FANDOM

Oaza Ekkora
Oaza Ekkora
Typ krainy Oaza
Poprzednia lokacja Pustynia Korakan
Następna lokacja Ruiny Kunekunel
Odpowiednik w Patapon Oaza Heave Ho
Odpowiednik w Patapon 3 Oaza Wiecznego Snu (Pustynia Nienasyconego Brzucha)
Liczba rozgrywanych misji 1
Angielska nazwa Ekkora Oasis
Podobne miejsca Plaża Tochira
Oaza Ekkora to lokacja w grze Patapon 2: DonChaka.
Wieża Robomenów

Wieża Robomenów

OpisEdytuj

Karmenom chyba naprawdę zależy na tej oazie. Oto odbudowali Wieżę Robomenów i czekają na Pataponów
  — Tłumaczenie fragmentu opisu misji Big Battle at Ekkora Oasis 
Owa oaza to punkt kontrolny na Pustyni Moakan. Odwiedzenie jej znacznie ułatwia, a wręcz umożliwia bezpieczne przebycie pustyni. Dobrze o tym wiedzą Karmeni, którzy uparcie okupują ten teren. Zabezpieczając oazę jako bazę wojskową postawili w niej Wieżę Robomenów, z której Ekkora stała się znana. Choć jest to teren naturalny, przez częste bazowanie tam został całkowicie uznany za teren zamieszkany. Niedaleko Ekkory leżą ruiny starożytnego miasta Kunekunel.
Ekkora na Mapie

Ekkora na Mapie Świata przed odkryciem

WyglądEdytuj

Granice tej krainy są dobrze widoczne. Z tyłu, za roślinnością widać wydmy pustyni oraz typowo rosnące na niej kaktusy. W samej oazie rośnie bujna flora, nad którą górują wysokie palmy. Mają one po siedem prostopadle ułożonych liści, podobnych kształtem do paproci. Wyrastają one z dużego pogrubienia dość cienkich pni rosnących prosto w górę. Poza nimi rosną tam kępy trawy oraz dość wysokie krzewy, wyglądajace jak łodygi z liściami. Przypominają one rośliny z Kotliny Boyayan. Od zieleni w tej krainie niebo ma zielonkawą barwę.

Ciekawostką jest fakt, że na Mapie Świata początkowo Ekkora jest pokazywana jako kilka kolumn podtrzymujacych zawalony strop. Może to być nawiązanie do pobliskiego Kunekunel lub ukazywać ją jako podtrzymanie marszu przez pustynię.
Ekkora na Mapie 2

Ekkora na Mapie Świata po odkryciu

HistoriaEdytuj

Patrząc na jej wagę w przekraczaniu pustyni, nie ma wątpliwości że od początku istnienia Ekkora służyła jako baza dla podróżnych. Bez wątpienia jest to teren naturalny, jednak zapewne nawet starożytni korzystali z niej. To właśnie w pobliżu tego miejsca wybudowali swe miasto Kunekunel.

Robomen

Robomen, jeden z klasy wojowników strzeżących oazy

Gdy starożytni zniknęli z całego kontynentu, oazę zajęli Karmeni, którzy docenili oazę. Aby całkowicie zabezpieczyć Ekkorę wybudowali tam bazę wojskową, której główną częścią była Wieża Robomenów (Karmeńskich Roboponów), wojowników pilnujących tego miejsca. Główną świetnością owej twierdzy była możliwość zmieniania przez nią kierunku wiatru. Jednak Pataponi, także pragnący przejąć ważną oazę uzbroili się na to w Cud Wiatru Juju. Bitwa na wiatr toczy się w misji Battle at Ekkora Oasis. Niestety, Karmeni upierają się na trwanie w tym miejscu i bez przerwy zajmują je ponownie, gdy tylko Patapońska armia je opuszcza.

MisjeEdytuj

W Oazie Ekkora toczy się akcja tylko jednej misji, fabularnej.

Battle at Ekkora Oasis/ Big Battle at Ekkora OasisEdytuj

Starcie z Karmenami bazującymi na pustyni i oblężenie ich bazy. Mają oni wsparcie z Wieży Robomenów, która nie tylko stanowi fortecę, ale i wywołuje sprzyjający ich włócznikom i łucznikom wiatr. Jednak Pataponi mogą pobić tą moc za pomocą własnej pogody, wywoływanej Cudem Wiatru Juju. Misję tą można powtarzać w nieskończoność.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki