Imagedtyavus.jpg Uwaga: Jeżeli nie przeszedłeś gry nie powinieneś czytać tego artykułu! Zawiera on fragmenty z fabuły lub końcówkę gier!

Misje to podstawowe zadania w fabule. W tym artykule znajduje się lista misji w grze Patapon 2: DonChaka.

MisjeEdytuj

Wykonywanie misji to jedyny sposób w grze "Patapon 2", na zdobycie materiałów do ewolucji Rareponów, czy też popchnięcie fabuły do przodu. Po pokonaniu misji pojawia się następna oraz kolejny poziom tej samej misji. Im wyższy poziom, tym trudniejsza misja do powtórzenia. Czasami nowe misje pojawiają się dopiero po przejściu ich poprzedników na określonym poziomie. Wiele z misji można powtarzać też w Paraget.

Oznaczenia MisjiEdytuj

Istnieje kilka oznaczeń informujących, co na danej misji będzie się działo i jakiego są typu. Oto lista tych oznaczeń:

Walka z bossemEdytuj

Strażnik (Boss), oznaczany pomarańczowym, wężowym okiem. Jest to misja możliwa do powtarzania. Misja polega na starciu z bossem. Zwykle nagradzana jest specjalnymi łupami na wyższych poziomach. Każda taka misja może być powtarzana w Paraget.

Destrukcja fortuEdytuj

Fort, oznaczony wieżyczką otoczoną płotkami na błękitnym tle. Jest to powtórka zwykłej walki z przeciwnikami. Często polega na niszczeniu dużej ilości budowli. Większość z tych misji może być powtarzana w Paraget.

Walka fabularnaEdytuj

Misja oznaczona mieczem na kremowo-czerwonawym tle. Jest nową dostępną misją fabularną, którą na ogół można przejść tylko raz. Po przejściu można ją powtarzać jako destrukcję fortu lub zostanie zastąpiona przez polowanie bądź trening.

PolowanieEdytuj

Polowanie, oznaczone kawałkiem mięsa nadzianym na kość, jasno-zielone tło. Zdobywamy tam materiały lub co ciekawsze skarby. Zwykłe polowanie można powtarzać w nieskończoność. Jest tylko jedna taka misja fabularna.

TreningEdytuj

Misja oznaczona Pataponem na jasno-pomarańczowym tle podnoszącym sztangę. Trenujemy tam nasze umiejętności oraz dostajemy za to wynagrodzenie. Można je przechodzić w nieskończoność.

RatunekEdytuj

Misja oznaczona Pataponem, nad którym widnieje napis "HELP". Jest tylko jedna misja w całej grze z tym oznaczeniem, można także tylko raz ją przejść. Jest fabularna, przypomina zwykłą bitwę.

Pogody na MisjachEdytuj

Istnieje kilka rodzajów pogody występujących na misjach. Możemy je zastąpić własną pogodą za pomocą Cudu Juju. Czasami pogoda może być losowa, ale nie może być niezgodna z klimatem, np. burza piaskowa na lodowych terenach. Czasami decyduje ona o pojawieniu się różnych istot. Jaka będzie pogoda można zobaczyć na Mapie Świata. Spotykamy określone rodzaje pogody:

Brak pogodyEdytuj

Zero zmian pogodowych. Nic się nie dzieje. Na pustyni wówczas pojawiają się gejzery i parzy nas piach.

DeszczEdytuj

Pada deszcz, gaszący dość szybko ogień i uspokajający rozgrzane pustynie. Ponadto rozpędza mgłę. Na Mapie Świata wówczas widzimy chmury i krople deszczu.

BurzaEdytuj

Pada deszcz, a przy tym błyskawice uderzają w Pataponów i we wrogie jednostki zadając im obrażenia. Dodatkowo pioruny mogą Podpalić lub Zachwiać trafioną jednostką. Bardzo denerwująca pogoda, kiedy walczymy jednostkami słabymi w defensywie. Na Mapie wygląda podobnie jak Deszcz, ale widać też uderzające co jakiś czas pioruny. Z innymi pogodami ma takie same interakcje co deszcz.

Zamieć śnieżnaEdytuj

Pada wówczas gęsty śnieg, w wyniku czego co jakiś czas któraś jednostka (zarówna sojusznicza, jak i wroga) Zamarza. Często pojawia się wraz z nią dmący wiatr. Należy przy takiej pogodzie uodpornić się na Zamrożenie.

MgłaEdytuj

Panuje od lekkiej, do bardzo gęstej mgły. Ciężko w niej zauważyć wrogów, ponieważ zmniejsza ona Nasz zasięg wzroku. Podczas walki z Centurą lub Darantulą nie ma możliwości zadania im obrażeń, więc trzeba szybko zmienić pogodę, używając najlepiej Cudu Deszczu, który nie wywiera negatywnych efektów na Pataponach.

WiatrEdytuj

Wiatr wieje Pataponom w twarz, uniemożliwiając strzały na daleką odległość. Na Mapie Świata widać wstęgi wiatru. Czasami pomaga w walce, wiejąc Pataponom w plecy i zwiększając zasięg ich pocisków. Może też działać w drugą stronę. Wiatr jako jedyny może krzyżować się z innym rodzajem pogody.

Burza piaskowaEdytuj

Pogoda występująca jedynie na pustyniach. Działa tak samo jak mgła, zmniejsza zasieg wzroku, ale zawsze towarzyszy jej wówczas bardzo silny wiatr. Na Mapie Świata widać przy niej kłęby piachu i kurzu.

