FANDOM

Płaskowyż Ulotnej Pychy
Płaskowyż Pychy
Płaskowyż Ulotnej Pychy pokryty typową dla tej krainy mgłą
Typ krainy Góry
Poprzednia lokacja Wyżyny Żądzy
Następna lokacja Arena Sprawiedliwości
Odpowiednik w Patapon Dzikie Ziemie Doyon
Odpowiednik w Patapon 2 Kotlina Boyayan
Liczba rozgrywanych misji 5 (+2 w DLC)
Angielska nazwa Plateau of Pompous Wings
Podobne miejsca Przełęcz Svanki
Obiekty Arena Sprawiedliwości, Zamek Sprawiedliwości, Lochy Dumy
Płaskowyż Ulotnej Pychy to lokacja w grze Patapon 3 oraz dodatku Patapon 3 DLC.
Płaskowyż Ulotnej Pychy

Płaskowyż na Mapie Świata

OpisEdytuj

W pradawnej epoce młodzieniec wzniósł się pod niebiosa, szukając symbolu sprawidliwości- słońca- lecz opalił swe skrzydła i runął na płaskowyż. Odtąd spowija go gęsta mgła na pamiątkę tej szaleńczej pychy.
  — Opis Płaskowyżu na Mapie Świata 

Jest to naturalna kraina, znajdująca się na samych szczytach gór. Zapewne położona jest wśród chmur, co skutkuje panującą tam prawie bez przerwy mgłą. Do krainy tej prowadzi Przełęcz Svanki, która wliczana jest w część tego terenu. Choć ów płaskowyż sprawia wrażenie miejsca dzikiego, w przeszłości odwiedzała go starożytna cywilizacja. Do dziś znajduje się na nim wybudowana dawno temu arena oraz zamek (włącznie z lochami). Na dość cichym płaskowyżu żyją uśpione stworzenia, takie jak nieumarli wojownicy czy golemy. Żyją tem też demoniczne wilki Fenriry, oraz ich znacznie potężniejsi i rzadsi krewni: Gromobestie. W DLC pojawia się również starożytny strażnik tego miejsca: Dogaeen.

Nazwa i historia tego miejsca jest zapewne nawiązaniem do mitu o Dedalu i Ikarze.

(Pomniejsze krainy i miejsca opisane są w odrębnych artykułach. Tutaj znajduje się opis tylko głównej części Płaskowyżu.)
Płaskowyż błąd

Błąd z brakującymi lokacjami (po prawej, brak Zamku i Areny)

WyglądEdytuj

Jest to ciche oraz ubogie miejsce. Na płaskiej, prawie pozbawionej pagórków ziemi znajdują się formacje skalne, wyglądające jak koliste (lub płaskie) i coraz mniejsze skały, ułożone jedna na drugiej. Przypomina to skały z dzikiego zachodu. Wśród nich rosną co jakiś czas niewielkie roślinki, pozbawione gałęzi, składające się tylko z łodyżki i symetrycznie rosnących listków. Cała kraina jest szara i dość ponura. Zwykle panuje tam mgła, nadająca temu miejscu prawie białą lub jasnoszarą barwę.

Wilk, syrenka i babatto w górach

Trójka Mrocznych Herosów, po lewej Nietaktoperz, władający tą krainą

Na Mapie Świata możliwy jest błąd, iż przed misją Syrenie Łzy i Wielki Wyścig śnieżny (aż do odblokowania następnych lokacji) zaraz za tą krainą pojawi się od razu następna kraina, zaś Arena i Zamek znikają.

HistoriaEdytuj

W historia Płaskowyżu Ulotnej Pychy wspominany jest przepełniony pychą młodzieniec, szukający sprawiedliwości, zapewne w celu postawieniu się jako jej symbol. Nie jest to pewne, ale młodzieńcem tym mógł być Sonarcha, jako ówczesny książę cywilizacji Ach-Ooch. Mogło to wydarzyć się pod koniec królowania owej cywilizacji. Pozostawiła po sobie kilka ważnych miejsc: Zamek i Arenę Sprawiedliwości. Arena służyła do pojedynków, zaś zamek zapewne był miejscem kultu bądź siedzibą (księcia?). Ponadto miejsca tego bronił potężny robot-golem Dogaeen (ale jest on obecny tylko w DLC, niezwiązanym zbyt mocno z fabułą gry), oraz ukryty był Mecha Hoshipon. Po upadku cywilizacji płaskowyż opustoszał. Z czasem zamieszkał na nim wypuszczony Arcybies Sprawiedliwości wraz ze swoim Mrocznym Bohaterem, Nietaktoperzem, dawnym księciem Ach-Ooch.

