FANDOM

Ta strona zawiera wszystkich bossów w pierwszej części trylogii Patapon.

ZwierzętaEdytuj

W gruncie rzeczy zwierzęta to nie wrogowie, tylko stworzenia. Czasem można je spotkać, ale tylko niektóre atakują. Zwykle nam tylko trochę przeszkadzają. Nie trzeba ich zabijać, ale za zabicie zwykle otrzymamy materiały, kaching, lub, czasami, coś unikatowego....

Kacheek i jego podgatunkiEdytuj

Kacheeki to najczęściej spotykane ze zwierząt. Są całkowicie niegroźne, ale czasem niektóre stworzenia udają kacheeki. Są one całkowicie czarne, czasem mają niebieskie pasy, albo pomarańczowe ciapki. Swoim kształtek przypomina dzika.

GancheekEdytuj

Gancheek

Gancheek i pustynny kacheek

Duży ślimak, w kamuflażu wygląda jak kacheek z fioletową spiralą na boku. Zaatakowany wyjdzie ze skorupy, i bedzie leniwie posuwał się do przodu, spowalniając nas. Występuje na pustyni, zatem może nam zrobić na złość, zmuszając do przedłużenia drogi i częstszego używania cudu. 

ParcheekEdytuj

Parcheek 3

Parcheek

Dziwaczny krabopodobny stwór, wyglądający jak mini-Cioking/Ciokina. Jest agresywny, więc zalicza się do przeciwników. W kamuflażu wygląda jak kacheek z małymi kolcami. Atakuje czasem plując w nas bąbelkami, albo szczypiąc szczypcami...

Mochichi/ Motiti i jego podgatunkiEdytuj

Śmieszny ptaszek podobny do czapli lub żurawia, zwykle śpi, wyglądając jak kulka z ogonkiem składającym się z trzech piór. Gdy podejdziemy zbyt blisko, bądź go zranimy, wstanie, zaświergota i ucieknie. Rzadziej spotykamy jego trochę bardziej kolorowe podgatunki. Istnieje szansa, że opluje nas czymś w postaci jadu.

UjiEdytuj

Dość niemiły i groźny czarny rekin, "pływający" w ziemi (możliwe że pojawia się na podmokłych terenach, my nie widzimy typu terenu). Jest agresywny. Gdy pływa, widać tylko jego płetwę grzbietową. Może zjeść Patapona.

PicheekEdytuj

Dziwny, ptakopodobny stwór, gromadzący błyszczące przedmioty, takie jak złoty Hoshipon...

ZigotoniEdytuj

Gong

Gong the Hawkeye - Zigotoński oficer

Zigotoni to podstawowi wrogowie Pataponów o postaci podobnej do nich. Drugą z nich są Akumapony.

PiechotaEdytuj

Podstawowi przeciwnicy w całej grze. Mają różne klasy. Ich siła zależy od ekwipunku, bądź taktyki. Czasem atakują z budynków. Zwykle poruszają się w grupach i dosyć często towarzyszą oficerom.

OficerowieEdytuj

Oficerowie to zwyczajni żołnierze, tyle że są dużo potężniejsi, rzadziej się pojawiają, oraz mają bardziej fantazyjny ekwipunek. Przykładem jest Gong the Hawkeye.

Królowa KharmaEdytuj

Wielka władczyni Zigotonów, zna magię, chodzi w czarnej sukni, ma czułki i skrzydła motyla, a nawet potrafi latać, zatem jest w niej coś demonicznego...

MinibossowieEdytuj

Minibossowie to nietypowi, wyróżniający się wyglądem, oraz zdolnościami przeciwnicy. Nie należy ich mylić z bossami i oficerami! Nie są bossami, bo im zwykle towarzyszą zwykli żołnierze, ale nie są żołnierzami, bo mają różne ataki, których zwykle nie przygotowują...

ZiggerzankEdytuj

Ziggerzank

Ziggerzank i Zigotoński oficer

Wielki, demoniczny czołg Zigotonów . Machina atakuje armatą, włóczniami, strzelanymi jak pociskami, oraz wielkim, kolczastym kołem.