Lista MisjiEdytuj

PrologEdytuj

W prologu poznajemy historię naszego dzielnego plemienia z czasu pomiędzy jedynką a dwójką... Widzimy ich nowy upadek, a także podnosimy na duchu pozostałych... Zaczyna się gra. Prolog jest po części filmem, a po części misją.

Misja 1: Hunting on Tochira BeachEdytuj

Twoje Patapony są wiecznie głodne! Zapoluj, aby móc przygotować mięso. Czasami coś dryfuje obok brzegu...
  — Opis misji 

Pierwsze polowanie dostępne w grze, będące jednocześnie pierwszą misją (nie licząc prologu). Spotykamy na nim Kacheeki, służące zdobyciu podstawowych materiałów. Jeżeli na misji będzie burza, można natknąć się na ciekawe skarby. Z czasem polowanie zostaje znacznie urozmaicone. Ta misja nie ma wielkiego znaczenia w fabule.

Misja 2: Exploring the Juju JungleEdytuj

Z Plaży Tochira, Patapony weszły do pełnej tropikalnej flory dżungli. Co stanie im na przeszkodzie? Demony? Węże? Nie... Karmeni!
  — Opis misji 

Druga misja po rozpoczęciu rozgrywki, na której spotykamy wrogie Pataponom plemię (Karmenów) i po raz pierwszy z nim walczymy. Podczas tej misji pomaga Pataponom wielki bohater i uczy ich nowej sztuki walki.

Misja dodatkowa: Training: Juju Jungle CourseEdytuj

Jak daleko zajdziesz w ograniczonym czasie!? Niszcz przeszkody, aby zdobyc przedmioty. Niszcz kamienne ołtarze, jeżeli zdążysz...
  — Opis misji 

Pierwszy trening, służący głównie by sprawdzić siłę Naszych wojaków. Misja ta pojawia się po przejściu poprzedniej, zamiast tamtej. Im dalej zajdziemy w określonym czasie, tym lepsza nagroda się trafi. Nagrodami mogą być bardzo ciekawe przedmioty, na przykład odblokowujące minigry.

Misja 3: Destiny on Nanjaro HillEdytuj

Patapony postanowiły poszukać Drzewa Życia , lecz podobno w okolicy kręci się Dodonga... nikt nie wiedział, że dojdzie do spotkania.
  — Opis misji 

Na tej misji o dużym znaczeniu fabularnym zdobywamy bęben Chaka, uczymy się piosenki obrony (ChakaChakaPataPon) oraz poznajemy wybrańca, czyli Wakapona (Herosa). Pomagamy mu się wydostać spod głazu, pod którym jest uwięziony, oraz bronimy się przed Dodongą.

Misja dodatkowa: Training: Obstacle CourseEdytuj

Przetrwaj ostrzał armatni i zniszcz mur! To może być trudne za drugim i trzecim razem, lecz jeżeli ci się uda, zostaniesz solennie wynagrodzony !
  — Opis misji 

Trening, który pojawia się zamiast poprzedniej misji. Jest dość prosty, ale na wyższych poziomach staje się bardzo trudny. Uczymy się na przemian bronić i atakować. Walczymy z trojgiem braci-armatek... Jednak możemy otrzymać ciekawe nagrody: Materiały i bronie, oraz przedmiot odblokowujący minigrę.

Misja 4: Defenders of the Mater Sprout/ Dodonga at Dongara RuinsEdytuj

Nasiono życia jest ukryte gdzieś w starożytnych ruinach.Pokonaj Dodongę w ruinach Dongary aby zdobyć drzewo życia !
  — Opis misji 

Pierwsze starcie z bossem w dwójce, bossem jest Dodonga. Musimy zabić go, by odzyskać Nasiono Mater. Stawką jest przywrówcenie do życia zmarłych w katastrofie Pataponów, za czym idzie powiększanie i rozwijanie armii.

Misja dodatkowa: Invincible Dragon in the Fog/ Invincible Dragon MajidongaEdytuj

Strzeż się przed prawdziwym, legendarnym strażnikiem! Potężny Patapon znalazł okazję do przetestowania swojej siły. Pokonaj wielkiego smoka, aby zdobyć metale najwyższej jakości!
  — Opis misji 

Misja pojawiająca się losowa, odkryta, gdy w Ruinach Dongary panuje mgła, zastępując poprzednią misję. We mgle możemy zmierzyć się z potężniejszym krewnym Dodongi: Majidongą. Spośród innych, typowych walk z bossami tą misję wyróżnia fakt, że jest to walka z rzadkim bossem.

Misja dodatkowa: The Great Dinosuar/ Ice-Breathing KacchindongaEdytuj

Śnieg jest rzadkim zjawiskiem w ruinach Dongary.Tego dnia przepotężny smok pojawia się przed obliczem Pataponów. Śmiej się śmierci w twarz i pokonaj smoka!
  — Opis misji 

Misja prawie identyczna co poprzednia; aczkolwiek pojawia się podczas opadów śniegu, a walczymy z  najpotężniejszym krewnym Dodongi; Kacchindongą. Choć misja pojawia się rzadko, może pojawić się we wczesnym etapie gry. Kacchindonga jest jednak jednym z najtrudniejszych bossów w grze, jednym z trzech ostatecznych.

Misja 5: Karmen Fortess in Usso ForestEdytuj

Czy użyłeś drzewa życia, aby stworzyć kilka Tateponów?"- Zapytała Meden, zamartwiając się. Czas na rajd Pataponów i Wszechmocnego na koniec świata !
  — Opis misji 

Przeciętne starcie z Karmenami w Lesie Usso. Pataponów wspiera kolejny starożytny bohater, który przypomina im potężną sztukę łucznictwa... Zdobywamy na niej trochę ekwipunku (w szczególności łuków), podstawowe materiały do tworzenia Yumiponów, oraz Ka-Ching i Pamięć Yumipona, która pozwala rozwijać klasy łucznika.

Misja 6: A Noble DeathEdytuj

"Karmeni wznieśli fortecę na bagnach Nyokiri, Na drodze Twoich zdeterminowanych Pataponów! Musisz ją zniszczyć, jeżeli chcesz ujrzeć koniec świata!"
  — Opis misji 

Pierwsza naprawdę trudna misja w grze, o dużym znaczeniu fabularnym. Walczymy wówczas nie tylko z Karmenami, ale także ze starymi wrogami. Przewodzi im nowy przeciwnik, który rychło okazuje się być antagonistą znanym lepiej, niż jakikolwiek inny... Misji tej nie można powtórzyć, po przejściu jej zatępuje ją polowanie w tym samym miejscu.

Misja dodatkowa: Mushrooms in Nyoriki Swamp Edytuj

Co może zmienić deszcz? Na bagnie Nyokiri jest dzisiaj bardzo słoneczny dzień. Co wspólnego mają deszczowe i słoneczne dni ?
  — Opis misji 

Polowanie, pojawiające się zamiast poprzedniej misji. Chociaż jest misją dodatkową, przejście go jest niezbędne dla fabuły. Otrzymujemy na nim Cud Deszczu. Polujemy na kilka rodzajów zwierząt. Niestety, wśród nich są zwierzęta agresywne i groźne... 

Misja 7: Mochichichi's Counterattack/ Angry MochichichiEdytuj

"To perfekcyjny obraz klasycznego dnia na równinie Sutten... Słońce jasno świeci, delikatny wietrzyk kołysze piórkami Mochichichi. To dosyć spokojne miejsce... każdy myśliwy złamał by wszelkie zasady, aby tylko tutaj zapolować !!"
  — Opis misji 

Kolejne starcie z bossem, tym razem jest to Mochichichi. Plemię Pataponów postanawia upolować coś naprawdę dużego. Misja jest dość prosta, jednak może potrwać. Poza samym ptaszyskiem spotykamy też zwykłe Mochichi. Jest to jedyny przypadek misji-walki z bossem, któremu towarzyszą mniejsze stworzenia.

Misja 8: Gong's TrialEdytuj

Gong wycofał się nie stawiając Ci czoła, więc czego u diaska chce teraz? Czymże może być ta "Próba Gonga" na Pustkowiu Gangoro?!
  — Opis misji 

Misja, bądąca głównie fabularną rozmową, na której uczymy się/przypominamy sobie jak używać Cudów. Pataponów nadzoruje generał Gong. Na tej misji otrzymujemy bęben Don i Lodową Tarczę. Misję albo skończymy perfekcyjnie, albo przegramy sromotnie. Jest bardzo prosta do przejścia. Ma jednak duże znaczenie fabularne.

Misja 9: Wicked Acts/ Centura in the FogEdytuj

"Zwykle nie będziesz w stanie zobaczyć stwora zwanego Centura. Jej słabością jest deszcz." Gong kieruje swoje słowa do Pataponów... Użyj cudu deszczu, aby pokonać schowaną we mgle Centurę !
  — Opis misji 

Kolejna walka z bossem, tym razem jego imię poznajemy jeszcze przed starciem... Kolejne naturalne zagrożenie dla Pataponów. Tajemniczy, niewidzialny stwór czai się na Patapońskich żołnierzy w Kotlinie Boyayan. Walka jest dość trudna. Do przejścia jej niezbędne są umiejętności w grze.

Misja 10: Battle on Mt. GonrokEdytuj

Gong mówi: "moja dusza wojownika jest ważniejsza od wszelkich umów! Moi przodkowie wstydziliby się za mnie, gdybym nie skrzyżował z Tobą miecza!" O co jemu chodzi?
  — Opis misji 

Pierwsze poważne starcie z Gongiem i Zigotonami... ale też Karmenami. Jednak na tej misji zobaczymy, kto tu jest prawdziwym wrogiem i złą stroną... Misja jest dość długa i może być trudna. Przebiega identycznie co każda bitwa, różni się tylko obecnością generała Gonga. Po przejściu jej zastępuje ją polowanie:

Misja dodatkowa: Mist Over Rocky MountainEdytuj

Pogoda na szczycie góry Gonrock często się zmienia, nawet mistrzowie polowań muszą uważać, aby nie popsuła im szyków. Mówi się, że podczas mglistych dni mogą się tutaj pojawić bardzo rzadkie zwierzęta!
  — Opis misji 

Polowanie, pojawiające się zamiast poprzedniej misji. Toczy się we mgle, spotkać tam można kilka rzadkich stworzeń, typu Poocheeki czy Pipaty. Po raz pierwszym widzimy tam latające zwierzęta. Jest to proste, typowe polowanie, na którym zdobywamy różnorodne materiały, zaś agresywne zwierzęta nie są zbyt groźne. Ale można też zdobyć mapę, umożliwiajacą rozegranie następnej misji:

Misja dodatkowa: Guardian of the Unexplored Dachara Ruins/ Poison Skewer Beast DarantulaEdytuj

Ten skryty we mgle potwór posiada truciznę w kolcu na końcu ogona. Wykorzystuje on swoją siłę do władania tymi ruinami. Dlaczego nie chce przepuścić Pataponów?
  — Opis misji 

Kolejne, niefabularne starcie z bossem. Możliwość tej walki uzyskujemy po zabiciu specjalnego zwierzęcia na poprzednim polowaniu. Czeka nas walka z potężniejszym krewnym Century: Darantulą, strażnikiem starożytnych ruin... Zdobyć możemy nie tylko kły, ale też nowy Cud Juju, niedostępny w poprzedniej grze.

Misja 11: Fortress at Ejiji Cliff Edytuj

Wedle słów Gonga, wysoko ponad głowami Pataponów znajduje się inny karmeński fort. To doskonały czas na bitwę!
  — Opis misji 

Na Klifie Ejiji Karmeni wznieśli swoje stalowe konstrukcje, które mają powstrzymać Pataponów w drodze do niebios. Na misji tej nie pojawia się nikt ani nic szczególnego. Jest dość długa i może być trudna. Po pokonaniu Shookle'a zamiast tej misji pojawia się misja Recover the Zigoton Catapult, ale po przejściu owej misji z powrotem pojawia się "Fortress at Ejiji Cliff".

Misja 12: Pharamatara, Defender of the SkyEdytuj

Pod górami znajduje się istne morze chmur... białe chmury, czarne chmury, burzowe chmury... lecz to nie niebo, to pole bitwy!
  — Opis misji 

Pierwsza misja z pół-bossem, jakim jest olbrzymi, uformowany z chmur demon Pharamatara, broniący tajemnic niebios. Jednak czemu przerażajacy demon miałby chronić niebiosa...? Walczymy też z niewielką liczbą Karmeńskich piechurów. Misja ta może być trudna. Jest to pierwsze i nieostatnie starcie z demonami...

Misja 13: Sky Castle of the GodsEdytuj

Za morzem chmur, Patapony ujrzały latający pałac. Co na nich tam czeka!? Tajemnica karmeńskiego nieba i ziemi zostanie odkryta...
  — Opis misji 

Dość prosta misja, ale ma ważne znaczenie fabularne. Odkrywamy w niej tajemnice, chronione przez pokonanego Pharamatarę. Naszymi wrogami są nie tylko Karmeni. Po raz pierwszy spotykamy nową, dość przerażającą rasę demonów i jej dwóch przywódców... Pomaga nam jednak sam generał Gong, pierwszy raz Zigotoni jawnie wspierają Pataponów.

Misja 14: Two KarmensEdytuj

Patapony przebiły się przez Podniebny Zamek Amaterrę i odkryły ląd pokryty niemożliwym do przebycia śniegiem. Tych, którzy szukają Krańca Świata nie zatrzyma byle śnieżyca!
  — Opis misji 

Kolejne starcie z Akumaponami. Ta misja jest nawiązaniem do jednego z  najważniejszym wydarzeń w poprzedniej grze Patapon. Spotykamy tam tylko dwoje Karmenów, których łączy szczególna więź.... I poznajemy po tym prawdziwe wcielenie Mrocznego. Oblegamy też niezwykłą buodwlę: Świątynię Zamieci. Na końcu tej misji zdobywamy Cud Śnieżycy. Po przejściu tej misji zastępuje ją polowanie:

Misja dodatkowa: Ewe and Bunnies at Bryun SnowfieldEdytuj

Mówią, że jeśli upoluje się wystarczająco zwierząt na Śnieżnym Polu Bryun, jego Król się zjawi. Kto wie, czy to prawda, czy nie? W każdym razie, Król okazuje się być okropnie słodki...
  — Opis misji 

Polowanie, zastępujące poprzednią misję po jej przejściu. Misja bardzo podobna do misji "Mist Over Rocky Mountain". Polujemy na nim na, pomimo pozorów, bogatą faunę Śnieżnego Pola Bryun. Spotykamy tam wiele pospolitych istot, ale też bardzo rzadkie istoty, takie jak Rappaty czy Pekkorę. Tak samo jak na polowaniu w górach, jedno z upolowanych stworzeń wyrzuca klucz, wskazujący ruiny, w których czai się boss...

Misja dodatkowa: Awakening in Neogaeen Ruins/ Dogaeen, the God of NatureEdytuj

Mówi się, że zniszczona pradawna cywilizacja stworzyła żywe skały siłami natury. Ta legenda nadal żyje w tych górach.
  — Opis misji 

Starcie z pradawnym cudem natury i mechaniki, żywą maszyną, wybudowaną przez starożytną cywilizację: Dogaeenem. Na tej misji uczymy się używać piosenki PonPata. Możemy także zdobyć materiały drewniane, unikatowe bronie, a także Bitewne Jaja Gaeena i Dogaeena.

Misja 16: Through the Wall of IceEdytuj

Niski dach Lodowego Lasu Shalala czyni łuki i włócznie bezużytecznymi... Strzeż się miotaczy kul śnieżnych! Trzymaj Tatepony na przedzie oraz Kibapony w pogotowiu.
  — Opis misji 

Kolejna bitwa na lodowych terenach przeciw Akumaponom. Misja ma ciekawą właściwość: walka toczy się w Lodowych Murach, przez co klasy dystansowe są bezużyteczne. Ponadto poznajemy drugiego generała Akumaponów... Misja ma średnie znaczenie fabularne.

Misja 17: Defeat Frozen Ancient Life Form Manboth/ Huge Manboth in Kochikachi LakeEdytuj

Z Jeziora Kochikachi wyłoniło się pradawne zamarznięte stworzenie! Dawniej Patapony polowały na nie dla pożywienia. Jego pożywne mięso pomagało im przetrwać przez wiele zim.
  — Opis misji 

Kolejna walka z bossem! Pataponom kończą się zapasy jedzenia, zatem trzeba upolować coś naprawdę dużego; w tym wypadku wielkiego Manbotha. Jest to misja fabularna. Raczej nie jest zbyt trudna, ale może być długa i uciążliwa. W walce z Manbothem możemy zdobyć sporo mięsa. Na poziomie trzecim wyrzuca przedmiot odblokwujący minigrę alchemików.

Misja 18: Shining Star and Black StarEdytuj

Równina Tink jest starożytnym polem bitwy, gdzie zostało zabitych wielu wielkich wojowników. Patapony, same będące wielkimi wojownikami stoją teraz na tych ziemiach i patrzą na nocne niebo...
  — Opis misji 

Misja bardzo prosta, ale przez popełnienie małego błędu można ją przegrać. Praktycznie nie toczy się walka i nie ma opcji walki. Jest to spotkanie i rozmowa, a nie bitwa. Wśród gwiazd Pataponi spotykają ich starego znajomego, uratowanego w części pierwszej... 

Misja dodatkowa: Primordial Fangs in Manbo Ruins/ Ancient Guardian ManborothEdytuj

W zimnych Ruinach Manbo odkryto stado zamrożonych, pozbawionych skazy Manbothów. Jak mówi historia, ci strażnicy mają chronić Jeziora Kochikachi przez całą wieczność!
  — Opis misji 

Po uzyskaniu Czarnej Gwiazdy na poprzedniej misji możemy odnaleźć Ruiny Manbo, gdzie Pataponów czeka walka z prehistoryczną bestią: Manborothem, broniącym ruin. Misja może być trudna. Poznajemy na niej piosenkę PonPonChakaChaka, czyli Naładowanego Ataku lub Naładowanej Obrony. Możemy też zdobyć sporo mięsa wysokiej jakości i Bitewne Jajo Manborotha. Na wyższym poziomie wyrzuca przedmiot, odblokowujący nową minigrę.

Misja 19: Memories Opened by the Underworld Gate / Duel at Bababaan GateEdytuj

Mroczny wybrał tę krainę na pole decydującej bitwy i zbiera armię demonów, by pokonać Patapony. Gdzieś są jego wspomnienia... Nie strać jedynej szansy i ocal jego duszę!
  — Opis misji 

Jak powiedział Gong: jedyną metodą na zlikwidowanie Mrocznego i uratowanie jego duszy jest zabicie straszliwego demona. On właśnie daje mroczne siły naszemu wrogowi. W tej fabularnej misji musimy zgładzić zarówno demona, jak i Mrocznego. W niej ostatecznie zostaje potwierdzone, kim niegdyś był Mroczny... Jest ona nawiązaniem do misji Facing GateGhoul Baban z poprzedniej części gry.

Misja 20: At Ground Zero Edytuj

Lśniąca Święta Ziemia, która gościła świat, zanim został zniszczony na kawałki jest w zasięgu wzroku. Ale, czy Demoniczny Generał Kuwangattan o tym wie?
  — Opis misji 

Jedna z najtrudniejszych misji w grze! Naszym zadaniem jest zabicie drugiego przywódcy Akumaponów Kuwangattana. Tak samo jak w przypadku Mrocznego, towarzyszyć mu będzie potężny demon. Jest to nawiązanie do misji Zigoton Queen z poprzedniej gry. Można ją przejść tylko raz, ale po pewnym czasie w jej miejscu pojawia się starcie z kolejnym bossem...

Misja 21: Evil at the World Core/ Underworld Servant GaruruEdytuj

Przed tobą stoi Święta Ziemia znana niegdyś jako Centrum Świata. Stwory z Piekła wypełzły z dziury powstałej kiedy Jajo Świata zostało rozbite...
  — Opis misji 

Kolejne starcie z bossem i tym razem ostatnie z siłami Akumaponów! Po śmierci dwóch generałów przyszedł czas na śmierć bóstwa Akumaponów i zwierzaczka Czarnej Hoshipon: Garuru, silniejszego krewniaka Gorla... Walka jest dość łatwa, ale niezbędne jest użycie nowej piosenki, otrzymanej do tej walki, czyli skoku DonDonChakaChaka.

Misja 21: Undying Bird at Melala Volcano/ Firebird FenicchiEdytuj

Zgodnie z pradawną opowieścią, Wulkan Melala jest domem dziwnego ducha ognia, który tylko wtedy opuszcza swój kocioł, gdy zdobywa mięso Mochichi. Mówi się, że te silne stworzenie otrzymało wieczne życie...
  — Opis misji 

Drugie pod rząd starcie z bossem. Tym razem musimy zgładzić ognistego i wiecznie żywego krewniaka Mochichichi'ego, czyli Fenicchi'ego, łakomego celu dla Patapońskich łowców. Walka nie jest zbyt trudna, ale popełnienie błędu może być groźne. Choć jest to misja fabularna, prawie nie ma znaczenia fabularnego. Przy przejściu tej misji po raz trzeci uzyskamy przedmiot odblokowujący nową minigrę Raha Gashapona.

Misja 22: Crossing the Korakan Desert Edytuj

Przebycie pustyni zdaje się być marszem śmierci przez gejzery strzelające z ziemii rozgrzanym do białości piaskiem. Użyj Cudu Deszczu, by zdławić te gorące erupcje!
  — Opis misji 

Po pokonaniu Akumaponów czas wrócić do walki z Karmenami. Aby dotrzeć do ich terenów musimy przebyć śmiercionośną pustynię, unikając strzelających z piachu gejzerów gorąca. Po raz kolejny niezbędny jest Deszcz Juju. Misja jest dość ciężka do przejścia i bardzo długo. Jest to też jedna z nielicznych misji nie będących polowaniami, na których pojawia się zwierzę łowne: Gancheek.

Misja 23: Beast of the Korakan Desert/ Zaknel, King of the DesertEdytuj

Na Pustyni Korakan odkrytą masywną bestię. Strażnik Zaknel został dostrzeżony kiedy strzegł pradawnego skarbu, płynąc przez piasek.
  — Opis misji 

I znów starcie z bossem, tym razem jest to znany nam dobrze z części pierwszej Zaknel. Tak samo zagradza Pataponom pustynię, a wraz z nią drogę do Końca Świata. Starcie jest fabularne i dość łatwe. Zaknel nie wyrzuca żadnych specjalnych łupów, tylko materiały (warzywa) oraz swoje Bitewne Jajo.

Misja dodatkowa: The Mystery of Smokestorms in the DesertEdytuj

Kiedy pada deszcz zmieniają się także rzadkie stwory, które można upolować. Być może nie trzeba tego mówić, ale inne potwory pojawiają się także w słoneczne dni...
  — Opis misji 

Polowanie, pojawiające się zamiast misji "Crossing the Korakan Desert" po pokonaniu Zaknela. Polujemy na niej na dość bogatą faunę Pustyni Moakan: pustynne Kacheeki, Babatto i Dobatto, Gancheeki oraz Uji. Znajdujemy też Wep, z którego wydobywamy bardzo cenny Cud Wiatru Juju. Misja nie jest fabularna, ale warto ją przejść. Jest to już ostatnie polowanie w grze. Po pewnym czasie zamiast niego pojawiają się misja Kimen the Spearbearer, a potem A Promise!? Meden's Capture!!.

Misja 24: Battle at Ekkora Oasis/ Big Battle at Ekkora OasisEdytuj

Oaza Ekkora służy Karmenom za tymczasową bazę. Wiatraki Wieży Robomenów wzniecają silny wiatr który zdmuchuje strzały Pataponów... Czy może istnieć Cud, który by się mu przeciwstawił?
  — Opis misji 

Kolejne starcie z Karmenami. Tym razem musimy zniszczyć niezwykłą twierdzę, Wieżę Robomenów. W Oazie Ekkora szkoleni są Robomeni, my zaś musimy zniszczyć ich fortecę. Jest to misja fabularna. Po pewnym czasie pojawia się możliwość powtarzania jej. Jest też nawiązaniem do misji z pierwszej części Patapon w której niszczy się Wieżę Dekatonów.

Misja 25: Masked Country and Three GeneralsEdytuj

Patapony chowają się w trawie, by podpatrzeć szwadron Karmenów gromadzący się przy granicy. Rozglądaj się za okazją do ataku!
  — Opis misji 

Karmeni koncentrują swe wojska w Dżungli Menkame, a my musimy zobaczyć, co tam robią. Spotykamy wówczas nowego, przerażającego wroga: wodza Karmenów, a także jego trzech sługusów... Ogółem misja ma duże znaczenie fabularne, aczkolwiek polega tylko na posłuchaniu Karmeńskich generałów i rozwaleniu ich opuszczonej bazy. Nie da się jej powtarzać, ale po pewnym czasie na jej miejscu pojawia się misja Hukmen the Staffbearer.

Misja 26: Raging Jungle Guardian/ Patapon-Eating Plant ShookleEdytuj

Kiedy armia(imię gracza) posuwała się naprzód, tuż przed nimi pojawił się cień... "To Shookle! To Shookle!" Ukazał się potwór zdolny połknąć 3 Patapony na raz!
  — Opis misji 

W dżungli, którą Pataponi muszą przejść czyha straszliwa, żywa roślina, jaką jest znany nam z jedynki Shookle. Walka z nim nie ma dużego znaczenia fabularnego, jest to typowe starcie z bossem. Za pokonanie go zdobywamy materiały (nasiona) oraz Bitewne Jaja Shookle'a i na poziomie 5. Shooshookle'a. Poza tym nie występują żadne specjalne łupy.

Misja 27: Absolute Despair Edytuj

Brama Sokshi, pełna ukrytych zagrożeń powstrzymuje wszystkich przed wejściem do kraju Karmenów. Ale nie poddamy się rozpaczy... Musimy spróbować!
  — Opis misji 

Ważna dla fabuły misja, mająca pokazać, iż Patpońska droga ku zwycięstwie nie jest usłana różami... Bez katapulty, którą miał dostarczyć Pataponom generał Gong musimy zaatakować wielką fortecę Sokshi, co jest skazane na porażkę. Nieważne co zrobimy; na naszym poziomie misję musimy przegrać. Ale i tak w pewnym sensie odniesiemy sukces... Po pewnym czasie zamiast tej misj pojawia się misja Parabola of Hope.

Misja 28: Recover the Zigoton Catapult! Edytuj

O nie! Karmeńska armia ukradła Zigotońską katapultę, którą Gong dla ciebie przygotował! Odzyskaj ją ze szczytu Klifów Ejiji!
  — Opis misji 

Jak się okazało, Gong nie zdradził Pataponów... To Karmeni ukradli katapultę. Musimy ją odzyskać. Ta misja pojawia się zamiast misji "Fortress at Ejiji Cliff", której jest prawie identyczną powtórką. Największym ryzykiem w tej misji jest zniszczenie katapulty, co jest bardzo łatwe...

