Parabola of Hope
Parabola typ 2
Misja na Mapie Świata
Nowa Parabola Nadziei
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Wrogowie Karmeni
Poprzedni poziom Defenders of Kunekunel
Następny poziom Terrible Fang at Guguchoppa Ruins
Ścieżka dźwiękowa Motyw Moudamepon
Miejsce akcji Karmeńskie terytorium
Zastępcza nazwa New Parabola of Hope
Tłumaczenie nazwy Parabola Nadziei/ Nowa Parabola Nadziei
Inna nazwa (Brak)
"Parabola of Hope" (z czasem zmienia nazwę na "New Parabola of Hope") to misja w grze Patapon 2: DonChaka.
Teren Bramy Sochiki

Tło misji

OpisEdytuj

It's a time to put the Zigoton catapult to use, but it's very fragile, so be careful. You may be able to throw rocks farther if you find a good tailwind...
  — Opis misji 

Amatorskie tłumaczenie: "Oto czas, by pchnąć Zigotońską katapultę do użycia, ale jest ona bardzo łamliwa, zatem bądź ostrożny. Możesz mieć możliwość ciskania kamieni dalej, jeśli odnajdziesz dobry wietrzyk..."

"Wielki (imię Herosa)... Zigotoński Generał nie jest z nami tym razem. Czy zdobędziesz Bramę Sokshi używajac tylko katapulty?" Oto i wyznanie od Meden... jak zareagujesz!?
  — Tłumaczenie opisu misji z poziomu drugiego lub wyższego 
Ta misja (nie bez przyczyny) ma opinię jednej z najtrudniejszych w grze. Jest to powtórka misji Absolute Despair, jednak tym razem możemy i mamy za zadanie, ukończyć ją z powodzeniem. Tym razem dysponujemy Zigotońską katapultą, a także pomogą nam sami Zigotoni, wysyłając swój czołg oblężniczy. Z tymi siłami musimy zniszczyć potężną Karmeńską Bramę Sokshi. Ta misja jest nawiązaniem do misji Door of Promise z pierwszej części gry.
Odwrócony Ziggerzank

Stojący Ziggerzank za linią startu misji

Misja ta pojawia się zamiast misji "Absolute Despair" i można ją powtarzać w nieskończoność (także w Paraget), ale bez wsparcia Zigotonów, z samą katapultą. Ciekawostką, jest fakt, że jeśli na początku tej misji (mając bardzo szybkie jednostki) użyjemy piosenki odwrotu PonPata, możemy zobaczyć chwilowo odwróconego Ziggerzanka, czekającego na ruszenie do ataku. Po chwili od ujrzenia zniknie.

FabułaEdytuj

Po pokonaniu ostatniego z Karmeńskich generałów i dostarczeniu oblężniczej katapulty nic już nie powstrzymuje Pataponów od długo oczekiwanego szturmu na bramę Sokshi. Tym razem jednak musi się udać, zatem nawet twórcy katapulty, Zigotoni, ruszają wesprzeć Pataponów. Szykuje się najwieksza bitwa w całej wojnie!

TaktykaEdytuj

  • Przed tą misją należy jak najlepiej rozwinąć armię. Jest ona bardzo trudna do przejścia.
  • Bardzo przydadzą się głównie klasy walczące na dystans, typu Yumipon lub Yaripon (szczególnie skuteczny jest Heros).
    • Przydatne są Megapony i Mahopony, które potrafią jednocześnie zadawać obrażenia budynkom i piechurom za nimi (Mahopony tylko niektórymi czarami).
    • Heros najlepiej sprawdzi sie jako Mahopon.
  • Jednostki do walki wręcz powinny być nastawione defensywnie, uodpornione na Ogień i dysponujące jak najwyższą wytrzymałością.
    • Robopony i Dekapony zadają zwiększone obrażenia budowlom, ale muszą być bardzo wytrzymałe.
    • Heros-Tatepon jest dobrym wyborem, bo chroni całą armię przed gradem ciosów ze strony fortecy.
  • Jednostki do walki na dystans powinny mieć broń Ogniową, która bardzo pomoże w atakach na budowle.
  • Kluczem do przejścia tej misji jest obrona katapulty przed wrogami.
    • Jest bardzo delikatna i nie warto jej narażać na ostrzał.
    • Należy szybko likwidować wrogich strzelców z dużej odległości, by nie uszkadzali katapulty.
    • Warto używać Cudu Wiatru Juju, aby zapewnić jej bezpieczeństwo przed wrogimi strzałami i znacznie zwiekszyć jej zasieg.
  • Na tej misji często panuje mgła. Można wówczas używać Cudu Deszczu Juju, aby zwiększyć widoczność, ale lepiej używać sprzyjającego wiatru.
    • Można połączyć te Cuda, używając nowego Cudu Burzy Juju (zdobywanego na wyższym poziomie poprzedniej misji).
  • Ziggerzank jest bardzo wytrzymały, nie należy się o niego bać.
    • Warto schować za nim jednostki dystansowe.
  • Zniszczona brama wyrzuci Zapieczętowany Zwój (ang. Sealed Scroll), który prowadzi do walki z bossem. Na wyższym poziomie otrzymamy jej Bitewne Jajo (ang. Battle Egg).
    Katapulta

