Lodowy Golem
Śnieżny golem.png
Typ przeciwnika Golem
Zdrowie Średnie-Wysokie
Obrona Wysoka
Siła ataku Średnia
Efekty Statusu Zamrożenie, Zachwianie
Pokrewni Skalisty Golem
 Lodowe Golemy (ang. Ice Golems) to minibossy pojawiające się w grze "Patapon 3" oraz w dodatku "Patapon 3 DLC".
Łapsko śnieżnego.png

Jak można się domyślać po wielkości ręki Golema, mają one olbrzymie rozmiary

OpisEdytuj

Lodowe Golemy są śnieżnymi krewniakami Skalistych Golemów- władają mocą Lodu, ich ataki bardziej Zamrażają niż wprowadzają w Zachwianie. Ponadto są wrażliwe na Ogień i odporne na Lód, lecz nie da się ich Zamrozić ani Podpalić. Kopią one głęboko pod zmrożoną ziemią, wystawiając na słońce tylko swój porośnięty lodem łeb i prawą rękę.
Zakopany golem 2.png

Golem pod ziemią- widać tylko ruszającą się górkę

WyglądEdytuj

Ponieważ te potwory zwykle siedzą pod ziemią, nie widać ich pełnej wielkości ani wyglądu. Widzimy tylko ich głowę i łapę o czterech palcach. Mają czarną barwę, jednak porastają je kryształy lodu, nadające im niebieskawą barwę. Ich oczy mają czerwony kolor i bije z nich wściekłość. Ich wygląd jest nieco bardziej misternie wykonany od wyglądu Skalistych Golemów.

WystępowanieEdytuj

Bestie te spotykamy tylko i wyłącznie na lodowych terenach. Występują tam dość pospolicie. Widujemy je w określonych misjach:

Śnieżne Pole Nieczystych ŁezEdytuj

Aleja Wyścigowa CzystościEdytuj

Wieża Czystości i Wyżyny ŻądzyEdytuj

TaktykaEdytuj

  • Golemy są określane jako przeciwnicy w Muszlach, zatem broń przeciwko tego typu pancerzom (np. sztylet Crablessa) są przeciw nim skuteczne.
  • Ponadto otrzymują one zwiększone obrażenia od Ognia- broń tego typu da dużą przewagę.
  • Otrzymują one znacznie zaniżone obrażenia od Lodu i prawie nie da się ich zamrozić.
  • Warto unikać ich ataków:
    • Zionięcie Śniegiem może potężnie zamrozić.
    • Śmiertelny Chwyt zadaje wysokie obrażenia we wczesnej fazie gry.
    • Obu tych ataków można uniknąć piosenką PonPata.
  • Nie warto ich atakować, gdy chowają się pod ziemią. Przez ten czas warto zagrać PonPonChakaChaka, by uderzyć bestię Naładowanym Atakiem.

AtakiEdytuj

Lodowe Golemy dysponują groźnymi atakami, których mimo wszystko łatwo uniknąć.
Rzyganie śnieżnego.png

Golem szykuje Zionięcie Śniegiem (po prawej atak)

Zionięcie ŚniegiemEdytuj

Golem odchyli głowę, a po chwili zionie przed siebie strumieniem płatków śniegu. Atak ten zada niskie obrażenia i potężnie Zamrozi. Należy go unikać piosenką DonDon lub PonPata, bo ChakaChaka nie uchroni przed zamrożeniem.
Grabowanie śnieżnego golema.png

Golem szykuje Śmiertelny Chwyt (po prawej atak)

Śmiertelny ChwytEdytuj

Golem pochyli głowę, przez chwilę będzie się gapił w ziemię, po czym podniesie łapę i opuści ją z powrotem w ziemię. Oba ciosy zadają łącznie gigantyczne obrażenia i potężnie wprowadzają w Zachwianie oraz Odrzucają. Ten atak można unikać na dwa sposoby: piosenką PonPata, kiedy stoimy z tyłu (tam, gdzie jest jego ręka gdy nie wykonuje ataku) i DonDon, gdy stoimy tuż przed jego paszczą (Kan wciąż może zostać uderzony, zazwyczaj z-instakillowany). Kolejnym wyjściem jest ChakaChaka, warto jednak wiedzieć że nawet podczas naładowanej obrony klasy z łukiem zostają z ok. jedną dziesiątą/jedną ósmą swojego maksymalnego Pż.