FANDOM

HPBar

Mierniki punktów życia w Patapon 2

Punkty życia są ważnym elementem każdej gry z serii Patapon. Punkty życia odgrywają kluczową rolę podczas gry. Gdy zejdą do zera nasz Patapon zakończy swój żywot. Bez znaczenia, w jaki sposób otrzymamy decydujące obrażenia - czy zostaniemy zmiażdżeni przez Manbotha, czy trafieni przez piorun. Miernik punktów życia znajduje się w lewym górnym rogu. Interfejs pokazuje dane jedynie w oparciu o jednostki zdolne do walki, więc nawet po straceniu jednego Patapona pasek wciąż może pokazywać pełne zdrowie. Gdy któryś z żołnierzy zostanie trafiony i zadane zostaną mu obrażenia wyświetlona zostanie informacja o ilości straconych punktów życia w postaci liczby. W przypadku trafienia krytycznego liczba będzie wyraźnie inna (w Patapon 3 pojawi się czerwona obwódka a w dwóch poprzednich grach zapisana będzie czcionką szeryfową).

Punkty życia wrogówEdytuj

Cyclops 2

Cyklop i jego miernik punktów życia

Przeciwnicy oraz przeszkody także posiadają swoje punkty życia. Ich ilość zależna jest od typu przeciwnika, jego uzbrojenia czy też (w przypadku bossów) poziomu. W pierwszej oraz drugiej części gry nie mamy możliwości sprawdzenia ilości punktów życia wroga, w Patapon 3 dodane zostały jednak mierniki punktów życia dla niektórych przeciwników.

Śmierć BohateraEdytuj

Jeżeli Hero lub Uberhero umrze odrodzi się bez pomocy przyzwania po kilku sekundach. Każda kolejna śmierć wydłuża czas oczekiwania na odrodzenie. W Patapon 2 zwiększa się ono tylko o pięć sekund, lecz w trzeciej części gry aż o dwadzieścia. Istnieją jednak wyjątki. Niektóre ataki bossów są w stanie uniemożliwić odrodzenie bohatera. Takim atakiem jest na przykład pożarcie przez Zuttankarmena. W Patapon 3 bohater nie może się samoistnie wskrzeszać także w lochach (o czym dowiadujemy się przed Jaskinią Męstwa).