Imagedtyavus.jpg Uwaga: Jeżeli nie przeszedłeś gry nie powinieneś czytać tego artykułu! Zawiera on fragmenty z fabuły lub końcówkę gier!
Inne Naczynie
Inne Naczynie 2.png
Inne Naczynie w formie Normalnej
Typ przeciwnika Nieumarły
Zdrowie Wysokie
Obrona Wysoka
Siła ataku Średnia/Wysoka
Efekty Statusu (Wszystkie)
Pokrewno Arcy Pandara, Giga Dongora
Występowanie "Patapon 3"
Inne Naczynie (ang. The Other Vessel) jest bossem pojawiającym się w grze "Patapon 3".
Other V-PreBattle.png

Trumna Innego Naczynia

OpisEdytuj

Inne Naczynie nie posiada imienia. Jest to druga próba przywrócenia do życia mściwego bóstwa nieumarłych przez Arcybiesy. Jest to potężniejsza forma Arcy Pandary, razem z nim pochowanym w Grobowcu Tolerancji. Ma cztery formy: Normalną, Skrzyni, Oka i Giganta.

Inne Naczynie jest potężniejsze od Arcy Pandary. Różni się od niego złotymi barwami, innym kształtem "twarzy" i brakiem symboli Arcybiesów. Jest on ostatnim bossem w całej grze (nie licząc DLC).
Inne Naczynie.png

Inne Naczynie rozpoczyna walkę w formie Normalnej

Wygląd i cechy danej formyEdytuj

Forma NormalnaEdytuj

W zwykłej formie wygląda jak olbrzymi, humanoidalny szkielet bez oczodołów. Posiada złote barwy, jego ramiona posiadają po kilka gałek ocznych, zaś w pasie posiada jedno, duże oko. Jest to pierwsza forma, z którą jest dane nam walczyć. W tej formie wymierza najbardziej śmiercionośne ataki. Może z niej przejść w formę Oka, a następnie Skrzyni.
Naczynie jako śmietnik.png

Inne Naczynie w formie Skrzyni

Forma SkrzyniEdytuj

W formie Skrzyni wygląda jak lewitujący i kolczasty sarkofag z umieszczonym na pokrywie okiem. W tej formie wymierza bardzo irytujące ataki, aplikujące Efekty Statusu. Oprócz tego, Inne Naczynie prawie cały czas lewituje nad ziemią. Naczynie może zmienić formę ze Skrzyni w każdą inną formę (Giganta, Oka, a następnie w formę Normalną). Gdy zostanie mocno zraniony, wyląduje na ziemi, zacznie się trząść, a wokół będzie rozchodzić się czerwona aura. Ekran zostanie przykryty białą mgłą, po czym Skrzynia pojawi się w dużej odległości od nas, a nad jednostkami pojawi się jako...
Gigantyczne Naczynie.png

Inne Naczynie jako Gigant

Forma GigantaEdytuj

Nie wiadomo do końca jak w pełni wygląda, ponieważ widać tylko jego dłonie przypominające macki oraz głowę o jednym, wielkim, żółtym oku, z której zwisają czarne odrosty. Na mackach widać kolory wszystkich Arcybiesów. Jego świadomość znajduje się w Skrzyni, która znajduje się przy przeciwległym końcu ekranu. Aby pokonać tą formę musimy zniszczyć wcześniej wspomnianą Skrzynię. Po zniszczeniu zmienia się w Formę Skrzyni.
Oko Naczynia.png

Inne Naczynie w formie Oka

Forma OkaEdytuj

W tej formie Inne Naczynie przypomina żółtą tęczówkę z otaczającymi ją czarnymi kolcami. Wokół lewitującego oka unoszą się nietoperze. Podczas tej formy nie da się zranić oponenta, który sam również nie zadaje obrażeń. Z tej formy może zamienić się w formę Normalną lub Skrzynię, jest formą pośrednią pomiędzy tymi dwoma.
Zmieniando.jpg

Inne Naczynie ze Skrzyni zmienia się w Giganta

Schemat walki z formami Edytuj

Forma Normalna - -> Oko --> Skrzynia --> Gigant --> Skrzynia --> Oko --> Forma Normalna

Cykl się powtarza, aż do momentu śmierci Innego Naczynia.

ŁupyEdytuj

Inne Naczynie, zabite, pozostawia po sobie głównie Skrzynie. Jego śmierć pozwala jednak także odblokować Głębie Zazdrości poprzez ponowne ustalenie losu Naszego Herosa. Ponadto po pokonaniu go dostajemy jeszcze jedną Skrzynię, na zakończenie misji.

Otrzymać możemy:

  • Drewniane Skrzynie wysokiej jakości,
  • Żelazne Skrzynie wysokiej jakości,
  • Złote Skrzynie wysokiej jakości (rzadko).

TaktykaEdytuj

  • Inne Naczynie nie jest łatwym przeciwnikiem, ale dla wysokich poziomów jest to tylko trochę trudniejsza wersja Arcy Pandary.
  • Jego schemat walki jest taki sam jak schemat Arcy Pandary.
  • W formie Normalnej należy do grupy Nieumarłych, zatem warto uzbroić się w bronie zwiększające obrażenia przeciw tym przeciwnikom (np. Magiczną broń z zaklęciem Świętość).
  •  W formie Skrzyni jest zbudowane z metalu, zatem zwiększone obrażenia zadają mu bronie przeciwko budynkom (np. dowolne rękawice, katana - Ostrze Astrii). Świetnie się też na niego sprawdzi heros Destrobo.
  • Naczynie dużo czasu spędza w lewitując (zwłaszcza w formie Skrzyni). Wówczas działa na nie umiejętność Kibaddy "Niezrównany Kieł".
  • Gdy Inne Naczynie zmienia się w Oko (lub jest w trakcie zmiany formy) nie da się go trafić, zatem najlepiej zagrać wtedy piosenkę naładowania - PonChaka, aby wzmocnić swoje ataki.
  • Inne Naczynie jest odporne na Zamrożenie i Podpalenie (jednak nie w stu procentach). Nie warto zatem nastawiać się na te Efekty Statusu.
  • Wszystkich ataków formy Skrzyni można uniknąć piosenką ucieczki - PonPata.
  • Gdy Inne Naczynie jest w formie Giganta atakuje co chwilę małymi piorunami. Nie warto próbować ich unikać, bo przygotowuje je bardzo krótko. Pioruny zadają niewiele obrażeń i można przejść pod nimi bez większej straty punktów życia.
    • Należy się za to obawiać ataków dużymi piorunami, bo są one dość groźne.
  • Jednostki do walki wręcz powinny być nastawione defensywnie, w tym uodpornione na Zamrożenie.
    • W walce ze Skrzynią nie są zbyt przydatne, ponieważ Inne Naczynie lewituje ponad ich atakami. Wyjątkiem są klasy Destrobo i Bowmunk, które Naładowanymi Atakami dosięgają bossa.
    • Warto wzmocnić jednostki dalekodystansowe, zwłaszcza Uberherosa w jednej z tych klas.
  • Skrzynię w formie Giganta można zniszczyć atakiem dystansowym, ale aby forma została zmieniona trzeba bardzo zbliżyć się do Skrzyni, tak, aby żołnierze na nią weszli.

Ataki i umiejętnościEdytuj

SzałEdytuj

(Umiejętność bierna)

Ta umiejętność dotyczy tylko formy Normalnej i Skrzyni. Po utracie trzech czwartych Punktów Zdrowia bestia przestanie przygotowywać ataki, przez co mamy mniej czasu na reakcję. Jednak w trakcie Szału zadawane przez nią obrażenia są trochę mniejsze. Efekty Statusu wciąż działają równie silnie.

W formie NormalnejEdytuj

Ataki tej formy zadają najwięcej obrażeń.
Begarobak.jpg

Inne Naczynie szykuje Szarżę Robala (po prawej atak)

Szarża RobalaEdytuj

Inne Naczynie wbije nogi w ziemię i przygotuje monstrum, które wystawi łeb z ziemi, po czym rzuci się w naszą stronę, gryząc i zadając ogromne obrażenia oraz Odrzucając, Zatruwając i wprowadzając w Zachwianie. Tego ataku nie należy unikać poprzez pieśń podskoku - DonDon, ponieważ czasem potwór wystrzeli w naszą stronę wcześniej lub później, niż powinien, tak więc najlepiej stosować pieśń obrony - ChakaChaka. Na skoku można polegać tylko za pierwszym razem, gdy boss używa Szarży Robala. Jest też możliwość uratować się piosenką odwrotu - PonPata, ale tylko, jeśli stoimy z dala od Naczynia.
Smutek.jpg

Inne Naczynie za chwilę zaatakuje Kolcem z brzucha (po prawej atak)

Pchnięcie KolcemEdytuj

Naczynie pochyli się, składając "twarz" na dłoniach, po czym odchyli się, a z jego pasa wystrzeli ogromny, rozgałęziony kolec, zadający średnie obrażenia. Pieśń podskoku - DonDon nic nie da, ponieważ kolec posiada wiele rozgałęzień, które podczas skoku dosięgają jednostek. Jeśli stoimy wystarczająco daleko to pieśń odwrotu - PonPata będzie najlepsza, jednak najlepiej jest użyć pieśni obrony - ChakaChaka.
Zasianie robactwa.jpg

Inne Naczynie szykuje wysłanie Szukających Robaczków (po prawej atak)

Szukające RobaleEdytuj

Naczynie cofnie dłoń, a po chwili wystrzeli z niej trzy robale, podobne do sond, które podlatują do naszych żołnierzy. Ten atak jest trudny do uniknięcia, bo robale są samonaprowadzające. Każda sonda zadaje niskie obrażenia, Zatruwa, Podpala, Zamraża, Usypia i wprowadza w Zachwianie. Najlepiej obronić się pieśnią obrony - ChakaChaka, gdyż inne pieśni działają zbyt krótko.

Chłodne CiałoEdytuj

(Umiejętność bierna)

Gdy Naczynie zmierza w naszą stronę, a nasi żołnierze zostaną przez nie potrąceni otrzymają efekty statusu: Zamrożenie i Odrzucenie. Aby tego unikać wystarczy trzymać się z dala od potwora, lub wykonać pieśń odwrotu - PonPata. Tym rodzajem ataku nie dysponuje w innych formach.

W formie SkrzyniEdytuj

W tej formie ataki trwają najdłużej, najmocniej są też odczuwalne Efekty Statusu, jednak dość łatwo ich uniknąć.

Atak SercamiEdytuj

Wokół potwora pojawi się mroczna, fioletowa aura, zaczną rozpływać się lewitujące wokół niego nutki, po czym wystrzeli dwa lub trzy razy po dwa serca, które opadną na ziemię.
Mroczny całus.jpg

Naczynie szykuje atak Serduszkami (po prawej atak)

Każde serduszko zadaje wysokie obrażenia, Usypia i Zatruwa. Najlepiej unikać poprzez pieśń odwrotu - PonPata. Skok - DonDon jest ryzykowny, a obrona - ChakaChaka tylko zmniejszy obrażenia.

Lodowy PodmuchEdytuj

Lodowe dmuchnięcie.jpg

Inne Naczynie szykuje Lodowy Podmuch (po prawej atak)

Wokół bestii pojawi się jasnoniebieska, sześciokątna mgiełka, po czym Skrzynia zionie w nas lodowym podmuchem. Pojedyncze zetknięcie z podmuchem może Zamrozić na dłuższy czas i zadać niskie obrażenia, jednak zieje nim w bardzo szybkim tempie, zatem może w krótkim czasie zadać bardzo dotkliwe rany. Należy unikać poprzez pieśń odwrotu PonPata.
Niebieska trucizna.jpg

Naczynie szykuje Trujące Zionięcie (po prawej atak)

Trujące ZionięcieEdytuj

Wokół wieka Skrzyni powietrze zrobi się niebieskie, po czym Naczynie zionie w jednostki bąbelkami. Działa tak samo jak Lodowy Podmuch, ale zadaje w sumie jedynie średnie lub niskie obrażenia i nie Zamraża, a Zatruwa. Tak jak w przypadku podmuchu unikać należy poprzez pieśń odwrotu - PonPata.

W formie GigantaEdytuj

Groźne ataki tej formy wymierzane są rzadko.
Dwa pioruny.png

Inne Naczynie szykuje atak Piorunami (na prawej macce Mały Piorun, po prawej atak)

Małe PiorunyEdytuj

Na macce pojawi się mała iskra, która po chwili wystrzeli w dół piorunem, który na krótko Podpala, Odrzuca, wprowadza w Zachwianie i zadaje niskie obrażenia. Łatwo uniknąć tego ataku. Można to zrobić piosenką odwrotu PonPata lub obrony - ChakaChaka, ale najefektywniej jest po prostu iść dalej i minąć zagrożenie.
Wielki Piorun Naczynia.png

Inne Naczynie szykuje atak Piorunami (na lewej macce Wielki Piorun, po prawej atak)

Wielki PiorunEdytuj

Na macce pojawi się mała, niebieska iskra, która szybko urośnie, będzie trwać trochę dłużej niż inne, po czym wystrzeli rozgałęzioną błyskawicą. Zadaje ona wysokie obrażenia, oraz potężnie Podpala, Odrzuca oraz wprowadza w Zachwianie na dłuższą chwilę. Unikać jej należy piosenką odwrotu - PonPata, ale trudno przewidzieć, kiedy uderzy. Najlepiej po prostu szybko ją ominąć i iść dalej.
Gniot.jpg

Inne Naczynie szykuje Zgniecenie Twarzą (poniżej atak)

Zgniecenie TwarząEdytuj

Łapa trochę się cofnie, przestanie atakować Piorunami, po czym gwałtownie przygniecie twarzą Nasze jednostki, zadając wysokie obrażenia, Odrzucając i wprowadzając w Zachwianie. Pieśni odwrotu - PonPata i podskoku -DonDon są całkowicie bezsensowne, zatem pozostaje nam komenda obrony -ChakaChaka. Jeśli stoimy pod dłońmi potwora nic złego Nam się nie stanie.

Gra Bossowie fabularni Bossowie dodatkowi Bossowie rzadcy
Patapon DodongaZaknelGaeenCiokinaShookleGorl MajidongaDokaknelDogaeen CiokingShooshookle

-

Patapon  2

Dodonga • MochichichiCenturaManbothGaruruFenicchi • Zaknel • Shookle • KanogiasDettankarmen

Darantula • Dogaeen • Gaeen • Manboroth • Goruru • Dokaknel • Shooshookle • Cioking • Ciokina • GanodiasZuttankarmen Majidonga • Kacchindonga
Patapon 3  Przeklęty Dodonga • Gaeen • Kanogias • Shookle • Ciokina • Dettankarmen • Arcy Pandara

Majidonga • Dogaeen • Ganodias • Shooshookle • Cioking • Zuttankarmen • Inne Naczynie

Gigantus • Manboth • Centura • Mochicchichi • Zaknel • Goruru • Król Gigante • Kacchindonga

Patapon 3 DLC - Dogaeen • Dodonga

• Cioking • Teranteth • Manboroth • Darantula • Dokaknel • Fenicchi • Giga Dongora

-