FANDOM

Katapulta to machina oblężnicza występująca w grach Patapon i Patapon 2 a także w wariacji misji Despair z DLC (Patapon 3). Jej twórcami są Zigotony.

Opis Edytuj

Katapulta była wykorzystywana w misjach Door of Promise oraz Parabola of Hope, aby zniszczyć zbyt mocne dla nas forty. Dzięki sile o wartości ok. 1000 obrażeń stało się to o wiele łatwiejsze. Za każdym razem musieliśmy ją wykraść/odbić (Ray of Hope, Recover the Zigoton Catapult!), a w drugiej części nawet eskortować (Nomen the Shieldbearer, Kimen the Spearbearer, Hukmen the Staffbearer). O jej istnieniu w Patapon 1 dowiadujemy się od paru Zigotonów stojących na wieży w misji Despair. Za to w Patapon 2 podczas rozmowy trzech generałów w misji Masked Country and Three Generals Kimen obawiał się Zigotonów i owej Katapulty.

Po każdej misji z fortem, Patapony psuły machinę, która nie nadawała się do dalszego użytku.

Wygląd Edytuj

Katapulta 2

Katapulta w drugiej części gry, stojąca przed Hataponem.

Strzelająca katapulta

Katapulta w pierwszej części gry.

Katapulta od części pierwszej do drugiej nieznacznie zmieniła swój wygląd. Jej drewniana konstrukcja wygląda na trochę zniszczoną, aczkolwiek są to tak małe zmiany, że prawie niezauważalne. Katapulta składa się z podstawy, prostopadle umieszczonego kija zakończonego tak samo jak sztandar Hatapona, belki podtrzymującej ułożonej pod kątem ostrym do podstawy, dwóch kół oraz łyżki wyrzucającej kamienie. Wyrzucane kamienie są podobne do meteorów Herosa Mahopona lub pomniejszonych kamieni Robopona.

Ciekawostki Edytuj

  • Zakończenie pionowej belki wygląda zupełnie jak zakończenie sztandaru Hatapona. Co ciekawe, katapulta należy do Zigotonów, u których nie ma żołnierza mającego taki sztandar.
  • Katapulta obraca się bez problemu, mimo tak niestabilnej konstrukcji. Prawdopodobnie jest to spowodowane ułatwieniem rozgrywki.
  • Średnie zadawane obrażenia to ok. 1000 , więc z łatwością niszczy ona prawie każdą jednostkę. Mimo to nie była wykorzystana przez generała Gonga.
    • W Patapon 3 staje się jednak żałośnie słaba. Jedyna rzecz, do której może posłużyć, to wyeliminowanie Yumidethów na szczycie wieży.
    • Generał Lord Gong Sokole Oko prawdopodobnie wiedział o jej małej wytrzymałości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki