Głębia Rozpaczy
Misje na ciemnej sawanie.jpg
Misja na Mapie Świata
Przeciwnicy Golemy Skaliste, Kościulce
Poprzedni poziom Fenicchi
Następny poziom Giga Dongora
Ścieżka dźwiękowa Motyw Tik Tak Tok Rock
Miejsce akcji Sawanna Zazdrosnych Oczu
Zastępcza nazwa (Brak)
Angielska nazwa Depths of Despair
Przybliżony poziom wroga 135
Nagroda ? (Nieznana)
"Głębia Rozpaczy" to misja w dodatku gry "Patapon 3 DLC".
Sawanna Oczu.png

Tło misji

OpisEdytuj

Ciekawi cię, czy w Patapon 3 można kiedykolwiek ujrzeć to straszne miejsce? Proszę bardzo! Szykuj się na rozpacz! *Epizod niezwiązany z główną fabułą
  — Opis misji 

Jest to jedna z najtrudniejszych misji w grze i (nie licząc walk z bossami) ostateczna w całej grze i dodatku. Pojawiają się na niej nieliczne monstra i Kościulce, ale główną siłę wroga stanowi odbudowana Brama Sokshi (obsadzona nie przez Karmenów, a Kościulców). Pojawia się tam również katapulta, jednak będąca bronią Pataponów. Misja ta służy jako wyzwanie dla graczy na wysokich poziomach oraz do zdobywania materiałów, Ka-Ching i ekwipunku wysokiej jakości.

Ciekawostką jest fakt, że jest to jedyna misja w DLC, w której pojawiają się Kościulce. Jest ona nawiązaniem do misji "Despair" z pierwszej gry w serii. Ponadto forteca w tej misji wygląda nieco inaczej niż w dwójce, bo ma inaczej ułożone okna na wieżach.
Kamienny golem.png

Skalisty Golem, jedyny miniboss pojawiający się w tej misji

TaktykaEdytuj

  • Misję tą można przechodzić dopiero od około 35 poziomu, co i tak jest bardzo trudne.
    • Dla niektórych klas jest to praktycznie niemożliwe.
  • Warto uodpornić się na zwykłe obrażenia.
    Katapulta 3.png

    Katapulta

  • Katapulta towarzysząca Pataponom prawie nie zadaje obrażeń ani wrogom, ani fortecy (jej ciosy są znacznie słabsze niż w poprzednich częściach serii). Stanowi nawiązanie do odpowiedników tej misji z poprzednich gier.
    • Potrafi ona jednak dosięgnąć Yumidethów (nieumarłych łuczników) na szczycie wieży. Dlatego warto o nią dbać.
    • Jest bardzo łatwa do rozwalenia, jeden atak Golema może ją zniszczyć.
  • Przeczytaj artykuł o Skalistych Golemach i Sokshi, aby przygotować się do walki z nimi.
  • Golemy i oddziały Kościulców wychodzą z fortecy dopiero po pewnym czasie jak ich poprzedni odpowiednicy zginą.
    • Nigdy nie walczy się z kilkoma takimi samymi oddziałami lub jednostkami naraz.
  • Ponieważ Kościulce są dość liczni i mają mnóstwo Punktów Zdrowia, opłacalnie jest ustawić walczącemu wręcz Uberherosowi umiejętność Alossona Niezrównany Jeż.
  • Kościulce na szczycie wieży z przodu fortecy stoją za wysoko nawet dla łuczników. Zabici jednak nie odradzają się. Dosięgnąć ich może:
  • Ponieważ główną siłą w tej misji jest forteca, warto przygotować się do niszczenia budynków np. poprzez ustawienie umiejetności typu Saper Destrobo.
    • Niezrównany Robot Destrobo nie działa na Sokshi, więc nie warto ustawiać tej umiejętności.
    • Cenna jest broń Obuchowa (np. młoty) lub Miażdżąca (np. armaty), ponieważ zadają zwiększone obrażenia i fortecy i golemom.
  • Należy kategorycznie trzymać się z dala od ataków fortecy. Prawie każdy moze zabić nawet bardzo silne jednostki na jeden cios.
    • Przed atakami piłą i gilotyną może efektywnie chronić umiejętność Tondengi Niezrównana Świnia połączona z umiejetnością Cannasaulta Niezrównany Jeleń.
  • Nie warto nastawiać się na Trafienie Krytyczne, bo i tak najważniejsze cele są na nie odporne.
  • Warto zabrać broń dystansową przebijającą się przez wrogów (np. garłacze czy włócznię Kieł Dokaknela), ponieważ podczas oblężenia wiele wrogich celów gromadzi się w jednym miejscu.
    Pełna Sochiki.png

    Brama Sokshi obsadzona przez Kościulców (ale wciąż z symbolem Karmenów)

SolucjaEdytuj

Misja ta, choć bardzo trudna, ma prosty i monotonny system przechodzenia.

Zaraz po rozpoczęciu za plecami Pataponów pojawi się katapulta, a przed nimi oddziały wroga, złożone z grup Yumidethów, Yaridethów (nieumarłych włóczników) i pojedynczego Tatedetha (nieumarłego tarczownika). Za nimi będzie też atakować pojedynczy Skalisty Golem. Wszystkie te jednostki potrafią zadać znaczące obrażenia, zaś golemy i Tatedeci są bardzo wytrzymali. Warto postarać się o ochronę katapulty, bo przyda się podczas walki z samą fortecą. Zaraz po miejscu rozpoczęcia stoi Brama Sokshi, będąca głównym punktem misji.

Bramy broni trójka Yumidethów stojąca na wieży. Można ich dosięgnąć tylko bardzo wysoko sięgającymi atakami, oraz poprzez ataki katapulty (do tego właśnie się przyda). Z bramy co chwilę wychodzą kolejne monstra (te same co na początku), oraz atakują ukryte na niej mechanizmy. Walka jest dość trudna, bo forteca atakuje prawie bez przerwy. Ze stworów które wypuszcza można zdobyć sporo Ka-Ching, trochę materiałów, rzadko Skrzynie i cenne Mikstury Zdrowia. Gdy brama zostanie poważnie uszkodzona zacznie się sypać i ciemnieć. Ponadto z czasem maszyny obronne na niej także zostaną zniszczone. Gdy zamek się rozsypie, pozostawi po sobie cenną Skrzynię, będącą główną nagrodą za misję. Wówczas pozostanie tylko dobić pozostałe jednostki wroga, pójść dalej i minąć znacznik kończący misję.