FANDOM

Gargulec
Gargulec
Typ przeciwnikia Golem
Zdrowie Niskie
Obrona Niska
Siła ataku Średnia
Efekty Statusu Zamrożenie, Podpalenie, Zachwianie, Odrzucenie, Uśpienie, Zatrucie
Pokrewni Elitarny Gargulec
  Gargulce (ang. Gargoyles) są minibossami pojawiającymi się w grze Patapon 3.
Ciekawa skrzynka

Gargulec zaglądający do skrzyni

OpisEdytuj

Gargulce to brzydkie, humanoidalne bestie, o spiralnym kształcie głowy, skrzydłach i ogonie. W długich łapach trzymają rozmaite skrzynie. Gargulce to Golemy, które stoją nieustannie na straży skarbu w ich rękach, a każdego, kto się zbliży, traktują okrutną klątwą i uciekają. Pojawiają się głównie w Lochach.

WyglądEdytuj

Gargulce mają kształty humanoidalne, jednak są bardzo przygarbione. Ich potylice są wydłużone i zagięte ku dołowi, tworząc spiralę. Mają cienke i krótke nogi z trzema małymi palcami, cienki ogon, szereg kolców na plecach, oraz długie łapska o olbrzymich paluchach. Z pleców sterczą im dwa nietoperzowate skrzydła o fioletowych błonach. Gargulce są czarne, ale mają dużo czerwonych i fioletowych wzorów. Ich nadgarstki, pazury, oraz niewielkie rogi są żółte.

WystępowanieEdytuj

Gargulce spotykamy dość rzadko. Głównie w Grobowcu Tolerancji i pod nim, ale też na terenach wokół niego. Pojawiają się w określonych misjach na określonych terenach:

Sawanna Zazdrosnych OczuEdytuj

Grobowiec Tolerancji i Głębie ZazdrościEdytuj

TaktykaEdytuj

  • Gargulce, jak inne Golemy, należą do przeciwnków w Muszlach, zatem broń przeciw Muszlom (np. sztylet Crablessa) zadaje im zwiększone obrażenia.
  • Gargulec zarówno budzi się, jak i atakuje dopiero, gdy podejdziemy bardzo blisko.
    Gargul i skrzynka

    Gargulec obok skrzyni pozostawionej na ziemi; jak widać, można ją wtedy zniszczyć i uniemożliwić zdobycie skarbu

    • Jeśli podejdziemy blisko niego, a potem się wycofamy, ten nie będzie nas gonił, a zacznie latać i prowokować nas, zagladając do skrzyni i śmiejąc się.
    • Od momentu, gdy postawi skrzynkę na ziemi, zacznie ona otrzymywać obrażenia, przez co można ją zniszczyć. Dlatego lepiej atakować, gdy potwór jest w powietrzu.
  • Jeśli zniszczymy skrzynię bez zabicia potwora, a on nie nałoży Klątwy, wycofa się i już nie wróci.
    • Jeśli nałoży Klątwę, wycofa się daleko i poczeka, aż podejdzemy. Dopiero wtedy można go zabić.
  • Przeciwko Gargulcom najlepszą obroną jest atak.
  • Samotny Gargulec raczej nam niewiele zrobi. Dopiero, gdy towarzyszą mu inne potwory stanie się groźny.
  • Gargulec jest zaliczany do celów latających, zatem umiejętność Kibaddy "Niezrównany Kieł
    Klątwa gargulca

    Gargulec nakładający Klątwę

    zadaje mu zwiększone obrażenia.

AtakiEdytuj

Gargulec dysponuje tylko jednym atakiem.
Duszek zła

Trzy etapy Klątwy: wielkość duszka

KlątwaEdytuj

Gargulec wytknie nas palcem, a wokół jego dłoni pojawi się chwilowo fioletowy, wirujący dym. Wówczas nad jednym z naszych Pataponów pojawi się dziwaczny, podobny do Gargulca duszek. Co dwie rundy zadaje nam Efekty Statusu, czasem też niskie obrażenia od nich. Przez jakiś czas duszek rośnie, zwiększając siłę i mnogość Efektów Statusu. Na pierwszym poziomie Efektami są: Zatrucie, Zamrożenie i Uśpienie, na drugim dojdzie do tego Podpalenie, a na trzecim Zachwianie. Ataku tego nie da się uniknąć, można co najwyżej oczyszczać się piosenką DonChaka. Dopiero, gdy monstrum zginie, Klątwa przestanie działać.

Ciekawostka: Jeśli Zaklęty Patapon zmieni swoją pozycję bez marszu, skoku lub ataku, duszek pozostanie w powietrzu i wróci do Patapona, gdy ten się pojawi ponownie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki