FANDOM

Ta strona zawiera wszystkie najważniejsze postacie w serii gier "Patapon". Jeżeli uważasz że czegoś brakuje -
Grupa

Kilka postaci - Hatapon, Uberheros, Chin, Ton, Srebrny Hoshipon i lady Meden (skamieniała)

dopisz to! Wszystkie te postacie nie są podzielone ze względu na części gry, lecz na plemię, do których należą.

PataponyEdytuj

  • Meden - Kapłanka plemienia Pataponów. Ukazuję się w każdej grze serii Patapon. W trzeciej części gry została ona zmieniona w kamień przez siedem Arcybiesów. Pod koniec gry w opcji 3 czar który zamienił Patapony w kamień zostaje zniszczony. Po wygranej misji "Arcybies Męstwa" można kupować magiczne przedmioty w jej sklepie.
  • Uberheros - W patapon 3 znajdujemy go na samym początku gry i ożywiamy za pomocą Świętego Bębna Pon. W poprzedniej części gry był po prostu Herosem. Ma on specjalne zdolności i można zmieniać mu klasę.
  • Heros (Wakapon) - Bohater Pataponów spotykany w "Patapon 2" podczas pierwszego spotkania z Dodongą. Rzuca on w niego skałą i pomaga nam zdobyć pierwsze Battle Egg. W "Patapon 3" pojawia się, będąc skamieniałym. Potem dostaje moc Ostatniego z Bohaterów i zmienia się w Uberherosa.
  • Hatapon - Główna jednostka armii. Bez niego nasza armia od razu przegrywa. Niesie Święty Sztandar, skarb przesyłany od dawna przez pokolenie Hataponów. W Patapon 3, gdy jest przy nim bohater klasy z tarczą jest niezniszczalny - niestety, gdy go zabraknie, staje się bardzo podatny na ciosy.
  • Ban the Tatepon - Wielki i potężny bohater pataponów. Wyzwolił świat od arcybiesów na długie czasy. Jego klasą jest Tatepon. Jego duch ożywił China.
  • Don the Yumipon - Potężny Yumipon, kompan Bana Tatepona oraz dwóch pozostałych bohaterów. Daje nam klasę Yumipon. Jego duch ożywił Kana.
  • Gan the Yaripon -  Potężny Yaripon, nie pojawia się w żadnej z gier, jest tylko wspominany. Jego duch ożywił Tona.
  • Księżniczka - Prawdziwa księżniczka z bajki Pataponów, ma niezwykłe, prorocze zdolności, jest ukochaną Herosa. Ormen Karmen chciał ją zmusić do małżeństwa. W "Patapon 3" została oszukana przez Arcybiesa Czystości i przemieniona w Mrocznego BohateraNaughtyfins, czyli Nęciłuskę.
  • Ton - Przyjaciel Uberhero. Został uwolniony z klątwy kamienia za pomocą mocy Gana Yaripona, oraz dzięki temu zmienił się z Yaripona w Yaridę.
  • Chin - Drugi przyjaciel Uberherosa, uwolniony razem z Tonem ze skamienienia, jednak dzięki mocy Bana Tatepona. W ten sposób ze zwyczajnego Yaripona stał się też Taterazayem.
  • Kan - Trzeci z uwolnionych ze skamienienia przyjaciół, wyzwolony dzięki mocy Dona Yumipona, oraz dzięki niemu zmieniony z Yaripona w Yumiyachę.
  • Pan Pakapon - Muzyk, grający na trąbce dla magicznego drzewa Ubo Bon.
  • Ton Kampon - Kowal, pracujący wraz ze swym specjalnym kowadłem.
  • Kon Kimpon - Muzyk, grający na palcach Górskiego Niemowlęcia jak na cymbałkach.
  • Rah Gashapon - Kucharz, pracujący wraz ze specjalnym kotłem.
  • Tsukon i Tsukopon - Bracia, dwaj alchemicy pracujący ze swoją maszyną.
  • Shuraba Yapon - Mistrz (Mistrzyni?) zabaw, pracuje też jako dzwonnik. Uczy swoją uczennicę tańczyć.
  • Fah Zakpon - Rolnik, dbający o Magiczną Roślinę.
  • Upity Patapon - słynna postać tła. Można ją znaleźć w Patapolis, znajduje się na drzewie.
  • Pomocnik lady Meden - Yaripon, po większości misji w pierwszych dwóch częściach przychodzi do Meden i opowiada jej jak wyglądała misja. Informuje nas też o jej porwaniach. Możliwe, że jest zwyczajnym żołnierzem.
  • Astropon - W Patapon 3 wypatruje rzadkich bossów.

ZigotonyEdytuj

  • Aiton - Zigotońska wojowniczka (Yariton), ukochana Makotona. Dopiero w "Patapon 2" okazuje się, że była to ONA.
  • Makoton - Zigotoński wojownik (Yariton), ukochany Aiton. Po jej śmierci oddał duszę i stał się Skorpitonem. Ciekawostką jest to że Makoton jest (prawdopodobnie) Wściekłowilkiem w Patapon 3.
  • Gong the Hawkeye - Generał Zigotonów spotykany we wszystkich grach, w "Patapon 3" jako Krukolec. Choć na początku powstrzymywał naszą armię, ostatecznie doprowadził do zawarcia sojuszu między Pataponami i Zigotonami.
  • Królowa Kharma - Królowa armii Zigotonów. Przyzywa demony i potwory z głębi ziemii. Występuje w Patapon i Patapon 3 DLC.
  • SpidertonJeden z generałów Kharmy. Posiada on Czołg o nazwie Ziggerzank i troszczył się o niego tak bardzo że doprowadziło to do jego śmierci, gdy maszyna wybuchła.
  • Skorpiton Drugi generał. Był klasy Yariton. Bronił bramy do zaświatów, będącej jego mistrzem. Jest tak naprawdę Makotonem, który oddał swą duszę, aby pomścić Aiton.
  • BeetletonGenerał Zigotonów. Zginął jako trzeci generał. Królowa Kharma oferowała mu pomoc, ale Beetleton odmówił. W Patapon 2 jest wskrzeszony jako generał Kuwagattan. W obydwóch wcieleniach był zbyt zadufany w swojej sile.

KarmenyEdytuj

  • Aimen - Karmeńska odpowiedniczka Aiton. Klasy Yarimen.
  • Makomen - Karmeński odpowiednik Makotona. Tej samej klasy co jego ukochana.
  • Ormen Karmen - Najwyższy wódz plemienia Karmen, nabrał Wakapona aby uwolnić na świat demony. Pował księżniczkę i uwięził ją w tęczowym jaju. Potrafi przywoływać iluzje.
  • Nomen - Pierwszy Generał karmenów klasy Tatemen. Walczymy z nim na lodowym polu.
  • Kimen - Drugi z generałów plemienia karmen klasy Yarimen. Walka z nim odbywa się na pustyni
  • Hukmen - Trzeci i najsilniejszy generał karmenów. Jego klasa - Mahomen. Walczymy z nim w dżungli przed pałacem. Znał Ormen Karmena osobiście.

Bonedeth/KościulceEdytuj

  • Mroczni Bohaterowie - są głównymi dowodzącymi w plemieniu Kościulca, "rasy" mają inne. Mają takie same super umiejętności jak Uberhero. Są wrogo nastawieni do Pataponów. Są nimi: Wściekłowilk, Nęciłuska, Nietaktoperz Sonarcha, Krukolec, Żarcioczółek, Leniożółw i Śliskoszept. posiadają maski dzięki Arcybiesom.
  • Arcybiesy - nie wiadomo czy można zaliczać ich do Kościulca jednak dzięki nim powstało to plemię. Arcybiesy są demonami uwolnionymi z Świętego Naczynia. Dawno temu czterech patapońskich wojowników pokonało te przeklęte demony.
  • Armia Kościulca - podstawowi przeciwnicy z którymi walczy się w prawie każdej misji w Patapon 3. Są to zmartwychwstali żołnierze pradawnej dynasti Aach-och.

AkumaponyEdytuj

  • Kuwangattan - Generał Akumaponów. W misji At Ground Zero zostaje przez nas zabity. Jego klasa to Dekapon.
  • Czarny Hoshipon - To kobieta. Jest Hoshiponką, głównodowodzącą Akumaponów.
  • Dark One - W gruncie rzeczy nie Akumapon, ale reinkarnacja Makotona, wciąż jest Zigotonem, ale jest władcą Akumaponów w grze Patapon 2 pojawia się jako yaripon, kibapon i toripon .

Postaci specjalneEdytuj