Gancheek (zwany też Ganchiku) jest zwierzęciem łownym w grach Patapon i Patapon 2: DonChaka.
Powolutku

Gancheek

OpisEdytuj

NaturaEdytuj

Gancheek to wielki, sympatycznie wyglądający pustynny ślimak. Spokojnie siedzi w swojej muszli, wyglądając wówczas jak Kacheek z fioletową spiralką na boku; od czasu do czasu wystawia oko, by zobaczyć, co jest grane. Zaatakowany wyłazi z muszli i powoli stara się uciec przed wrogiem, licząc, że ten w końcu odpuści. Co ciekawsze, wydaje z siebie odgłosy- ciche skrzeczenie (wystraszony, wprowadzony w Zachwianie, umierając). Jest dla nas dużym utrapieniem na pustyni. Jednego z tych zwierzaków Karmeński generał Kimen oswoił jako zwierzaczka domowego. Co ciekawsze, Gancheek jest jedynym nie-agresywnym zwierzęciem, używającym kamuflażu Kacheeka. Pojawiają się tylko gdy użyjemy Cudu Deszczu.
Nieślimak

Gancheek w muszli, udając Kacheeka

WystępowanieEdytuj

Gancheek pojawia się tylko na pustniach, zarówno na polowaniach (jako cel polowania), jak i zwykłych misjach- wówczas przeszkadza w marszu poprzez pustynię, znacznie nas spowalniając.
Łyp

Gancheek wystawia oko z muszli

Gancheek

Zakamuflowany oraz uciekający Gancheek

PataponEdytuj

Patapon 2Edytuj

PolowanieEdytuj

Na Gancheeka poluje się dość prosto. Wystarczy go zwyczajnie zaatakować. Ucieka bardzo powoli, zatem dobre na niego są nawet klasy do walki wręcz. Nie należy go jednak atakować z bliska, bo pociski klas do walki dystansowej mogą przelecieć nad nim. Niestety, jest on bardzo wytrzymały, zatem pogoń za nim będzie trwać spokojnie, ale długo. Po około trzech piosenkach ataku można pójść dalej pojedynczą piosenką PataPata. Zwykle pojawia się na prawdziwej pustyni, gdzie niezbędne jest używanie Cudu Deszczu. Warto nastawić się zachwianie, aby nie pełzł przed siebie, a stał w miejscu- wówczas mamy szansę ubić go, zanim ten wlezie na centrum pustyni.
Bolało

Gancheek wprowadzony w zachwianie

ŁupyEdytuj

Gancheek daje ciekawe łupy, w misji "Creatures of the Sand" nawet pozwala odblokować minigrę Faha Zakpona. Jak inne zwierzęta, daje materiały (w "Patapon 2" tylko nasiona) i Ka-Ching

  • Ka-Ching
  • (W "Patapon") Kamień (Stone, minerał poziomu pierwszego)
  • (W "Patapon") Twarde Żelazo (Hard Iron, minerał poziomu drugiego)
  • (W "Patapon", tylko raz) Czapka Faha Zakpona (przedmiot odblokowujący minigrę) 
  • (W "Patapon 2") Nasiono Kasu (Kasu Seed, nasiono poziomu pierwszego)
  • (W "Patapon 2") Nasiono Yoka (Yoku Seed, nasiono poziomu drugiego)
  • (W "Patapon 2", dość rzadko) Nasiono Bibi (Bibi Seed, nasiono poziomu trzeciego)