FANDOM

Góra Bachikoi
Góra Gonrock
Typ krainy Góra
Poprzednia lokacja Ruiny Gayeen
Następna lokacja Zigotońskie terytorium
Odpowiednik w Patapon 2 Góra Gonrok
Odpowiednik w Patapon 3 (Brak)
Liczba rozgrywanych misji 2
Angielska nazwa Mt. Bachikoi
Podobne miejsca Dzikie Ziemie Doyon
Góra Bachikoi to lokacja w grze Patapon.
Duża wieża Zigotonów

Typowa Zigotońska fortyfikacja na Górze Bachikoi

OpisEdytuj

Każdy, kto przybywa na Górę Bachikoi staje twarzą w twarz z mnóstwem śmiercionośnych pułapek.
  — Tłumaczenie fragmentu opisu misji Despair 
Góra Bachikoi, zwana Zigotońską Górą, jest znacznikiem, pokazującym granice państwa Zigotonów. Za nią znajdują się tereny zajmowane przez to właśnie plemię. Rozległy płaskowyż, będący szczytem góry został zabudowany i zmieniony w wielką bazę wojskową. Jako naturalna kraina Bachikoi jest ponurym, skalistym pustkowiem, gdzie rośnie niewiele flory. Część jej zapewne wystaje ponad chmury, co pokazuje praktycznie niekończąca się mgła i gołe niebo nad szczytem.
Bachikoi na mapie 3

Bachikoi na Mapie Świata przed odkryciem

WyglądEdytuj

Z gruntu na tej górze często sterczą charakterystyczne skały, wyglądające jak wielkie, powyginane kryształy. Z rzadka rosną tam porosty, wyglądające jak kolczaste, pozaginane badyle. Z czubków owych roślin wyrastają rozcapierzone, pojedyncze listki. Podobne wyrastają z nasad łodyg. Cała kraina ma kryształowo błękitną lub ciemnoniebieską barwę. Niebieskie niebo jest pokryte warstwą chmur, zatem ma ono biało-niebieski kolor.
Bachikoi na mapie 2

Bachikoi na Mapie Świata po odkryciu

HistoriaEdytuj

Bachikoi sprawia wrażenie terenu, który nigdy nie był zbyt atrakcyjny. Nie ma żadnych znaków, by starożytni Pataponi odwiedzali ten teren. Jednak na zboczu tej góry położone są ruiny miasta Gayeen, zamieszkiwanego przez tajemniczą kamienną rasę (co pasowało by do ukształotowania terenu). Na szycie góry stoi też wielki, pradawny robot, Gaeen, pozostawiony przez tą samą cywilizację.

Odkąd Zigotoni przejęli kontrolę nad całym kontynentem, Bachikoi została zabudowana fortyfikacjami. Płaskowyż, będący jej szczytem wyrównano i pokryto go licznymi fortecami. Również zbocza Bachikoi pokryto budowlami. Jako bramę w tym pasie umocnień postawiono olbrzymi, potężny zamek.

Po długich bojach przeciw Zigotonom, Pataponom udało się przedrzeć do granicy wrogiego państwa. Jednak, aby móc przez nie przejść, musieli zniszczyć granicę, dokonując szturmu na zamek wroga. W misji Despair dokonany zostaje pierwszy szturm. O dziwo, Patapońska armia została pokonana. Do zniszczenia fortecy potrzebna była specjalna broń oblężnicza. Taką właśnie udało się zdobyć w bazie wroga na Bagnie Sitoto. Misja Door of Promise jest ponowną próbą ataku na fortecę. Po przejściu tej przeszkody teren Bachikoi zostaje opuszczony, zapewne po utorowaniu drogi zostaje on pozostawiony Zigotonom.
Zamek Zigotonów cały

Zigotoński zamek, wybudowany na zabudowanym szczycie Góry Bachikoi

MisjeEdytuj

Na terenie Bachikoi pojawiają się tylko dwie misje, obie fabularne, niemożliwe do powtórzenia. Akcja obu przenosi się po pewnym czasie na Zigotońskie terytorium.

DespairEdytuj

Śmiały szturm Pataponów na Zigotońskie fortyfikacje. Co niezwykłe, praktycznie nie da się przejść tej misji. Zamek Zigotonów jest niemalże niezniszczalny. Klęska jest nieunikniona. Ale jedna przegrana nie oznacza całkowitej porażki... Po pewnym czasie Pataponi powrócą z katapultą. (Misję tą można przejść tylko przy pomocy hakerskich oszustw.)

Door of PromiseEdytuj

Powtórka szturmu, tym razem znacznie ułatwiona. Pataponi atakują bowiem z pomocą przejętej od wroga katapulty. Potężne pociski mogą skruszyć wrogie fortyfikacje. Jednak jeśli katapulta zostanie zniszczona przez wroga, misja zostanie przegrana. "Door of Promise" zastępuje poprzednią misję i tak naprawdę jest jej możliwą do przejścia wersją. Nie można jej jednak powtarzać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki