Parcheek jest agresywnym zwierzęciem łownym w grach "Patapon" i "Patapon 2:DonChaka".
Parcheek normalny.png

Parcheek w naturalnej postawie

OpisEdytuj

NaturaEdytuj

Parcheek to wielki, dziwaczny krab, mający cztery małe nóżki oraz wielki otwór gębowy (a w nim zęby). Jego szczypce są niesymetryczne: jeden szczypiec jast wielki, zagięty i ma ząbkowane ostrze, a drugi jest malutki. Gdy jest spokojny, siedzi ukryty i wygląda jak Kacheek z rzędem żółtych ciapek na boku i garbem na zadzie. Co jakiś czas wystawia oko i rozgląda się. Zaatakowany otworzy szeroko oko, a potem wstanie i ruszy do ataku. Jest największym spotykanym zwierzęciem łownym. Odgłosy, wygląd, ataki i zachowanie wskazują, że jest bliskim krewniakiem Ciokiny i Ciokinga- możliwe, że Parcheeki są młodymi osobnikami ich gatunku.
Zakamuflowany Parcheek.png

Parcheek udający Kacheeka

WystępowanieEdytuj

Parcheeki zwykle pojawiają się na bagnach, zawsze w deszczu. W "Patapon" spotykamy je na dwóch polowaniach, a w "Patapon 2" również na dwóch. W obu częściach pełnią rolę strażnika Wepu.
Parcheek 3.jpg

Parcheek w walce z Pataponami

PataponEdytuj

Patapon 2Edytuj

Zły Parcheek.png

Rozzłoszczony Parcheek

PolowanieEdytuj

Ponieważ Parcheek sam się na nas pcha, polowanie nań jest proste. Można opłacalnie zabrać jednostki do walki wręcz (zwłaszcza Tatepony i Kibapony), by chroniły nas przed jego atakami i wystawiały go pod ogień łuczników i włóczników. Żołnierze do walki wręcz powinni być odporni na sen. Niestety, jednostki do walki w zwarciu utrudnią polowanie na inne zwierzęta. Jeśli więc ich nie weźmiemy, a zdecydujemy się polować tylko strzelcami, należy normalnie atakować, aż Parcheek podejdzie blisko do nas- wtedy należy grać ChakaChaka, by bronić się przed jego ciosami i rzucać wprost na niego. Żeby Parcheek nie biegał w tę i z powrotem, można nastawić się na zachwianie. Gdy straci dużo zdrowia, wyprostuje nóżki i groźnie na nas spojrzy, zaciskając i rozwierając szczypce (co niezwykle przypomina zachowanie bossów).
Ojeju.jpg

Parcheek wprowadzony w Zachwianie

ŁupyEdytuj

Parcheek daje nam zwykle materiały (stopy metali) niższego poziomu, ale czasem zamiast tego Ka-Ching. Ponadto, w misji "World of Ooze" w jedynce wyrzuca przedmiot, odblokowujący minigrę Raha Gashapona.

  • Ka-Ching
  • (W "Patapon", tylko raz) Czapka Gashapona (przedmiot odblokowujący minigrę)
  • Rdzawy/Zabłocony Stop (Blunt/Sloppy Alloy, stop metalu poziomu pierwszego)
  • Twardy Stop (Hard Alloy, stop metalu poziomu drugiego)

AtakiEdytuj

Parcheek jest jedynym zwierzęciem łownym, dysponującym gamą ataków. Są one niemal identyczne jak ataki jego potężnych krewnych, jednak są prawie niegroźne. Dla słabych żołnierzy może być irytujący, a dla silnych nie stanowi żadnego problemu. Ataki przygotowuje on bardzo krótko.
Minibąbelki.png

Parcheek szykuje Bąbelki (po prawej atak)

BąbelkiEdytuj

Parcheek zacznie rozglądać się na boki, po czym z zębatego pyska strzeli chmurką bąbelków, które zadają ekstremalnie niskie obrażenia i usypiają. Można uniknąć dzięki PonPata lub DonDon, ale ChakaChaka też zadziała, z tym, że może nas uśpić.
Cap.png

Parcheek szykuje Szczypnięcie (po prawej atak)

SzczypnięcieEdytuj

Parcheek odchyli duży szczypiec za siebie zaciskając go, po czym rozszerzy  szczypiec do absurdalnego rozmiaru, pochyli się nad nami i dziabnie nas nim, co zada niskie obrażenia. Uniknąć można poprzez wszystkie metody obrony. 

Zwierzęta w grach Patapon
Rodzina Mochichi MochichiMotchichiMotsitsiMomoti
Rodzina Babatto BabattoZubattoDobatto
Używające kamuflażu Kacheek ParcheekPoocheekGancheekPicheek
Pozostałe KacheekUji

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Parcheek