Uwolniony Mecha

Mecha Hoshipon, uwolniony ze swojej kryjówki

Gdy grupa Pataponów przybyła na płaskowyż (w misji Cerber na Przełęczy), powitała ich trójca Mrocznych Herosów: Nietaktoperz, Nęciłuska i Wściekłowilk (w misji Nietaktoperz Sonarcha i Złowieszcza Mgła). Stoczonych zostało tam kilka bitew, jednak po pewnym czasie Mroczni tracą teren i muszą się wycofać. Na Arenie Sprawiedliwości toczą ostatni pojedynek. Po ich pokonaniu Zamek Sprawiedliwości zostaje oczyszczony z sił biesa, a Płaskowyż wraz z nim. Jednak miejsce to pozostaje groźne i dzikie. Do dziś roi się tam od bestii, z którymi można toczyć starcia.

MisjeEdytuj

Owa lokacja zawiera określone misje:
Centura z Mgły

Lista misji na Płaskowyżu

FabularneEdytuj

Czyli misje normalne, fabularne i możliwe do przechodzenia na niskich poziomach.
Fenrirek

Fenrir, demon występujący w tej krainie

Cerber na PrzełęczyEdytuj

Pierwsze kroki Pataponów na Płaskowyżu (a dokładniej na Przełęczy Svanki) oraz zapoznanie się z miejscowymi potworami, Fenrirami. Jest to misja fabularna i niemożliwa do powtórzenia. Walka toczy się z różnymi potworami oraz Kościulcami. Po walce oglądane jest spotkanie Mrocznych Bohaterów oraz zapoznanie się z nowym z nich.

Nietaktoperz Sonarcha i Tajemnicza MgłaEdytuj

Pierwsze starcie z Mrocznym Herosem, Nietaktoperzem. Pomagają mu też Wściekłowilk i Nęciłuska, a także potwory i Brygada Kościulca. Mroczny książę stosuje w walce nie tylko siłę, ale i podstęp... Pataponom w trakcie marszu ukazuje się też Mecha Hoshipon, postać kluczowa dla fabuły, jednak niewiele robiąca w tej misji. Po walce toczy się pierwsza rozmowa Herosa z Sonarchym, podczas której wychodzi na jaw słabostka Uberherosa, ale też jego więź z Mroczną Bohaterką. Jest to misja fabularna, której nie da się powtórzyć.
Centura na Plaskowyżu

Centura, największy potwór z tej krainy

DodatkoweEdytuj

Gromolew z Przełęczy SvankiEdytuj

Misja niefabularna, można powtarzać ją w nieskończoność. Ukazuje się ona po przejściu pierwszej misji z tej krainy. Toczy się na niej starcie z Kościulcami oraz Fenrirami i Cyklopami, oraz stanowiacą największe zagrożenie Gromobestię, olbrzymim, tytułowy demonem władający piorunami. Wywołuje on panującą tam wiecznie burzę. Misja ta służy do zdobywania skarbów, ale jest dość trudna.

Golem Skalisty i Brygada KościulcaEdytuj

Kolejna misja niezwiązana z fabułą, możliwa do powtarzania. Pojawia się ona po pierwszym pokonaniu Mrocznych Herosów. Walczy się na niej z dużymi grupami Brygady Kościulca, Fenrirem, oraz z nowym przeciwnikiem: tytułowym Skalistym Golemem. Podczas walki zawsze panuje mgła.

Centura z MgłyEdytuj

Starcie z miejscowym rzadkim bossem, Centurą, ukrytym we mgle na Przełęczy Svanki. Misja ta pojawia się na Mapie Świata rzadko, gdy Astropon informuje o ukazaniu się tytułowego potwora. Można ją powtarzać. Jest to najtrudniejsza misja z Płaskowyżu, nie licząc misji z DLC. Do wykrycia i pokonania ukrytego Century niezbędny jest deszcz.
Multi Potwory z Grani

Lista misji w DLC, na mrocznym Płaskowyżu

Patapon 3 DLCEdytuj

Czyli najtrudniejsze misje, nie powiązane z fabułą gry. Obie można powtarzać w nieskończoność.

(Multi) Potwory z graniEdytuj

Starcie z hordą Skalistych Golemów, oraz nietypowych (dla tgo miejsca) potworów: demonów Balrogów i Balragów. Ponadto pojawia się pojedynczy, bardzo potężny przeciwnik: starożytny robot Dogaeen. On jest tylko jeden, ale potworów jest nieskończona ilość... Tylko zniszczenie wieży z której wychodzą je powstrzyma.

[Boss] DarantulaEdytuj

Starcie z bossem: potężniejszym i starszym krewnym Century, czyli Darantulą. Ogółem jest to to samo co misja "Centura z Mgły", tylko z groźniejszym przeciwnikiem. Misja ta jest też lepiej nagradzana. Tak samo niezbędny jest deszcz, zaś akcja toczy się głównie na przełęczy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki