Defenders of the Mater Sprout
Dongara.png
Misja na Mapie Świata
Dodonga w Ruinach Dongary.png
Wrogowie Dodonga
Następny poziom Invincible Dragon in the Fog
Poprzedni poziom Training: Obstacle Course
Ścieżka dźwiękowa Motyw Pipirichi
Miejsce akcji Ruiny Dongary
Zastępcza nazwa Dodonga at Dongara Ruins
Tłumaczenie nazwy Obrońcy Kiełka Mater/Dodonga w Ruinach Dongary
Inna nazwa (Brak)
"Defenders of the Mater Sprout" (Po pierwszym ukończeniu zmienia nazwę na "Dodonga at Dongara Ruins") to misja w grze "Patapon 2: DonChaka".
Ruinki bez Pataponów.png

Tło misji

OpisEdytuj

The Lifeseed is hidden somewhere in the ancient ruins. Defeat the Dodonga at the Dongara Ruins to obtain the Mater Sprout and ressurect Mater the Three of Life!
  — Opis misji 

Tłumaczenie: "Nasiono życia jest ukryte gdzieś w starożytnych ruinach. Pokonaj Dodongę w Ruinach Dongary aby zdobyć Nasiono Mater i odnowić Mater Drzewo Życia!"

Śpiący Dodonga.png

Śpiący Dodonga

Pierwszy Dodonga z którym walczyłeś został poraniony przez kamienne Ostrza. Twoja potęga powinna wykorzystać tą słabość, ale przyszłe bitwy mogą być zapłatą! Pokonaj Dodongę, aby odnaleźć wyższej jakości metale!
  — Opis misji na poziomie drugim lub wyższym 
Ta misja to walka z bossem (pierwszym w grze), czyli smokiem Dodongą. Dopiero od tej misji można tworzyć jednostki (w tym Rarepony) oraz postacie prowadzące minigry - zdobywamy Mater, Drzewo Życia. Misja ta jest bardzo prosta, ale może zająć trochę czasu.
Dodonga w walce.png

Dodonga w walce

FabułaEdytuj

Po uratowaniu Przepotężnego Patapona na Wzgórzach Nanjaro plemię Pataponów ruszyło do smętnych i zniszcznonych Ruin Dongary, w celu odnalezienia ukrytego tam Kiełka Mater. Jednak ruin broni starożytny strażnik miasta, czyli Dodonga. Nie ma on zamiaru pozwalać Pataponom na przeszukiwanie jego ruin. Na domiar złego, zjadł on sadzonkę Drzewa Życia...

TaktykaEdytuj

  • Obejrzyj artykuł o Dodondze, aby poznać taktyki walki z nim.
  • Dodonga będzie atakował wyłącznie uderzaniem głową (co zadaje sporo obrażeń) i zionięciem ogniem (Podpala, a Podpalony Patapon nie może atakować i wykonywać komend. Wtedy jeszcze nie da się go zgasić. Zadaje mniejsze obrażenia).
    • Nie musimy się obawiać Pożerania ani Wielkiego Ryku. Używa tych ataków od późniejszych poziomów,
    • Należy jednak bronić się piosenką ChakaChaka przed każdym jego atakiem, w szczególności atakiem głową - jest on w stanie zabić Hatapona jednym ciosem.
  • Dodonga nie jest (wówczas!) zbyt silny, ale misja nie jest prosta: mamy tylko czterech żołnierzy, tylko klasy Yaripon (choć jeden z nich to Heros), kiepskie wyposażenie, a do obrony tylko piosenkę ChakaChaka.
    Nasionko.png

    Grupka Pataponów obok zabitego Dodongi i Kiełka Mater

  • Yaripony nie są najlepsze w obronie, zatem do Dodongi nie należy się zbyt zbliżać. Jego ataki nie są dalekosiężne.
  • Zachwianie lub Odrzucenie Dodongi daje dużą przewagę i pozwala zdobyć cenne w początkowej fazie gry materiały.
  • Na tej misji czasem panuje mgła, ograniczajace pole widzenia.
    • Przed misją, zostaniemy o tym poinformowani na Mapie Świata, więc lepiej przeczekać niepogodę na np. polowaniu.
  • Heros jest główną siłą do zadawania obrażeń. Należy przede wszystkim wzmocnić i wyekwipować w najlepszy sprzęt jego.

RozmowyEdytuj

Po misji czeka nas następujący dialog:
Kiełek.png

Kiełek Mater na pniu

Toczy się zabawa. Głowa Dodongi szykowana jest do zjedzenia.

Meden: Och, wspaniały (imię gracza)...

Czas, aby przywrócić Mater do poprzedniego stanu!

(Odchodzi. Chwilę później widać ją obok pieńka Drzewa Mater.)

Meden: O, Kiełku Mater... Powstań ze snu przejmując swe korzenie!
Wzrost.png

Rosnące Drzewo Mater

Na pieńku pojawia się sadzonka. Z nieba spada światło, a my słyszymy cichą muzykę. Po chwili drzewo rozrasta się i formuje drzewko.

Na tym rozmowa się zakończy. Potem, gdy nasuniemy kamerkę na Meden...

Meden: Mater z pewnością zostanie użyte przez ciebie, o Wielki (imię gracza).

Jak mówią legendy, święte Kibapony z zalążka Yaripona Pyopyo...