FANDOM

Karmeński wóz więzienny
Wóz Karmenów.png
Lady Meden uwięziona w wozie
Typ przeciwnika Maszyna
Zdrowie Bardzo wysokie
Obrona Wysoka
Siła ataku Niska/Bardzo niska
Efekty Statusu Zachwianie, Odrzucenie, Uśpienie
Podobne Zigotoński wóz więzienny, Zugagang, Ziggerzank
Karmeński wóz więzienny (nazwa własna jest nieznana) jest pół-bossem pojawiającym się w grze "Patapon 2: DonChaka".
Wozik Karmenów.png

Jak widać, Karmeńska wersja wozu więziennego jest nawet uzbrojona w wielką balistę

OpisEdytuj

Jest to wybudowany przez Karmenów powóz wojskowy, przygotowany specjalnie do uwięzienia porwanej Lady Meden. Raczej nie ma powiązań z pojawiającą się w "Patapon" bardzo podobną maszyną, wybudowaną przez Zigotonów. Karmeńska wersja jest jednak zdecydowanie bardziej staranna i lepiej przygotowana.
Uszkodzenia wozu Karmenów.png

Wóz Karmenów lekko uszkodzony

WyglądEdytuj

Jest to duża klatka na kołach, której objętość jest dość duża jak na Patapona. Ma kształt czworoboku rozszerzającego się ku górze, przyozdobiona jest pomarańczowymi wzorami i długimi, ostrymi kolcami, służącymi też obronie. Na dachu klatki umiejscowiona jest balista, którą obsługuje pojedynczy Karmen. Całość ciągnie sześć koni, idących w dwóch rzędach. Wszystkie konie są ujeżdźane przez Karmenów, którzy zapewne wracają w ten sposób ze swojej misji. Koła, zawieszone na osiach, mają małe kolce, prawdopodobnie jedynie zwiększające sterowność, nie służące do obrony.

HistoriaEdytuj

Gdy toczyło się oblężenie bramy Sochiki, lady Meden nie mogła wysiedzieć na miejscu i wyruszyła zobaczyć, jak idzie Naszym wojownikom. Została jednak złapana i porwana przez Karmenów, którzy uwięzili ją w tym oto powozie i wysłali do swego władcy. Musimy powstrzymać porywaczy i uratować kapłankę na Pustyni Moakan, w misji "A Promise!? Meden's Capture!!", której nie da się powtórzyć.
Uszkodzenia wozu Karmenów 2.png

Wóz Karmenów poważnie uszkodzony

TaktykaEdytuj

  • Powóz ten nieustannie porusza się do przodu, zatem co jakiś czas musimy grać PataPata, by go dogonić.
    • Co mniej więcej dwa ataki musimy podejść.
    • Jeśli odjedzie za daleko od Hatapona, lub minie linię mety, przegramy.
  • Im mniej ma zdrowia, tym bardziej pęka i rozpada się. Możemy po tym zobaczyć, ile mu do destrukcji.
  • Jak wszyscy pół-bossowie, jest niewrażliwy na Efekty Statusu. Jedynym, czym możemy go potraktować, jest Podpalenie.
    • Lepiej jednak nie zabierać żadnej broni Ogniowej, bo jeśli wóz spłonie, wraz z nim zginie Meden, a My przegramy.
    • Nasza armia nie może w ogóle Podpalać, nie należy zabierać nawet ekwipunku błyskawicy.
  • Podczas walki z nim przeszkadzają nam Karmeni na ptaszyskach. Warto zabrać dowolną klasę do walki dystansowej, by likwidowała latających przeciwników.
  • Ponieważ przemierza on pustynię, niezbędne jest zabranie Cudu Deszczu.
    • Istnieje szansa, że zniszczymy go, zanim wjedzie na naprawdę groźne tereny, jednak jest to prawie niemożliwe.
    • Jeśli mamy Cud Burzy, warto go użyć, ponieważ zapewni zarówno deszcz, jak i pomocny wiatr.
    • Jednakże, pioruny mogą Podpalić wóz.
  • Wóz ten atakuje bez zatrzymywania się, nieustannie się porusza. Lepiej nie zabierać atakujących powoli jednostek, bo ich ataki mogą nie trafić.
    • Naładowane Ataki są opłacalne, gdy stoimy tuż za nim, lub mamy silne klasy dystansowe.
  • Wóz jest odbierany przez Naszych żołnierzy jako budynek, zatem Megapony atakują go przebijającymi się nutami. Warto ich zabrać, by jednocześnie atakowali powóz i likwidowali stojącą za nim piechotę.
  • Ponadto, jako maszyna, otrzymuje zwiększone obrażenia od ataków Dekaponów i Roboponów. Klasy te są przeciwko niemu bardzo skuteczne.
    • Powinny jednak dysponować szybkim atakiem.
    • Lub, w przypadku Roboponów, atakować Naładowanym Atakiem.
  • Ataku powozu nie opłaca się unikać, najlepiej jest po prostu trzymać się tuż za wozem.

AtakiEdytuj

Karmeński wóz więzienny dysponuje tylko jednym atakiem, który przygotowuje, ale nie opłaca się go unikać.
Ostrzał z wozu.png

Karmen na powozie szykuje atak balistą (po prawej atak)

Wystrzał z BalistyEdytuj

Karmen na dachu wozu podniesie wielki bełt, po czym nałoży go na kuszę, a po chwili napnie ją i wystrzeli. Harpun zadaje trafionej jednostce niskie obrażenia, Usypia, wprowadza w Zachwianie i lekko Odrzuca. Uniknąć go można dowolną piosenką obronną, jednak PonPata zadziała tylko, jeśli stoimy z dala od wozu, co nie jest zalecane. Jeśli stoimy tuż za wozem, istnieje szansa, że bełt poleci naszym żołnierzom nad głowami i trafi za armią, zupełnie pudłując.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki