Kotlina Boyayan
Dorzecze Boyayan
Typ krainy Wyżyna
Poprzednia lokacja Ruiny Dachary
Następna lokacja Góra Gonrok
Odpowiednik w Patapon Dzikie Ziemie Doyon
Odpowiednik w Patapon 3 Płaskowyż Ulotnej Pychy
Liczba rozgrywanych misji 1
Angielska nazwa Boyayan Basin
Podobne miejsca (Brak)
Kotlina Boyayan to lokacja w grze Patapon 2: DonChaka.
Centura w Dorzeczu

Centura, potwór powszechny w Boyayan, kryjący się w typowej dla tej krainy mgle

OpisEdytuj

Mgła pokrywająca Kotlinę Boyayan obrzuca wszystko czarnym cieniem.
  — Tłumaczenie fragmentu opisu misji Centura in the Fog 
Boyayan to położone u stóp gór pustkowie, pokryte praktycznie wieczną mgłą. Panuje tam zimny i wilgotny klimat, co czyni owe dorzecze krainą idealną dla Centur, olbrzymich górskich potworów. Zapewne przez ten czynnik kraina ta jest zupełnie niezamieszkana. Nie pojawiają się tam żadne oznaki obecności jakichkolwiek cywilizacji. Jedynie na obrzeżach kotliny położone są ruiny starożytnego miasta Dachara.
Boyayan na Mapie

Boyayan na Mapie Świata przed odkryciem

WyglądEdytuj

Jest to kraina dość jałowa. Niewiele w niej życia. Od czasu do czasu rośnie mały krzew, podobny do patyka z wyrastającymi liśćmi. Na równym podłożu, pozbawionym (zapewne przez przepływającą wodę) pagórków gęsto stoją formacje skalne, wyglądające jak głazy ułożone jeden na drugim (co przypomina skały z dzikiego zachodu). Boyayan jest pozbawione jakichkolwiek barw, panuje w nim skalista szarość.
Boyayan na Mapie 2

Boyayan na Mapie Świata po odkryciu

HistoriaEdytuj

Kotlina Boyayan to kraina w stu procentach dzika. Jedynie Ruiny Dachary wskazują, że kiedyś ktoś mógł odwiedzać tą krainę. Karmeni używali żyjącego tam naturalnego drapieżnika jako naturalnego strażnika.

Patapońscy wojownicy, przybywszy na kontynent Karmenów zaczęli eksplorować wszelkie odkryte miejsca. Jednak o Boyayan i ukrytym w nim Centurze pierwszy dowiedział się Zigotoński generał Gong. Wiedzial, że we mgle bestia jest nieuchwytna. Dlatego postanowił pomóc Pataponom. Na Pustkowiu Gangoro (w misji Gong's Trial) przypomniał Pataponom, jak używać rozpraszającego mgłę deszczu i ostrzegł ich o potworze w Dorzeczu Boyayan. Z siłą rozpraszania mgły Pataponi mogą już ruszyć na potwora. W Kotlinie Boyayan toczy się właśnie walka z owym stworem, co rozgrywa się w misji Wicked Acts. Jest to jedyne starcie tam. Możne je co najwyżej powtarzać.
Cały Centura

Centura, widoczny w całej okazałości

MisjeEdytuj

W Dorzeczu Boyayan rozgrywana jest tylko jedna misja, fabularna. Można ją powtarzać.

Wicked Acts/ Centura in the FogEdytuj

Starcie z Centurą, powszechnie występującym w tej krainie potworem i naturalnym strażnikiem dla Karmenów. Już od kilku misji trwają przygotowania do tego starcia. Ogółem jest to typowa walka z bossem, jednak, aby można ją było prowadzić, niezbędny jest deszcz. Misja ta jest powtarzana także dzięki Bitewnemu Jaju (ang. Battle Egg) Century. Przechodząc ją na wyższym poziomie można uzyskać specjalną nagrodę: przedmiot odblokowujący jedną z Minigier.