FANDOM

Pustynia Tamaran
Pustnia Korakan
Typ krainy Pustynia
Poprzednia lokacja Ruiny Lostdon
Następna lokacja Opłakana Pustynia
Odpowiednik w Patapon 2 Pustynia Moakan
Odpowiednik w Patapon 3 Pustynia Nienasyconego Brzucha
Liczba rozgrywanych misji 3
Angielska nazwa Tamaran Desert
Podobne miejsca Opłakana Pustynia, Oaza Heave Ho
Pustynia Tamaran to lokacja w grze Patapon.
Kacheeki, Mochichi i Momoti

Kilka okazów fauny Tamaran: Dwa Kacheeki, oraz śpiące Mochichi i Momoti

OpisEdytuj

Dziesiątki gatunków mają dom w nieznośnie gorącej Opłakanej Pustyni, gdzie opady deszczu są rzadkim błogosławieństwem.
  — Tłumaczenie opisu misji Creatures of the Sand 
Tamaran to szeroka pustynia piaszczysta, rozcinająca kontynent Zigotonów na pół. Po jednej jej stronie znajdują się tereny Zigotońskiego państwa, a po drugiej mniej znaczące tereny, na których wygnano Pataponów. Choć sucha i jałowa, Tamaran jest dość spokojnym miejscem. Złą sławę zawdzięcza głównie swojej głębi, czyli niebezpiecznej Opłakanej Pustyni. Poza Opłakaną Pustynią na Tamaran da się przeżyć. Zamieszkują ją różne zwierzęta oraz rosną tam rośliny (nie tylko kaktusy). Wśród piasków tej pustyni położona jest Oaza Heave Ho, oraz starożytne, ukryte Ruiny Knell
Tamaran na mapie

Tamaran na Mapie Świata przed odkryciem

WyglądEdytuj

Tamaran jest pustynią piaszczystą, nie ma na niej jakichkolwiek skał. Wszystko pokrywają wysokie wydmy, wyraźnie od siebie pooddalane (odwrócone są w inne strony). Wśród nich rosną tylko podobne do opuncji kaktusy oraz suche porosty o zgniłozielonym kolorze khaki. Od żółci piasku (lub upału) w tej krainie nawet niebo ma żółtą barwę, jaśniejszą tuż nad horyzontem.
Tamaran na mapie 2

Tamaran na Mapie Świata po odkryciu

HistoriaEdytuj

(Historia tej pustyni jest ściśle związana z położonymi nań Ruinami Knell, Oazą Heave Ho oraz Opłakaną Pustynią.)

Pustynna roślinka

Roślinka wyrastająca podczas deszczu na Tamaran

Prawdopodobnie Tamaran zawsze była pustą pustynią. Jednak mogła być kiedyś często przemierzana (także ze względu na położone po jej obu stronach miasta jednej cywilizacji). Prawdopodobnie centrum na niej stanowiło miasto Knell oraz Oaza Heave Ho. Legendy mówią o podróżujących przez Opłakaną Pustynię. Gdy jednak czas świetności Pataponów dobiegł końca, Tamaran znów stała się pustkowiem. Jedynymi znakami od starożytnych jakie na niej pozostały, to ukryta Czapka Zakpona (ang. Zakpon Cap), a także skarby ukryte w Oazie Heave Ho i Ruinach Knell. Od tej pory Pustynię Tamaran przemierzali juz tylko Zigotoni, którzy wybudowali na niej niewielki posterunek, przedmurze bazy w Oazie Heave Ho.

Mako & Aiton

Aiton (na wieży) i Makoton broniący posterunku przed Pataponami

Gdy Pataponi rozpoczęli rewolucję, pragnęli wydostać się na świat, aż do jego końca. Groźna Opłakana Pustynia stała im na drodze. Aby przygotować się na przekroczenie jej, zdobyli Cud Deszczu oraz służący do sprowadzania Cudów bęben Don. Gdy wkroczyli na Tamaran (w misji Desert Crossing), wywołali deszcz, a potem natknęli się na Zigotoński posterunek. Bronili go Aiton i Makoton, Zigotońska para zakochanych. Podczas walki wieża została zwalona, a Aiton zginęła. Makoton poprzysiagł zemstę i uciekł... Od tej pory na oczyszczonej z posterunku Tamaran toczą sie polowania (misja Creatures of the Sand). Na Tamaran dzieje się też część akcji kilku bitew stoczonych w Oazie Heave Ho. Po pewnym czasie jednak na pustyni doszło do kolejnej bitwy. Zigotońscy porywacze (dowodzeni przez Makotona) uwięzili kapłankę Meden i próbowali zabrać ją na swoje tereny. Jednak zostali oni złapani przez Pataponów. W misji Meden Kidnapped toczy się pościg za porywaczami. Po przejściu tej misji polowania toczą się już nieprzerwanie.
Wóz Zigotonów

Meden uwięziona w powozie i broniący go Makoton

MisjeEdytuj

Na Pustyni Tamaran toczy sie akcja dwóch misji fabularnych oraz jednego polowania.
Gancheek i Kacheek

Gancheek, zwierzę powszechnie występujące na Tamaran (a przed nim pustynny Kacheek)

Desert CrossingEdytuj

Długo zapowiadana misja, do której trzeba się dobrze przygotować. Przekracza się na niej nie tylko Tamaran, ale i bardzo groźną Opłakaną Pustynię. Do tego potrzeba Cudu Deszczu i bębna Don. Aby zdobyć te artefakty, trzeba pokonać Majidongę, a aby znaleźć jego ruiny, trzeba odkryć tajemnicę Wepu... Na dość długiej misji toczy się tylko jedno krótkie starcie: walkę z Aiton i Makotonem, Zigotońskimi wartownikami, mieszkającymi na wysuniętym posterunku. To zdarzenie jest osią napędową mściwości Makotona, a co za tym idzie, wielu wątków w całej serii gier...

Creatures of the SandEdytuj

Polowanie, pojawiające się zamiast poprzedniej misji po jej przejściu. Wbrew opisowi, akcja misji toczy się tylko na spokojnej Tamaran, a nie na Opłakanej Pustyni. Poluje się tam na pospolite Mochichi, ale też na rzadsze pustynne Kacheeki, Momoti i Gancheeka. Ten ostatni pojawia się tylko po sprowadzeniu deszczu i z niego to dostaje się specjalny łup: Czapkę Zakpona (ang. Zakpon Cap), przedmiot odblokowujący nową Minigrę.

Meden KidnappedEdytuj

Fabularna misja, pojawiająca się na jeden raz zamiast polowania. Toczy się na niej pościg za Zigotońskim wozem więziennym, w którym zamknięto porwaną kapłankę Meden. Poza walką z piechurami (w tym Makotonem) i próbami zniszczenia wozu należy też uważać, aby porywacze nie uciekli... Po przejściu tej misji polowanie pojawia się ponownie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki