Kharma's Pet
Zwierzak Kharmy.png
Misja na Mapie Świata
Carnivorous Shookle.png
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Przeciwnicy Shookle
Poprzednia misja Zigoton Queen
Następna misja Dark Palace Guardian
Ścieżka dźwiękowa Motyw Pikkurakotta
Miejsce akcji Ogrody Królowej Kharmy
Zastępcza nazwa Carnivorous Shookle
Tłumaczenie nazwy Ulubieniec Kharmy/ Mięsożerny Shookle
Inna nazwa (Brak)
"Kharma's Pet" (z czasem zmienia nazwę na "Carnivorous Shookle") to misja w grze "Patapon".
Ogrody Kharmy.png

Tło misji

OpisEdytuj

The army of (imię gracza) has advanced, but comes up against a stronge lifeform. An imprudent Patapon is lured by a sweet scen, and it suddenly snatched up by a tangle of tentacles! Save your captued ally!
  — Opis misji 
Tłumaczenie: "(Imię gracza) i jego armia suną naprzód, ale stanęli naprzeciw gargantuicznej formy życia. Pewien nierozważny Patapon skuszony został słodkim zapachem i raptem schwytało go pnącze macek! Ocal swego złapanego sprzymierzeńca!"
Śpiący Shookle.png

Śpiący Shookle (przed walką)

Owa rzadka roślina uwielbia wcinać Pataponów. Czy Wszechmogący użyje jakiegoś niewinnego Patapona jako przynęty, aby móc pokonać tą niewiarygodną bestię? Słusznie!
  — Tłumaczenie opisu misji z poziomu drugiego lub wyższego 
Misja ta to fabularna walka z bossem (przedostatnim w fabule). Ów przeciwnik to Shookle, ulubiona roślina królowej Kharmy, hodowana w jej ogrodzie. Choć jest to jedna z ostatnich misji w grze, to pokonanie bossa przychodzi bardzo łatwo. Znaczenie dla fabuły także jest nikłe. Po prostu walczy się z potworem, który stanął na drodze Pataponów. Za pokonanie Shookle'a pierwszy raz uzyskuje się Model Mrocznego Pałacu (ang. Dark Palace Model), przedmiot odblokowujący dodatkową walkę z bossem.
Shookle u Kharmy.png

Shookle w walce

Misja ta zastępuje misję "Zigoton Queen" po jej przejściu. Walkę z Shookle'em można powtarzać w nieskończoność.

FabułaEdytuj

Zigotońscy poddani demonów zostali pokonani. Pozostała tylko samotna królowa Zigotonów Kharma. Zmierzając w stronę jej pałacu Patapońska armia napotkała dumę królewskich ogrodów: Shookle'a, wielką, potworną rośinę, wytresowaną przez Kharmę jako zwierzątko domowe. Agresywne i żarłoczne mosntrum nie przepuści Pataponów. Aby umożliwić dalsze przejście, stwora trzeba zabić.

TaktykaEdytuj

  • Shookle jest bossem, który opiera swe siły w ataku.
    • Jego niska wytrzymałość sprawia, że można go wykończyć zanim ten wymierzy udany i czyniący znaczące szkody atak.
  • Przeczytaj artykuł o Shookle'u, aby lepiej poznać metody walki z nim.
  • Shookle jest bardzo podatny na Podpalenie i otrzymuje zwiększone obrażenia od Ognia.
    • Wykorzystanie tej słabości jest najlepszą metodą na proste zabicie go.
  • Wszystkich jego ataków można (i najlepiej jest) unikać piosenką ucieczki PonPata.
    • Piosenka obrony ChakaChaka praktycznie się nie przyda. Unik zawsze jest opłacalniejszy.
  • Wprowadzony w Zachwianie Shookle rozpyla wokół siebie Usypiające zarodniki.
    • Do walki z nim można ogółem się obyć bez jednostek do walki wręcz. Walczące z dala jednostki będą bezpieczne.
    • Jeśli jakieś zabieramy, powinny być uodpornione na Uśpienie, zwłaszcza, gdy Nasza armia ma duże szanse na Zachwianie wrogiem.
  • Jednostki do walki dystansowej mogą rozwalić jego łapki, co uniemożliwi mu Pożeranie Pataponów.
    • W takim stanie trudniej jednak rozpoznać, jaki atak szykuje.
    • Po pewnym czasie regeneruje utraconą kończynę.
  • Gdy Shookle jest blisko śmierci co jakiś czas kręci okiem i odchyla się do tyłu. Można to też poznać po pęknięciach na jego głowie.
    • Gdy jego łeb jest spękany, Shookle (wprowadzony w Zachwianie) wyrzucaa łupy lepszej jakości niż zwykle. Jeśli chcemy uzyskać jak najbogatsze zdobycze, należy wzmocnić jednostki dystansowe.

RozmowyEdytuj

Po pierwszym pokonaniu Shookle'a czeka mała rozmówka z kapłanką Meden...

Meden: O Panie (imię gracza)... Ostatecznie zapędziłeś Kharmę w kozi róg.

Kharma jest na tyle zdeterminowana, by walczyć do śmierci w Zigotońskim pałacu.

Na tym rozmowa się skończy. Potem, gdy nasuniemy na Meden kamerkę...

Meden: Och, Wielki (imię gracza)... Kraniec Świata... Oto nasze życzenie... Ale...

Płaczę, gdy uświadamiam sobie, że Kharma sprzedaje swoją duszę siłom ciemności...