BabanEdytuj

Demoniczna brama, która jest mistrzem generała Scorpitona (Makotona). (Nie należy jej mylić z bramą z drugiej części gry, która jest jej ulepszoną wersją i zwie się Bababan!) Strzela w nas swoimi oczami...

Wóz- klatkaEdytuj

Wóz zaprzągnięty w dwa konie, w którym uwięziona jest lady Meden. Chronią go Zigotońscy piechurzy, zaś wóz powoli nam ucieka...

BossowieEdytuj

Wszyscy poniżej wymienieni wrogowie są pełnymi bossami, w Patapon.

DodongaEdytuj

Dodonga to potwór który przypomina dinozaura lub też smoka. Potrafi ziać ogniem oraz zadawać ciosy krytyczne (pożarcie). Często ucieka (żeby Cię zmylić), ale potem szybko wraca. To pierwszy boss w grze. Pokonanie go jest bardzo proste, uważany jest za "chłopca do bicia".

MajidongaEdytuj

Majidonga jest silniejszą wersją z rodziny Dodongi. Charakteryzuje się wielkimi rogami na szczycie głowy,czerwony kolorem i wielkim pyskiem. Często kojarzy się go z mgłą, ponieważ właśnie we mgle najczęściej go spotykamy. Pokonać Majidongę nie jest już tak łatwo jak Dodongę.

ZaknelEdytuj

Wormboss

Zaknel

Dumny przedstawiciel rodziny wielkich robali - Kukneli. Jest on gigantycznym robalem wijącym się w piaskach pustyni i jedzącym Patapony. Potwór jest pomarańczowo-czarny (ma pomarańczowe kropki na czarnym ciele). Pokonać go jest łatwiej niż poprzednich bossów.  

DokaknelEdytuj

Większy i wiele silniejszy przedstawiciel Kukneli. Wielki czarny robal w zielonkawe kropki i plamki. Spotykamy go już nie na pustyni ale w ruinach.Pokonanie Dokaknela słabą armią staje się trudniejsze a nawet bardziej trudne.

GaeenEdytuj

Kamienny Goliat, ubarwiony na brązowe, szare i czarne kolory. Strzeże klasy wielkich i potężnych Dekaponów. Siedzi w fortyfikacjach Zigotonów. Strzela laserami z oczu oraz miażdży Patapony swoimi wielkimi łapskami.

DogaeenEdytuj

Dogaeen 2

Dogaeen

Żelazny Goliat! Silniejszy i lepszy od Gaeena. Ubarwiony na kolory niebieski, czarny i szary. Siedzi i śpi w ruinach. Tak samo jak Gaeen strzela laserami i uderza rękami. Ale jednym z ulepszeń jest nowy atak - potrafi zgnieść Pataponów swoim cielskiem.

CiokinaEdytuj

Ciokina jest wielkim wulkanicznym krabem, który atakuje nas głównie szczypcami jednak jej mocną stroną jest także usypianie oraz wyniszczanie Pataponów za pomocą swoich trujących bąbelków.

CiokingEdytuj

Cioking jest potężniejszą wersją Ciokiny i jest od niej wiele silniejszy w zarówno ataku, jak i obronie. Dostajemy od niego  Ka-ching. Używa swoich wielkich szczypiec aby niszczyć armię Pataponów. Przydają mu się też bańki...

ShookleEdytuj

Shookle to wielka rosiczka wydzielająca biały, usypiający pyłek. Potrafi zjeść naszych żołnierzy oraz uśpić niemal całą armię. Najlepszą bronią na nią jest podpalenie lub ekwipunek chroniący przed uśpieniem oraz zatruciem.

ShooshookleEdytuj

Shoshookle jest silniejszą wersją Shookle. Jest zupełnie taki sam jak jego krewniak, jednak jest silniejszy, bardziej wytrzymały i nie oddaje czapki, gdy zje Patapona.

Gorl GoruruEdytuj

Gorl jest wielkim dwugłowym demonem. W grze Patapon został wezwany przez królową Kharmę. Goruru ma czerwono-różowe nogi i ręcę oraz skrzydła. Ma moc zamieniania swoich głów, kiedy jedna z nich otrzyma większe obrażenia. Jest on Ostatnim Bossem w grze Patapon.

GaleriaEdytuj