    Katapulta

SolucjaEdytuj

Od początku misji ciągniemy armatę, która z rzadka strzela potężnymi pociskami, których trafienie zadaje około 1000 punktów obrażeń budynkom (piechurom około 200), zatem bardzo nam z nimi pomaga. Za pomocą sprzyjającego wiatru warto zwiększyć zasięg jej ataków.

Po rozpoczęciu misji i po kilku piosenkach marszu dojdziemy do dwóch drewnianych przeszkód oraz żelaznej ściany. Co jakiś czas będzie nas nachodzić oddział Yarimenów (Karmeńskich Yariponów) i Dekamen. Za żelazną ścianą stoi wieża, z której atakują nas Yumimeni i broni jej armata. Katapulta szybko upora się z tymi umocnieniami. Dalej dojdziemy do kolejnej żelaznej ściany, bronionej przez oddział Yarimenów, a zna nią kolejnej wieży, bronionej przez kolejnych Yumimenów. Z wieży wyskoczą Yarimeni. Nieco dalej najdzie nas oddział Yarimenów i Yumimenów, broniących żelaznej ściany, za którą stoją kolejni Yarimeni i armata. Dalej wreszcie dojdziemy do oddziału Yarimenów i Yariponów, armaty... I bramy Sokshi.
Ziggerzank przy oblężeniu

Ziggerzank wspierający Pataponów

Po chwili podjedzie do nas Ziggerzank, którego ogień armaty i włóczni będzie zadawał lekkie obrażenia. Ziggerzank jest bardzo trudny do zniszczenia, ponieważ Karmeni zadają mu minimalne obrażenia. Jednak jego ostrzał z armaty może usunąć Karmeńskich łuczników na szczycie bramy. Dobrze jest więc atakować bramę z daleka, będąc bronionym przez czołg, a nie zbliżając się do fortecy.
Sochi

Brama Sokshi

Brama Sochiki ma zamontowane armatę, gilotynę i piłę. Każdy mechanizm można rozwalić, ale nie jest to łatwe. Działo strzela co chwilę potężnymi pociskami, groźnymi dla dalej oddalonych jednostek, a szczególnie dla latających Toriponów. Piła i gilotyna uderzają na przemian, gilotyna opada i zadaje olbrzymie obrażenia, a piła wysuwa się do przodu, zadając średnie obrażenia i Odrzucając. Bramy bronią Yumimeni, a wychodzą co jakiś czas Dekamen, Megameni i Yarimeni. Walka jest zaciekła i ciężka, dużo się w niej dzieje. 

Po zniszczeniu bramy musimy już tylko dobić niedobitków, iść nieco dalej, aż dojdziemy do znacznika i tak skończymy misję.
Ciszaa

Tajemnicza cisza po największym jak dotąd zwycięstwie...

RozmowaEdytuj

Po szczęśliwym ukończeniu tej misji i niebywałym sukcesie zniszczenia Karmeńskiej Bramy czeka nas rozmówka z... samym pomocnikiem Meden. Na Placu trwa dziwna cisza.

(Podchodzi Yaripon)

Yaripon: Wielki (imię gracza)... Nie wiemy, gdzie znaleźć lady Meden!