Misja 29: Nomen the ShieldbearerEdytuj

Nomen Tarczownik, szarżujący wojownik jest jednym z trzech Wielkich Karmeńskich Generałów. To on jest prawdziwym rywalem Patapońskiego Bohatera, Pana Tatepona. Ochraniaj katapultę podczas marszu przez Śnieżne Pole Bryun!
  — Opis misji 

Pierwsze starcie z jednym z Karmeńskich generałów! Pokonać należy potężnego Tatemena, Nomena. Usiłuje on zatrzymać podróżującą z nami lady Meden i zniszczyć katapultę. Dlatego w walce musimy uważać nie tylko na naszych żołnierzy, ale i na jej powóz... Misja ta pojawia się zamiast misji Ewe and Bunnies at Bryun Snowfield i znika po pierwszym przejściu. Jest to najprostsza z misji w której pokonujemy Karmeńskiego Generała.

Misja 30: Kimen the SpearbearerEdytuj

Kimen Włócznik to wojownik przemyślający wszystko, jeden z Wielkich Karmeńskich Generałów i prawdziwy rywal Dona Yumipona, Bohatera Pataponów. Osłaniaj katapultę podczas podróży przez Pustynię Moakan!
  — Opis misji 

Ponieważ musieliśmy wrócić się po katapultę do przekroczonych już terenów, teraz musimy z powrotem przemieżyć znane nam terytoria: tym razem ponownie przekraczamy Pustynię Korakan. Ogółem ta misja jest identyczna do poprzedniej, za wyjątkiem wrogich jednostek i budowli oraz terenu akcji. Na drodze Pataponów staje Kimen, potężny Karmeński włócznik... Ma te same cele co poległy Nomen Misja ta pojawia się zamiast misji The Mystery of Smokestorms in the Desert i znika po jej przejściu. Wbrew pozorom to najtrudniejsza z misji w której musimy chronić powóz Meden przed zniszczeniem.

Misja 31: Hukmen the StaffbearerEdytuj

Hukmen Czarownik to bezlitosny mężczyzna i ostatni Wielki Generał Karmenów. Podobno to on podpalił Las Gangoro w celu zabicia wszystkich żyjących tam Pataponów.
  — Opis misji 

Ostatnia walka z Karmeńskimi generałami: jest nim Hukmen, potężny Mahomen. Po jego śmierci nic ani nikt już nam nie zablokuje drogi do oblężenia bramy Sokshi. Ten oficer jest jednak znacznie bardziej podstępny i ambitny... Misja ta pojawia się na miejscu misji Masked Country and Three Generals i nie można jej powtarzać. Ja końcu znajdujemy przedmiot, oblokowujący walkę z bossem:

Misja dodatkowa: Defenders of Kunekunel/ The Great DokaknelEdytuj

Znalazłeś pradawne ruiny na pustyni skrywający boskie skarby! Wielki Patapon musi teraz zmieżyć się ze strażnikiem, który w starożytnych czasach wygrał wiele bitew!
  — Opis misji 

Starcie z bossem: nie fabularne, ale dodatkowe. Walczymy tam ze znanym nam z jedynki krewniakiem pokonanego dawno temu Zaknela, czyli Dokaknelem. Jego ruiny zostają odkryte po zabiciu Hukmena. Poza standardowymi materiałami (warzywami), zabijając potwora na wyższym poziomie otrzymujemy też przydatny Cud Burzy Juju.

Misja 32: Parabola of Hope/ New Parabola of HopeEdytuj

Czas wykorzystać Zigotońską katapultę, jest jednak bardzo wrażliwa, więc uważaj. Jeśli znajdziesz dobry tylny wiatr, może będziesz w stanie miotać skały dalej...
  — Opis misji 

Jedna z najtrudniejszych misji, długo wyczekiwane powtórzenie nieudanego "Absolute Despair", tym razem z szansą na powodzenie. Ponownie musimy podejść pod bramę Sokshi/Sochiki, ale tym razem mamy ją rozwalić. W walce pomaga nam katapulta i Ziggerzank Zigotonów. Misję tą można powtarzać (także w Paraget), ale bez wsparcia czołgu. Na koniec zdobywamy przedmiot, odblokowujący kolejne starcie z bossem...

Misja dodatkowa: Terrible Fang at Guguchoppa Ruins/ White Hot Claw CiokinnaEdytuj

Zdobyty z Karmeńskiej Bramy Sokshi zapieczętowany zwój odsłonił najsilniejszego wroga czekającego w Ruinach Guguchoppa. Idź i staw czoła ostatecznemu przeciwnikowi!
  — Opis misji 

Misja, na której uczymy się ostatniej piosenki: PataPonDonChaka, czyli ochrony przed Efektami Statusu. Otrzymujemy ją do walki z Ciokingiem, znanym nam z jedynki przepotężnym, potwornym krabem. Poza nową piosenką na różnych poziomach otrzymamy też Bitewne Jaja aż dwóch potworów. Misję tą odblokowujemy po zniszczeniu Bramy Sokshi, niezależnie, czy w misji "Absolute Despair" czy "Parabola of Hope". 

Misja 33: A Promise?! Meden's Capture! Edytuj

Meden bezmyślnie dołączyła na pole bitwy, gdzie złapali ją Karmeni w desperackiej próbie powstrzymania inwazji Pataponów. Zniszcz wóz więzienny który przemierza Pustynię Moakan i ocal Meden!
  — Opis misji 

Kolejna misja nawiązująca do jedynki. Meden chciała przyjrzeć się oblężeniu Bramy Sokshi, jednak po drodze została porwana przez wrednych Karmenów! Znów wracamy na Pustynię Moakan. Misji tej nie można powtarzać i pojawia się ona zamiast misji The Mystery of Smokestorms in the Desert. Po przejściu z powrotem pojawia się polowanie. Jest to jedyna misja typu "Ratunek" w grze.

Misja 34: The Underworld's Newest Weapon/ Underworld Machine Giant KanogiasEdytuj

Ormen Karmen przywołał nową broń z czeluści Piekła! wygląda jak maszyna, ale porusza się jak nieumarły wojownik. To jest takie ciężkie! Spróbuj jakoś to przewrócić...
  — Opis misji 

Przedostatnia walka z bossem w fabule! Oto Ormen Karmen przywołał z Zaświatów straszliwą machinę wojenną, dodatkowo posiadającą własny rozum. Musimy zniszczyć ową broń, czyli Kanogiasa. Walka jest dość prosta, ale wystarczy jeden błąd, a skończy się tragicznie... Nie dostajemy od niego zadnych niezwykłych łupów. Jest to jedna z nielicznych misji, których miejsce akcji jest nieokreślone.

Misja 35: Black Hoshipon Eternal/ Undereworld Tank Zugagang RebuiltEdytuj

Patapony w końcu wróciły do domu! Ale miejsce ich narodzin, Patapole jest już tylko zrujnowanym pustkowiem kontrolowanym przez Ormen Karmena.
  — Opis misji 

Ostatnia już walka z Karmeńskimi siepaczami, oraz ostatnie spotkanie z Czarną Hoshipon i działalnością Akumaponów. Patapony w koncu wracają do kraju swych pradawnych przodków. Musimy się zmierzyć z Zugagangiem, kolejną morderczą machiną, będącą dziełem demonów z Zaświatów. Przy przejściu tej misji na poziomie trzecim uzyskujemy przedmiot, odblokowujący walkę z jednym z najpotężniejszych bossów w grze:

Misja dodatkowa: Fighting the Living Fortress/ Living Fortress GanodiasEdytuj

Strażnik Ruin Dogashan, przywołany w starożytnych czasach urósł w siłę przez lata... i czeka na Patapony!
  — Opis misji 

Po trzykrotnym zniszczeniu Zugagangu odblokowujemy znajdujące się nieopodal Ruiny Dogashan, w których czeka nas walka z przepotężnym bossem, ulepszoną i starszą wersją Kanogiasa, czyli Ganodiasem. Jest on jednym z trzech ostatecznych bossów w grze. Jest też bogatym źródłem materiałów (stopów metali). Zabijając go na trzecim poziomie pozyskamy nowy Cud Juju: Cud Trzęsienia Ziemi.

Misja 37: Once Upon a Time in Patapole Edytuj

Patapony zmieżają do dawnego centrum Patapońskiej władzy, Pałacu Patapole, by zadać cios Ormen Karmenowi i przywrócić utracone wspomnienia (imię Herosa).
  — Opis misji 

Ostatnia walka z Karmenami! Musimy teraz pokonać ostatecznego wodza Karmenów, Ormen Karmena. Osobiście okupuje on Pałac Patapole; święte miejsce, w którym stworzone zostało plemię Pataponów. Jednak walka toczy się o coś więcej niż pałac... Po przejściu tej misji zamiast niej pojawia się starcie z finałowym bossem:

Misja 38: The Downfall of the Patapons/ The Great Cursed DettankarmenEdytuj

Zazdroszcząc Pataponom dobrej natury, demony i ich mroczni podwładni związali się z wiecznym złem, by dostać szansę na ich pokonanie. Mówi się, że przywódca demonów chce zniszczyć cały świat!
  — Opis misji 

Ostateczna walka w całej fabule! Ostatnim naszym wrogiem jest Dettankarmen: olbrzymi demon, przywołany przez Ormen Karmena. Jeśli go nie pokonamy, on zniszczy cały świat. Po jego śmierci widzimy epilog i w końcu kończy się nasza walka. Jednak po pokonaniu tego bossa na poziomie trzecim okazuje się, że to jeszcze nie koniec...

EpilogEdytuj

Zakończenie. Po pokonaniu Dettankarmena widzimy dotarcie Pataponów do Końca Świata i uwolnienie Księżniczki... Pokazują się też napisy końcowe. Rola Wielkiego Patapona jest w tej "misji" niewielka. Po epilogu wciąż można przechodzić różne misje, zaś jedna z nich następuje po nim:

Misja dodatkowa: The Grey Rainbow, and the Other Face/ Traitor Mask's Great Demon, ZuttankarmenEdytuj

Pułapka Ormen Karmena była genialna... "W chwili, gdy Patapony położą ręce na tej Szarej Tęczy wezwę coś naprawdę przerażającego!"
  — Opis misji 

Ostateczna walka z najtrudniejszym bossem w całej grze! Okazuje sie się, że Ormen Karmen zaplanował jeszcze jeden plan awaryjny: po trzykrotnym pokonaniu Dettankarmena pojawia się jeszcze potężniejszy demon, Zuttankarmen, demon z Karmeńskich legend. Ma on te same cele co jego poprzednik...

Podziękowania dla Tydeusa "2000", który spędził mnóstwo czasu, by napisać prawie WSZYSTKIE misje opisane w tym artykule i odnowić je.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Misje (Patapon 2)