FANDOM

614.jpg

Patapony przechodzą po tęczowym moście.

Meden.png

Meden - łączność z Wszechmocnym

Patapony są plemieniem które przemierza świat w poszukiwaniu ich domu - Końca Świata, oraz czegoś co jest przez nich nazywane To (ang. IT). Początkowo były najsilniejszym plemieniem na świecie, i potrafiły dzięki mocy świętych bębnów rozgromić każdego przeciwnika. Jednak pewne wydarzenie zmieniło ich los z najsilniejszego na poniewieranych przez inne plemienia plemię. 

Historia PlemieniaEdytuj

Patapony, za czasów pradawnych były najsilniejszym plemieniem na świecie. Niszczyły każde inne plemie, które stanęło im na drodze. Potrafiły się uporać z każdym przeciwnikiem. Zawdzięczały to wszystko mocy świętych bębnów. Szły po świecie swoimi ogromnymi armiami, podbijając kolejne tereny i pozostawiając małe osady takie jak Patapolis. Jednak pewnego dnia, gdy dopłynęli na wyspę z Patapon 2, rozpoczęła się wielka wojna między plemieniem Karmenów i Pataponów. Patapony przegrały i były zmuszone do odwrotu. Karmeni zajeli całą wyspę i pałac Pata-Pole a księżniczkę pataponów Princes Lady, Ormen Karmen uwięził wielkim jaju. W ten sposób zakończyła się złota era plemienia. Części plemienia udało się uciec na statkach z wyspy, jednak niektórzy zostali, a tych także nie było mało. Czekali tam na pomoc. Z czekających do powrotu pataponów przetrwał jedynie Hero.

Patapon (Gra)Edytuj

Nm,kij.jpg

Przykładowy Patapon-Yumipon

W pierwszej części gry Patapony zostały wygonione z ich kraju przez Zigotony, pod przywódctwem Królowej Kharmy i Czterech Generałów (Gonga, Skorpitona, Beetletona i Spidertona). Za pomocą świętych bębnów rozgromiły z łatwością wsystkie przeszkody, i pokonały potęże armie najeźdźców. Jednak nawet po pokonaniu Gorla nie osiągnęły końca
2185718798 3c9c91bc0c o.jpg

Patapony walczą z zigotonami

świata ani nie znalazły Tego,
Vbhjkl;.jpg

Bitwa z Karmenami

zobaczyły tylko wschód słońca...
Taterazay ubhmode.gif

Taterazay podczas używania Heromode'a (specjalnej umiejętności bohatera)

Patapon 2Edytuj

W Patapon 2 mierzą się z mocami zła, które przychodzą ze środka ziemi (demonami). Wielki potwór przypominający krakena rozbił ich łódź kiedy płynęły w stronę końca świata i wylądowały na lądzie zajętym przez znienawidzone przez nie Karmeny. Walczą tam zaciekle z okrutniejszymi od Zigotonów Karmenami i żołnierzami z zaświatów - demonami Akumaponami. Ponadto podczas tej wojny Zigotony stali się sojusznikami Pataponów i tak już zostało.

Dodonga i Heros.png

Hero uwięziony pod głazem

Patapon 3Edytuj

W tej części niemal wszyscy z plemienia Pataponów zostają zmienieni w kamień przez wredne Arcybiesy, które wypuścili. Czterech z nich - Ton, Chin, Kan i ich dowódca - Uberhero zostali uwolnieni z klątwy, przetrwało kilku nie będącymi żołnierzami, zaś Hatapon zdołał uciec od klątwy. Ich wrogami są Kościulce, potwory, Akumapony, oraz Mroczni Bohaterowie. Zadaniem jest zniszczenie Arcybiesów i oczywiście dotarcie do Końca Świata i odnalezienie Tego. Walczą jednak tym razem w małej ekipie, a nie w armii. Jednak ci żołnierze są dużo silniejsi. Dopiero w tej części zobaczyli, jak wygląda prawdziwy Kraniec Świata i czym jest To.

Ogólny opisEdytuj

Patapony to inteligentne istoty zbudowane w gruncie rzeczy z oka i kończyn. Nieco inaczej zbudowane są dwa inne gatunki/typy/mutacje zwane Dekaponami i Megaponami. Obie mają usta, podczas gdy normalne Patapony ich nie mają. Mimo to potrafią mówić, jeść, pić, grać na instrumentach dętych itp. Dokładnie nie widać czym kobiety Pataponów biologicznie różnią się od swych facetów. Patapończycy zwykle są spokojni, ale potrafią się bić, a czasem bywają ciekawscy. Posiadają również odwagę. Prawdopodobnie najbliżej spokrewnionym z nimi gatunkiem jest plemię Zigotonów.

Życie społeczneEdytuj

Plemię mieszka w miastach, jednak nie są one wielkimi metropoliami (choć w starożytności budowali wielkie miasta z kamienia). Swą dietę opierają przede wszystkim na upolowanych stworzeniach, ale posiadają też farmy. Płeć żeńska zwykle nie miesza się do spraw społecznych, jednak gdy tak się dzieje, pełnią one ważne funkcje. Posiadają również armię złożoną z ściśle określonych rodzajów żołnierzy. Dowodzenie powierzają swemu głównemu bóstwu - Wszechmogącemu, czyli Almighty lub Mighty Patapon. W gruncie rzeczy jest jedynym czczonym bóstwem. Patapony zwykle doceniają zwycięstwa - każda wygrana jest dla nich pretekstem do wielkiej zabawy.

Starożytne PataponyEdytuj

Niewiele o nich wiadomo. Żyli w kraju przejętym potem przez Karmenów, w dodatku posiadali wspaniałą cywilizację. Jedyne co pozostało z ich budowli to pałac Patapole i część Tęczowego Mostu. Zostali pokonani przez Karmenów, ci którzy nie wsiedli na okręty i nie odpłynęli, zostali wybici. W ojczystej krainie przeżyła tylko mała grupa, z której tylko ostatni z nich - Heros doczekał powrotu Pataponów. Zgodnie z tym co wiadomo, wytępili groźną cywilizację Auu. (Nie wiadomo, kto zaczął.) Ich historia wygląda zgrubsza tak:

  1. Założone zostaje imperium Pataponów. Obejmuje ono sam Środek Świata, którego Patapony są strażnikami.
  2. Arcybiesy nawiedzają ich świat. Potwory zostają uwięzione w skrzyni przez czterech Bohaterów.
  3. Zaczyna się wojna z cywilizacją Auu. Można się domyślać (po charakterze ich władców i samych Kościulców), że to oni zaatakowani.
  4. Patapony przystępują do kontrataku i obracają w pył całą cywilizację wroga. Oszczędzone zostaje tylko kilka budowli. Król Ighl, jego syn i dwoje strażników uciekają i tak unikają zagłady.
  5. Pojawiają się Karmeni. Patapony (prawdopodobnie) są osłabione po wojnie z królem Ighlem.
  6. Karmeni zwyciężają. Całe plemię Pataponów ucieka za morze i trafia na wyspy Zigotonów. Ci którzy pozostali, zostają wybici. Nielicznym udaje się przeżyć.
  7. Karmeni niszczą wszystkie pozostałości po Pataponach. Z niewiadomych powodów oszczędzają Pata-pole i Tęczowy Most z Jajem Świata. Poza tym zostaje kilka ruin i paru starożytnych strażników.
  8. Patapony lądują na wyspach Zigotonów, gdzie tworzą kilka małych miast. Jednak Zigotony niszczą miasta i spychają Patapony do jedynego, ocalałego Patapolis. Zaczyna się fabuła gier.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki