Pharamatara, Defender of the Sky
Phara.png
Misja na Mapie Świata
Wrogowie Pharamatara, Karmeni
Poprzedni poziom Fortress at Ejiji Cliff
Następny poziom Sky Castle of the Gods
Ścieżka dźwiękowa Motyw Wuffunfa
Miejsce akcji Morze Chmur Momokkun
Zastępcza nazwa Brak
Tłumaczenie nazwy Pharamatara, Obrońca Nieba
Inna nazwa Brak
"Pharamatara, Defender of the Sky" to misja w grze "Patapon 2: DonChaka".
Morze Chmur Momokkun.png

Tło misji

OpisEdytuj

Past the impregnable mountains, a sea of clouds spread before them... white clouds, black clouds, thunderclouds... But this isn't heaven, it's a battleground!
  — Opis misji 

Amatorskie tłumaczenie: "Po niezmierzonych górach, morze chmur rozciąga się nad nimi... Białe chmury, czarne chmury, burzowe chmury... Ale to nie jest niebo, to pole bitwy!"

W tej misji musimy się zmierzyć z tytułowym Pharamatarą, Obrońcą Nieba. Główną przeszkodą jest on sam jako półboss. Pharamatara w tej misji jednak nie jest jedyną przeszkodą, spotkamy tu też wojowników z plemienia Karmen. Jest to pierwsza misja, na której widzimy ich w nowej klasie, jako Torimeny (Karmeński Toripon).

Pharamatara jest unikatowym przciwnikiem, jest to jedyna misja w całej serii, gdzie go spotykamy. Po przejściu tej misji nie da się jej powtórzyć, chyba że w Paraget, wraz z Komuponami.

FabułaEdytuj

Po zniszczeniu fortec na Klifie Ejiji i udostępnieniu sobie gór, plemię Pataponów dokonało zaleceń generała Gonga i dotarło do pięknych niebios. Tam jednak, na Morzu Chmur Momokkun, zamiast raju, ukazali im się... kolejni okrutni Karmeni. A także olbrzymi demon, potwór z chmur. Jednak skąd ów demon i brudni Karmeni wzięli się w świętym niebie...? Właśnie tej tajemnicy broni Pharamatara.

TaktykaEdytuj

  • Misja ta może być bardzo trudna. Z wysoko rozwiniętą armią i dobrym przygotowaniem staje się banalna do przejścia.
  • Przeczytaj artykuł o Pharamatarze, aby poznać taktykę walki z tym stworem.
  • Pharamatara jest przeciwnikiem opierajacym siły w wytrzymałości. Ale jego liczne ataki mogą znacznie pokierszować Naszą armię.
  • Ponieważ na tej misji spotykamy jednostki latające, należy zabrać przynajmniej jedną klasę atakującą na dystans.
    • Ponadto umożliwiają one stosunkowo szybkie rozwalenie Pharamatarze łapy.
  • Na misji tej zawsze panuje burza.
  • Kiedy przeciwników robi się zbyt dużo, należy zacząć grać ChakaChaka. Ochroni to przed pojedynczymi ciosami demona i atakami Karmeńskiej piechoty.
  • Robopony są świetne na Pharamatarę, bo zadają mu zwiększone obrażenia.
  • Megapony mogą atakować przez Pharamatarę ukrytych za nim wrogich piechurów.
  • Przydac się może Heros-Tatepon, który w Trybie Herosa chronić będzie Pataponów przed wszystkimi ciosami wymierzanymi przez przeciwników.
  • Na tą misję nie warto nastawiać się na Efekty Statusu, bo demon jest na nie odporny (wyjątkiem jest Podpalenie).
  • Warto natomiast uodpornić się na Efekty Statusu. Ataki większości przeciwników się na nich opierają.

SolucjaEdytuj

Na początku ukaże nam się Szyld. Gadajaca tabliczka powie nam:
Tabliczka.png

Szyld i wadliwy kamień

Pharamatara.png

Pharamatara

Skąd przybywacie? To musi być wina Kamienia! Rozglądajcie się za potworem z chmur!

Po minięciu kamienia zaatakuje nas Torimen. Jeśli mamy dowolną klasę z atakiem dystansowym, zabijemy go od razu, a jeśli nie, będzie nas nękał aż do końca. Po chwili najdą nas Tatemeni i Yarimeni, oraz pokaże się sam Pharamatara. Jest dość wytrzymały, a często atakuje, czasem nawet oboma atakami jednocześnie. Musimy z nim walczyć, aż ten straci określoną ilość zdrowia. Wówczas zacznie się cofać do tyłu. Idąc za nim dojdziemy do wieży, z której zaczną ostrzeliwywać naszych Pataponów Yumimeni.

Gdy wieża zostanie zniszczona, pozostali przy życiu Karmeni wycofają się, pozostawiając Pharamatarę samego. Tam musi zostać dobity. Po tym pozostaje już tylko minąć znacznik i skończyć misję.

RozmowaEdytuj

Po powrocie do Patapolis czeka nas mała rozmówka z Meden i Yariponem...

Meden: Pharamatara... Cóż za okropny demon. Nie wiem, jakim cudem to żyło!

(Podchodzi Yaripon.)

Yaripon: Lady Meden!

Meden: Naprawdę? Ty znów? Daj mi pomyśleć... Zwiadowcy znaleźli coś okropnego? Tak?

Yaripon: Masz rację, lady Meden... Skąd wiedziałaś?! To zamek w chmurach!

Potem, gdy najedziemy na Meden kamerką...

Meden: Amaterra... zamek w niebiosach, gdzie mieszkały starożytne bóstwa. Nigdy nie myślałam, że to może istnieć...

Wielki (imię gracza)... Nigdy nie wiedziałam, że mogę nienawidzić kogoś tak bardzo. GRRR!