FANDOM

Despair
Pierwsza Rozpacz.png
Misja na Mapie Świata
Przeciwnicy Zigotoni
Poprzednia misja Convoy Escort
Następna misja Ray of Hope/ Battle! Bachikoi Fort
Ścieżka dźwiękowa Motyw Pipirichi
Miejsce akcji Góra Bachikoi, Zigotońskie terytorium
Zastępcza nazwa (Brak)
Tłumaczenie nazwy Desperacja
Inna nazwa (Brak)
"Despair" to misja w grze "Patapon".
Góra Gonrock.png

Początkowe tło misji

OpisEdytuj

Those who approach Mt. Bachikoi face a plethora of deadly traps. How will the Patapons ever manage to topple the fortified Zigoton stronghold?
  — Opis misji 
Tłumaczenie: "Każdy, kto przybywa na Górę Bachikoi staje twarzą w twarz z mnóstwem śmiercionośnych pułapek. Jak Pataponi poradzą sobie z najwyżej ufortyfikowaną Zigotońską warownią?"
Teren Zigotonów.png

Końcowe tło misji

Jest to fabularna misja, znacznie odróżniająca się od przeciętnych walk przeciw Zigotonom. Nie tylko toczy się starcie z hordami piechurów, ale i oblega ich potężne fortyfikacje. Z czego ostatnia, najpotężniejsza, jest nie do zdarcia... Pataponów czeka klęska. Przegrana jest częścią wojny... Jednak nie ma się co martwić, że fabuła się tutaj zatrzyma. Nawet pomimo klęski wojna będzie toczyć się dalej.

Misję tą można przejść, jednak potrzebna do tego jest nienaturalnie silna armia (otrzymywana za pomocą oszustw). Jest to też nieopłacalne (omija się kilka misji nagrodzonych cennymi łupami). W tym przypadku przechodzi się bowiem od razu do misji "Battle! Bachikoi Fort". Po pewnym czasie zamiast "Despair" pojawia się misja "Door of Promise", którą da się przejść.

Ciekawostką jest fakt, że jest to jedyna misja w grze nie będąca walką z bossem, w której pojawia się motyw muzyczny Pipirichi.

FabułaEdytuj

Pataponom udało się już opanować dużą część kontynentu. Jednak teraz pora na najtrudniejsze: państwo Zigotonów. Ci już od lat zamieszkują tereny Góry Bachikoi i za nią, zatem tamtejsze umocnienia obronne są naprawdę dobrze przygotowane. Ale czy wystarczą, aby powstrzymać Pataponów? Do odważnych świat należy, zatem trzeba sprawdzić jak mocne są te fortyfikacje...

TaktykaEdytuj

  • Niezależnie od tego, jak silna jest nasza armia, Zigotoński zamek jest nie do pokonania.
    • Ataki wymierzone z jego umocnień zabijają po kilka słabych jednostek naraz.
    • Jest też zbyt wytrzymały na uszkodzenie go.
    • Dodatkowo bronią go bardzo potężni piechurzy.
  • Wszystkie zabite jednostki będzie można jednak przywrócić do życia w Drzewie Mater.
  • Można zabrać jak najmniej jednostek (lub jak najsłabsze) i jak najszybciej dać się wybić.
  • Jeśli przy pomocy oszustw przejdziemy tą misję, ominiemy następujące misje:
    • "Ray of Hope"
    • "World of Ooze" (co skutkuje nie zdobyciem wartościowego łupu)
    • "Door of Promise"
  • Jeśli wycofamy się z tej misji, trzeba będzie i tak ją potem powtarzać. Trzeba rozstrzygnąć bitwę.

SolucjaEdytuj

Zaraz po rozpoczęciu dojdziemy do kilku stosów kamieni i drewnianej zapory, za którymi stoi wieża, broniona przez licznych łuczników. Jeden z nich powie coś ciekawego...

Zigoton: Hej, słyszeliście o tamtej niesamowitej Katapulcie postawionej na Bagnie Sitoto?

Drugi Zigoton: Ćśś! Pataponi tu przyszli!

Wieża jest dość wytrzymała, ale powinna niechybnie ulec. Jednak jednostki do walki na dystans mogą zostać poranione przez wroga. Nieco dalej znajduje się kolejna, tym razem znacznie potężniejsza, wieża. Broniona jest przez takich samych łuczników, a przed nią stoi drewniana zapora.
Duża wieża Zigotonów.png

Typowa warowna wieża Zigotonów

Zigoton: O! Hah hah hah! Naiwni Pataponi!

Drugi Zigoton: Kto próbował by przekroczyć Górę Bachikoi z tak wątłymi siłami?

Wieża ta jest bardzo wytrzymała, dodatkowo z daleka zaczną strzelać kolejni łucznicy, przez co nawet nie będzie się dało stanąć pod przelatującymi strzałami obrony. Jednak i ta wieża powinna ulec. Za nią stoi kolejna drewniana przeszkoda i taka sama wieża z taką samą obroną. Pokazuje ona granicę zabudowanego terenu Zigotonów. Wówczas zmieni się tło.
Zamek Zigotonów.png

Zigotoński zamek

Walka z tą wieżą jest taka sama jak z poprzednią, tylko tym razem nie będziemy atakowani przez oddalonych łuczników. Za tą wieżą stoi już ostatnia przeszkoda: wielki Zigotoński zamek. Bronią go Yumitoni (Zigotońscy łucznicy), oraz wychodzą z niego kolejni łucznicy i dodatkowo włócznicy oraz Tatetoni (Zigotońscy Tateponi).

Tutaj walka się skończy. Przeciwnicy są bardzo potężni, zaś zamek jest nie do uszkodzenia. Dodatkowo jego ataki błyskawicznie roznoszą Patapońską armię. Sforsować da się go tylko, jeśli Patapońska armia jest nienaturalnie silna.

RozmowyEdytuj

Po tej misji czeka mała rozmowa z Meden i jej pomocnikiem...
Meden i zwiadowca na placu.png

Meden i jej pomocnik

Meden: Panie (imię gracza)... Tak przepraszam za ten zamek...

Wówczas podejdzie Yaripon.

Yaripon: Kapłanko Meden!

Meden: Dobry boże... Pohamuj swój głos! O co chodzi tym razem?

Yaripon: Katapulta...

Meden: ...została odkryta, tak?

Naprawdę jestem zmęczona twoim jęczeniem! Zostaw mnie po prostu samą.

Yaripon: Eeg?

Ależ owa Broń jest jedynym, czego potrzebujemy do zburzenia zamku na Bagnie Sitoto...

Oż @!#?@!...

Na tym rozmowa się skończy. Gdy nasuniemy na Meden kamerkę, ta powie co nieco...

Meden: Katapulta? To musi być wszak dość przerażajace...

Odwiedź Bagno Sitoto aby odnaleźć Broń do oblegania zamku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki