FANDOM

Równina Patata
Równina Sutten
Typ krainy Równina
Poprzednia lokacja Patapolis
Następna lokacja Las Eyeball
Odpowiednik w Patapon 2 Równina Sutten
Odpowiednik w Patapon 3 Poligon Pataponów, Pole Gniewnych Olbrzymów
Liczba rozgrywanych misji 3
Angielska nazwa Patata Plain
Podobne krainy Dorzecze Dodon
Równina Patata to lokacja w grze Patapon.
Mochichi i Wep

Mochichi śpiący obok starożytnego Wepu

OpisEdytuj

Równina Patata to spokojny, rozległy step, na którym żyją dziko pospolite ptaki Mochichi i Kacheeki oraz rosną wysokie słoneczniki. Był to jedyny teren (a także nie do końca), jaki przypadł Pataponom, gdy ci zostali zgnębieni przez Zigotonów i zamknięci w odizolowanej strefie. Jak można się domyślić, na Patata położone jest Patapolis, jedyne Patapońskie miasto. Choć miejsce to sprawia wrażenie dzikiego pustkowia, w starożytności było odwiedzane. Starożytni Pataponi postawili w tym polu totem Wep, a w nim klucz do starożytnych Ruin Lostdon. Kraina ta graniczy z bardzo podobnym Dorzeczem Dodon, oddziela je Las Eyeball.
Kacheek i słoneczniki

Kacheek, pospolite tu zwierzę, obok dwóch słoneczników

Uwaga: nazwa własna "Patata" nie pochodzi od słodkiego ziemniaka, a od nazwy bębna Pata.

WyglądEdytuj

Na pustkowiu tym nie rośnie wiele roślin. Co dość dużą odległość rosną charakterystyczne drzewa, wyglądające jak powyginane, cienkie pnie o okrągłych koronach i pojedynczymi (mniejszymi) rozgałęzeniami pnia. Czasem odstaje jedno, a czasem dwie gałęzie. Ich krony są znacznie mniejsze niż główna. Pod drzewami rosną z rzadka małe kępy trawy. Nad krainą rozpościera się błękit nieba, od którego nawet rośliny mają błękitną barwę. Na niebie rozpościera się kilka lekkich, postrzępionych i podłużnych chmur.
Patata na Mapie

Patata na Mapie Świata przed odkryciem

HistoriaEdytuj

Zapewne starożytni Pataponi rzadko odwiedzali to miejsce. Podobna do pustkowia równina nie była dla nich w żaden sposób interesująca. Możliwe, że to ze względu na jej małą atrakcyjność ukryli tutaj Pogięty Kompas (ang. Bent Compass), wskazujący dawne miasto Lostdon. Kompas został umieszczony w totemie zwanym Wep, do którego dostać się mogli tylko znający sztukę muzyki Pataponów. Gdy Zigotoni przejęli władzę nad kontynentem, zamknęli Pataponów w Patapolis, otoczonym właśnie tą równiną. Stała się ona miejscem polowań, a zapewne takze modłów o powrót Wielkiego Patapona.

Patata na Mapie 2

Patata na Mapie Świata po odkryciu

Pataponi co jakiś czas posyłali zwiadowców, by szukali ich dziedzictwa. W końcu, do chorążego Hatapona odezwał się Wszechmogący. Zachwycony Patapon ofiarował mu bęben Pata. Pod dowództwem swego boga Hatapon zebrał trzech włóczników Yariponów i wrócił do Patapolis. Dotarli bezpiecznie, chociaż spotkali Zigotński patrol, oraz pogonił ich smok Dodonga. Wszystko to dzieje się w prologu Patapons Come Home. W przygotowaniach do wojny z Zigotonami zorganizowano polowanie, na którym Wszechmogący nauczył się atakować (misja Hunting on Patata Plain). Podczas łowów znaleziono też Wep, jednak nie dało się otworzyć. Szansa na to pojawiła się po odnalezieniu bębna Chaka w misji Ancestral Guardian. Z bębnem Chaka polowanie jest ponawiane, wówczas to znajduje się Połamany Kompas, a co za tym idzie, Ruiny Lostdon. Od tej pory na Patata toczą się tylko polowania dla rozluźnienia i zdobycia prostych zapasów. Po pewnym czasie pojawia się jednak przymus dostarczenia do fortu wybudowanego w Dorzeczu Dodon zapasów. W misji Convoy Escort Patapońska armia eskortuje powóz lady Meden z zapasami. Po pewnym czasie akcja przenosi się do Lasu Eyeball.
Dodonga i Pataponi

Smok Dodonga goniący czwórkę Pataponów

MisjeEdytuj

Na Równinie Patata toczy się akcja trzech misji (wszystkie są fabularne, a dwie pierwsze rozpoczynają grę):
Wóz Meden

Zapasy na powozie kapłanki Meden

Patapons Come HomeEdytuj

Prolog całej gry. Przed rozpoczęciem akcji misji poznajemy fragment historii oraz obecną sytuację Pataponów. Potem uczymy się wybijać rytm, a następnie maszerować. Z początku dowodzimy Hataponem, jednak po pewnym czasie dołącza się do niego trójka włóczników, Yariponów (Ton, Chin i Kan). Jednak na misji tej pojawia się też zagrożenie, w postaci Zigotońskiego patrolu i goniącego Pataponów smoka Dodongi.

Hunting on Patata PlainEdytuj

Pierwsze w grze polowanie, a także pierwsza prawdziwa misja. Trwa na niej nauka piosenki ataku PonPonPataPon. Po nauczeniu się piosenki ataku poluje się na miejscowe Kacheeki oraz Mochichi. Przy powtarzaniu tej misji z posiadanym bębnem Chaka pojawia się też możliwość odkrycia tajemnicy starożytnego Wepu. Odnajdywanie tego skarbu oraz nauka ataku odbywają się tylko raz, resztę można powtarzać w nieskończoność.

Convoy EscortEdytuj

Misja pojawiająca się zamiast polowania. Eskortuje się na niej powóz Meden, w którym przewożone są zapasy dla Patapońskiego fortu w Dorzeczu Dodon. Na kapłankę czatują Zigotoni, przed którymi trzeba eskrotować wóz. Jeśli pojazd zostanie zniszczony, misja zostanie przegrana. Misja ta pojawia się tylko raz, po jej przejściu znika z Mapy Świata. Wówczas polowanie pojawia się z powrotem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki