Defenders of Kunekunel
Kunekunel
Misja na Mapie Świata
Mega Dokaknel
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Przeciwnicy Dokaknel
Poprzedni poziom Hukmen the Staffbearer
Następny poziom Parabola of Hope
Ścieżka dźwiękowa Motyw Ushishi
Miejsce akcji Ruiny Kunekunel
Zastępcza nazwa The Great Dokaknel
Tłumaczenie nazwy Obrońcy Kunekunel/ Wszechpotężny Dokaknel
Inna nazwa (Brak)
"Defenders of Kunekunel" (z czasem zmienia nazwę na "The Great Dokaknel") to misja w grze Patapon 2: DonChaka.
Ruinki bez Pataponów

Tło misji

OpisEdytuj

You found the ancient ruins of the god's bounty in the desert! The Mighty Patapon must now face down a guardian that has won many battles since ancient times!
  — Opis misji 
Amatorskie tłumaczenie: "Odnalazłeś starożytne ruiny będące darem bogów pustyni! Wielki Patapon musi teraz stanąć twarzą w twarz ze strażnikiem, który wygrał wiele bitew od starożytnych czasów!
Dokaknel w Ruinach

Dokaknel

Kieł Dokaknela, wielkiego strażnika ruin Kunekunel, jest ceniony za możliwość przebicia się przez wszystko. Pokonaj Dokaknela, aby zdobyć najwyższej jakości warzywa!
  — Tłumaczenie opisu misji z poziomu drugiego lub wyższego 

Ta misja to walka z bossem: znanym z części pierwszej Dokaknelem, potężniejszym krewniakiem Zaknela, którego zabiliśmy jakiś czas temu. Nie jest misją fabularną. Odblokowujemy ją po zabiciu Karmeńskiego generała Hukmena, prowadzi nas zdobyte Kwadratowe Koło (ang. Square Wheel).

Przy przechodzeniu tej misji na poziomie trzecim otrzymamy specjalny łup: bardzo przydatny Cud Burzy Juju, zapewniający jednocześnie deszcz i sprzyjający wiatr. Poza tym, na wszystkich poziomach zdobywamy Bitewne Jajo (ang. Battle Egg) Dokaknela, materiały (warzywa, czasem najwyższej jakości), a także bronie rzadkiego typu, np. Starożytne.

TaktykaEdytuj

  • Aby lepiej poznać ataki Dokaknela, obejrzyj artykuł o nim
  • Ta misja może być dość trudna, jeśli nie będziemy unikać ataków potwora i posiadamy słabą armię.
  • Dokaknel jest podatny na Uśpienie, a także (choć mniej) na Zachwianie.
    • Nastawienie się na Zachwianie zapewnić może nie tylko przewagę, ale i obfite łupy.
  • Należy uważać, by nie atakować, gdy robak zakopuje się pod ziemię.
    • Nie warto atakować Naładowanymi Atakami, bo Dokaknel potrafi nieoczekiwanie schować się w ziemi, przez co zmarnujemy czas.
  • W walce Dokaknel dysponuje mocami Podpalenia i Zachwiania, warto się uodpornić na te Efekty Statusu.
  • Piosenka ChakaChaka nie jest opłacalna, unik PonPata i skok DonDon są opłacalniejsze.
  • Wszystkich ataków Dokaknela (za wyjątkiem Trzęsienia Ziemi) można uniknąć piosenką PonPata (Robaczego Koła da się uniknąć tylko gdy stoimy daleko od niego).
  • Wszystkich ataków (za wyjątkiem Zgniecenia) można uniknąć piosenką DonDon.
  • Warto jest wziąść szybkich żołnierzy, typu Kibapon, aby atakować potwora zanim ten schowa się w ziemi.
  • Mając dalekosiężne jednostki dystansowe, np. Toripony czy Yumipony, można rozwalić Dokaknelowi róg na głowie, przez co przy wprowadzeniu go w Zachwianie będzie wyrzucać ciut lepsze przedmioty.