Megapon
Megapon
Typ klasy Yumipon
Klasy zbliżone Wondabarappa, Jamsch, Nietaktoperz
Wytrzymałość Średnia/Niska
Siła ataku Średnia
Występowanie Patapon, Patapon 2

Megapon to rodzaj jednostki w grach Patapon oraz Patapon 2. W Patapon 3 bazowane są na nim dwie klasy - Jamsch (będący również odpowiednikiem Rarepona Mashu) i Wondabarappa (która z kolei odpowiada Wandzie) oraz jeden mroczny bohater - Nietaktoperz.

OpisEdytuj

Megapon jest jednostką ofensywną, używającą broni dźwiękowej - tub, trąb i rogów, za pomocą których bombardują wroga nutami. Są bardzo silne gdy zostaną ewoluowane na mocne Rarepony i wysokie poziomy - do tego czasu nie odznaczają się duzą siłą ataku. Jest to jeden z dwóch rodzajów Pataponów, które posiadają usta obok Dekaponów. Spośród wszystkich typów Pataponów nie marszczą one oka kiedy przeciwnik jest przed nimi. 

Ciekawostką jest fakt, że przy naładowanej obronie (PonPonChakaChaka i ChakaChakaPataPon) Heros lub zwykły żołnierz wystrzeli wielką nutę, która opadnie na ziemię i będzie blokować przeciwników. Na nuty wpływa wiatr. Utrzyma się ona około 1,5 komendy. 
Wondabrappa Hero Mode

Wondabarappa w Patapon3

Tryb HerosaEdytuj

Heros atakuje jak zwykły Megapon bez szału, jednak zadawane przezeń obrażenia są o wiele większe. Bardzo ważne jest, aby podczas ataku sprzyjał nam wiatr, gdyż inaczej zasięg ataku będzie mizerny.
Heros- Megapon

Megapon w Trybie Herosa

PataponEdytuj

Megapon jest ostatnią jednostką jaką zdobywamy. Siłę swoją zawdzięcza trudnym do zdobycia Rogom, które atakują całą armię wroga naprawdę potężnym atakiem dźwiękowym. Ich mocną stroną jest również usypianie i podpalanie wrogich jednostek. W szale ich nuty przenikają przez forty.
Defensywne nutki

Nuty miotane podczas Naładowanej Obrony

Patapon 2Edytuj

Są one drugą klasą ewoluującą z Yumiponów, gdy odkryjemy Menyokkiego. Są potężnymi klasami. do ewolucji potrzebujemy warzyw, które otrzymujemy od Zaknela
Nuta Megapona

Nuta miotana podczas Naładowanego Ataku

Jednostki Pataponów
Powiązane z Tateponem TateponDekaponRobopon
Powiązane z Yariponem YariponKibaponToripon
Powiązane z Yumiponem YumiponMegaponMahopon
Pozostałe HerosUberheros