging Jungle Guardian" (z czasem zmienia nazwę na "Patapon-Eating Plant Shookle") to misja w grze "Patapon 2: DonChaka". 
Dżungla Menkame.png

Tło misji

OpisEdytuj

As (imię gracza)'s army marched forward, a shadow appears before them... "It's Shookle! It's Shookle!" A monster appears before them that can devour three Patapons at once!
  — Opis misji 
Amatorskie tłumaczenie: "Gdy armia (imię gracza) maszerowała naprzód, cień przybywa przed nich... 'To Shookle! To Shookle!' Potwór przybył, by pożreć trzech Pataponów za jednym zamachem!"
Śpiący Shookle 2.png

Shookle śpiący w Dżungli Mecchaku

Roślina znana z rozsmakowania w Patapońskich tkankach. Mahoponi i Toriponi mogą używać jego nasion, ale możesz zapłacić za to wysoką cenę. Pokonaj Shookle'a!
  — Tłumaczenie opisu misji z poziomu drugiego lub wyższego 
Ta misja to typowe starcie z bossem. Jest to misja fabularna, choć nie ma żadnego znaczenia fabularnego. Przeciwnikiem jest Shookle, roślina znana z poprzedniej gry. Tym razem spotykany jest jednak dziki osobnik (nie wyhodowany), co jest jedynym takim przypadkiem w serii. Nie zdobywamy od niego rzadnych specjalnych łupów, a jedynie materiały (nasiona) oraz Bitewne Jajo (ang. Battle Egg) Shookle'a, ale też na poziomie piątym Jajo innego potwora; Shooshookle'a, co jest jedyną metodą na walkę z tym potworem w "Patapon 2".
Shookle w Mecchaku.png

Shookle w walce

FabułaEdytuj

Po podsłuchaniu narady między Karmeńskimi generałami plemię Pataponów ruszyło dalej ku Karmeńskiemu terytorium. Z Dżungli Menkame weszli do Dżungli Mecchaku, gdzie nieoczekiwanie zaatakował ich jeden z mieszkańców tej dżungli; Shookle, drapieżna, potworna roślina, będąca naturalnym strażnikiem tego miejsca. Zabicie go jest wymagane, by móc przejść dalej...

TaktykaEdytuj

  • Obejrzyj artykuł o Shookle'u, by lepiej poznać jego ataki.
  • Shookle jest jednym z łatwiejszych bossów w grze.
    • Dysponuje bardzo niską wytrzymałością, swoje siły pokłada w ataku.
  • Shookle jest bardzo wrażliwy na Ogień i Podpalenie. Należy to wykorzystać, aby łatwo go zabić.
  • Shookle atakuje Usypiającymi zarodnikami przy wprowadzeniu go w Zachwianie, zatem nastawienie się na Zachwianie jest ryzykowne dla jednostek do walki wręcz.
  • Należy uodpornić Pataponów na Uśpienie, w szczególności jednostki do walki wręcz.
  • W walce z Shookle'em nie opłaca się używać piosenki ChakaChaka (obrony), tylko pozostałych piosenek obronnych.
    • Wszystkich jego ataków można uniknąć piosenkami PonPata (ucieczką) i DonDon (skokiem). Zaleca się tak robić.
    • Ponieważ Shookle jest bossem nastawionym ofensywnie, należy unikać każdego jego ataku.
  • Zabierając liczne jednostki do walki dystansowej możemy rozwalić bestii "łapki", przez co czasowo go osłabimy (nie będzie mógł wykonywać niektórych ataków).
  • Toripony są odporne na wszystkie jego ataki, bo latają ponad nimi.

RozmowaEdytuj

Po tej misji czeka nas pogadanka z Meden i jej kolegą Yariponem...

Meden: W przeszłości stanęliśmy twarzą w twarz z największym wrogiem... Ostateczna rozpacz... 

Zigotoni przygotowali Katapultę, tak jak polecił Gong

Yaripon: Tak... Ciężko to powiedzieć, ale... 

To się dalej dzieje, więc powinniśmy przestać rozpaczać...

Meden: P... Przeklęty Gong... On zawsze jest podły... 

Cóż, nie będziemy mieli dużej szansy na to... 

Potem, gdy skierujemy na Meden kamerkę...

Meden: Wielki (imię gracza)... Proszę, zaprowadź nas do Krańca Świata!

Zastanawiam się, jaki to rodzaj rozpaczy? Jaki rodzaj widzę w sobie...