DebugMenuPatapon2

Debug Menu w Patapon 2

Debug Menu — ukryta funkcja wbudowana w Patapon 2 oraz 3, która pojawia się po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji przycisków.

Opis i geneza Edytuj

Debug umożliwia między innymi udanie się na dowolną misję i odblokowanie każdej broni i rzadkiego przedmiotu oraz ukrytych Bitewnych Jaj, które służą do testów. Stanowił najprawdopodobniej narzędzie do szybkiego szukania błędów w grze i nie został usunięty przed wydaniem. Obecnie znana powszechnie sekwencja aktywująca Debuga służy graczom jako ułatwienie do poznania wszystkich sekretów Patapon 2, a także jako zabawka dla dzieci niszcząca satysfakcję z gry.

Ryzyko użytkowania Edytuj

Debug psuje różne aspekty rozgrywki. Nie nadaje się do używania na głównym zapisie — zwłaszcza przed ukończeniem fabuły. Przedwczesne zdobycie przedmiotów stanowiących ważną rolę w późniejszych częściach gry (na przykład bęben Don przed misją Gong's Trial) może spowodować błędy i uniemożliwić kontynuację.

Aktywacja Edytuj

Kod na otrzymanie Debuga Patapon 2 wpisuje się albo w Patapolis, albo na misji.

GÓRA, GÓRA, DÓŁ, DÓŁ, LEWO, PRAWO, LEWO, PRAWO, L, R

Po usłyszeniu dźwięku wskazówki można uruchomić Debuga za pomocą kwadratu (ewentualnie L + kwadrat).

Kod do Patapon 3 nie jest upubliczniony, gdyż mógłby nieodwracalnie pogrzebać rozgrywkę sieciową.

Opcje w Patapon 2Edytuj

  • MISSION
    • BATTLE — Podane poniżej
    • BATTLE (BOSS) — Podane poniżej
    • SET MISSION FLAG — Ustala która misja na mapie ma być dostępna. Misje wypisane poniżej (Niektóre mogą zepsuć mapę)
    • ENABLE BOSS ACTION DEBUG — Dzięki temu Boss staje nieruchomy. Możemy również kontrolować Bossa, klawiszami R+strzałki. L+DÓŁ przewraca Bossa, powodując wyrzucenie przedmiotu/Ka-ching. Funkcja jest dostępna po użyciu "SET SIMPLE DEBUG".
  • ADD — Dodaj
    • ITEM — Przedmioty
      • add weapon — Bronie
        • weapon — Dodaje po jednym ze wszystkich broni.
        • weapon fire (6) — Dodaje po 6 broni ognistych
        • weapon ice (6) — Dodaje po 6 broni lodowych
        • weapon sleep (6) — Dodaje po 6 broni usypiających
        • weapon stagger (6) — Dodaje po 6 broni legendarnych, starożytnych itp.
        • weapon knockback (6) — Dodaje po 6 broni odrzucających
        • mask — Dodaje po jednej ze wszystkich masek.
        • reapon — ?
        • add all — Dodaje wszystko z powyższych.
      • add supplies — Dodaj przedmioty
        • material— Dodaje po jednym z każdego materiału.
        • stew — Dodaje po każdej zupie.
        • add all — Dodaje wszystko z wyżej wymienionych
        • add Ka-ching and material full — ustawia Ka-ching na 99999, oraz wszystkie materiały na 99
      • add key item — Dodaj przedmiot kluczowy
        • drum — Dodaje wszystkie bębny
        • miracle — Dodaje wszystkie cuda
        • map — Dodaje przedmioty odblokowujące niektóre lokacje na mapie (Boss, itp)
        • memory — Dodaje pamięci każdego Patapona (Yaripon, Toripon, Mahopon, itp)
        • wonder egg — Dodaje wszystkie jajka
        • compon — Dodaje wszystkie Komupony.
        • add all — Dodaje wszystko z powyższych.
      • add song
        • add music PATAPATA — Dodaje pieśń Pata Pata Pata Pon (marsz)
        • add music PONPON — Dodaje pieśń Pon Pon Pata Pon (atak)
        • add music CHAKACHAKA — Dodaje pieśń Chaka Chaka Pata Pon (obrona)
        • add music PONPATA — Dodaje pieśń Pon Pata Pon Pata (ucieczka)
        • add music PONCHAKA — Dodaje pieśń Pon Pon Chaka Chaka (naładowanie)
        • add music DODODON — Dodaje pieśń Don Don Chaka Chaka (skok)
        • add music DONCHAKA — Dodaje pieśń Pata Pon Don Chaka (oczyszczenie)
        • ******* — ?
        • add music PATAPATA and PONPON — Dodaje pieśń Pata Pata Pata Pon oraz Pon Pon Pata Pon
      • add all — dodaje WSZYSTKO z powyższych (weapon, supplies, key item, song)
    • UNIT — Oddziały
      • add YUMIPON — Dodaje Yumipony na poziomie 1 (jeżeli odblokowane)
      • add TATEPON — Dodaje Tatepony na poziomie 1 (jeżeli odblokowane)
      • add YARIPON — Dodaje Yaripony na poziomie 1 (jeżeli odblokowane)
      • add TORIPON — Dodaje Toripony na poziomie 1 (jeżeli odblokowane)
      • add KIBAPON — Dodaje Kibapony na poziomie 1 (jeżeli odblokowane)
      • add DEKAPON — Dodaje Dekapony na poziomie 1 (jeżeli odblokowane)
      • add MEGAPON — Dodaje Megapony na poziomie 1 (jeżeli odblokowane)
      • add MAHOPON — Dodaje Mahopony na poziomie 1 (jeżeli odblokowane)
      • add ROBOPON — Dodaje Robopony na poziomie 1 (jeżeli odblokowane)
      • add all — Dodaje wszystkie z powyższych
      • add all hero — ?
      • set unit level max — Daje wszystkim powyższym poziom 10 i odblokowuje wszystkie Rarepony
    • MIRACLE
      • miracle1 rain — Cud deszczu
      • miracle2 wind — Cud wiatru
      • miracle3 storm — Cud burzy
      • miracle4 quake — Cud trzęsienia ziemi
      • miracle5 snow storm — Cud burzy śnieżnej
      • miracle6 offense — Cud ataku
      • miracle7 defense — Cud obrony
    • Ka-ching
      • Ka-ching + 10000 — Dodaje 10000 Ka-ching
      • Ka-ching - 10000 — Odejmuje 10000 Ka-ching
  • SAMPLE
    • SOUND GAME TRENT — Minigra Pan Pakapon
    • SOUND GAME BEAN — Minigra Fah Zakpon
    • SOUND GAME BLACK SMITH — Minigra Ton Kampon
    • SOUND GAME COOK — Minigra Rah Gashapon
    • SOUND GAME ROCK — Minigra Kon Kimpon
    • SOUND GAME ALCHEMY — Minigra Tsun Tunpon i Tsuku Tsukupon
    • SOUND GAME BELL — Minigra Shuraba Yapon
    • RENAME — Zmienia nazwę bohatera. Można użyć 6 liter, więcej niż domyślnie (4)
    • ENABLE HOLY GRAIL — ?
    • TREE UNIT UNLOCK — ?
    • TIPS UNLOCK ALL — Odblokowuje wszystkie wskazówki.
  • SET SIMPLE DEBUG — Uaktywnia funkcję "ENABLE BOSS ACTION DEBUG".
  • DEBUG MENU LOCK — Blokuje Debug Menu. Odblokowujemy tą samą kombinacją co powyżej.

Misje z Patapon 2Edytuj

MISSIONEdytuj

10000 :SAMP[*******0]Edytuj

Misja, w której po kolei pojawiają się Kluczowe przedmioty, takie jak bębny, lokacje, itp. Po zdobyciu wszystkich przedmiotów misja ciągnie się bez końca.

10001 :SAMP[*******1]Edytuj

Misja, w której po kolei pojawiają się Bronie. Po zdobyciu wszystkich broni misja ciągnie się bez końca.

10002 :SAMP[*******2]Edytuj

Misja, w której po kolei pojawiają się kolejne Bronie. Po zdobyciu wszystkich broni misja ciągnie się bez końca.

10003 :SAMP[*******3]Edytuj

Misja, w której po kolei pojawiają się kolejne Bronie. Po zdobyciu wszystkich broni misja ciągnie się bez końca.

10004 :SAMP[*******4]Edytuj

Misja, w której po kolei pojawiają się Maski. Po ich zdobyciu misja ciągnie się bez końca.

10005 :SAMP[*******5]Edytuj

Misja dosyć ciekawa. Na kamieniu stoi trzech Akumaponów z hełmami Gonga; obok nich znajdują się wszystkie możliwe typy krzaków, a na następnym kamieniu stoją Karmeni. Potem pojawiają sie wszystkie budowle Karmenów istniejące w grze. Po największej budowli Karmenów jest już koniec misji.

10006 :SAMP[*******6]Edytuj

Na samym początku pojawiają sie dwaj Dark One na Toriponach ciskający włóczniami. Dalej widać Wepa pokazującego CHAKA PON CHAKA PON. Wep daje bardzo słaby item (najczęściej zwykły kamień). Cały teren jest otoczony wszystkimi rodzajami krzaków. Następnie napotkasz mroźną fortecę; po niej jest znajduje się niedziałająca linia mety (można przejść obok niej bez kończenia poziomu) oraz bezkresny ląd.

10007 :SAMP[*******7]Edytuj

Na starcie widać Uji, który tylko czeka, by pożreć naszą armię. Parę kroków dalej znajdują się chmurki; tło także się zmienia na miły dla oka biały puch. Później jest już tylko linia mety.

10008 :SAMP[*******8]Edytuj

Kolejna misja ze zdobywaniem przedmiotów. Tym razem znajdują sie wszystkie jajka.

10009 :SAMP[*******9]Edytuj

Misja z jajkiem. Na początku pokazuje się gadający znak, z treścią "UK___NO_DATA". Dalej na kamieniu siedzi Karmen, a obok kamienia kolejny gadający znak. Niestety, gdy gadający znak się odezwie — PSP się wyłącza.

10010[*******]Edytuj

Misja — Prolog
Wejście na tą misję, podczas posiadania armii, zakończy się całkowitą ciszą, brakiem możliwości wybijania bębnów. Nie da się wyjść z misji. Za pomocą sprytu i paru innych rzeczy można zobaczyć dalej kilka sprite'ów Pataponów, a następnie po linii mety statek, który się rozbił na samym początku gry. Później już tylko nicość.

10020[*********!]Edytuj

Misja — Exploring the Juju Jungle

10030[******]Edytuj

Misja — Destiny on Nanjaro Hill

10040[*—***********!]Edytuj

Misja — Karmen Fortress in Usso Forest

10050[*** ****]Edytuj

Misja — A Noble Death

10060[*—****]Edytuj

Misja — Gong's Trial

10070[*****]Edytuj

Misja — Battle on Mt. Gonrok

10080[******]Edytuj

Misja — Fortress at Ejiji Cliff

10090[******]Edytuj

Misja — Pharamatara, Defender of the Sky

10100[********]Edytuj

Misja — Sky Castle of the Gods

10110[*********—**]Edytuj

Misja — Two Karmens

10120[*********]Edytuj

Misja — Through the Wall of Ice

10130[********]Edytuj

Misja — Shining Star And Black Star

10140[*********]Edytuj

Misja — Memories opened by the Underworld Gate

10150[*******]Edytuj

Misja — At Ground Zero

10160 :????[**]Edytuj

Pusta misja; żadnego przedmiotu, żadnej skrzynki. Przed nami jedynie linia mety.

10170[******]Edytuj

Misja — Crossing Korakan Desert

10180[*******,****]Edytuj

Misja — Battle at Ekkora Oasis

10190[*****]Edytuj

Misja — Masced Country and Three Generals

10200[***]Edytuj

Misja — Parabola of Hope

10210[*************!]Edytuj

Misja — Recover the Zigoton Catapult

10220[*******,******]Edytuj

Misja — Nomen the Shieldbrearer

10230[*******,******]Edytuj

Misja — Kimen the Spearbrearer

10240[*******,******]Edytuj

Misja — Hukmen the Staffbrearer

10250[*****!]Edytuj

Misja — A Promise!? Meden's Capture!!

10260[**********]Edytuj

Misja — Black Hoshipon Eternal

10270[*-**.*-*****]Edytuj

Misja — Once Upon a Time in Patapole

10280 :????[**]Edytuj

Pusta misja.

10290 :????[**]Edytuj

Kolejna pusta misja.

10300[******]Edytuj

Misja końcowa — Niszczenie magicznego jajka (epilog).

10310 :????[**]Edytuj

Misja — Hunting on Tochira Beach

10320 :????[**]Edytuj

Misja — Mushrooms in Nyoriki Swamp

10330 :????[**]Edytuj

Misja — Mist over Rocky Mountain

10340 :????[**]Edytuj

Misja — Ewe and Bunnies at Bryun Snowfield

10350 :????[**]Edytuj

Misja, na której jest sama skrzynka. Towarzyszy tło i muzyka z Shiny Star and Black Star.

10360 :????[**]Edytuj

Misja — The Mystery of the Smokestorms in the Desert

10370 :????[**]Edytuj

Nietypowe polowanie w dżungli Juju. Dostępne tylko przez Debuga.

10380 :????[**]Edytuj

Misja — Training: Juju Jungle Course

10390 :????[**]Edytuj

Misja — Training: Obstacle Course

Opcje w Patapon 3Edytuj

  • ITEM - Przedmiot
    • ADD DRUM — Dodaje bębny
    • ADD SONG — Dodaje pieśni
    • ADD TEXT — Dodaje ?
    • ADD MAP — Dodaje ?
    • ADD MEMORY — Dodaje ?
    • ADD MATERIAL — Dodaje materiały
    • ADD EQUIP — Dodaje ekwipunek (?)
    • ADD ALL — Dodaje wszystko
    • ADD KEY — Dodaje klucze
    • ADD BATTLE GIMMICK — Dodaje ?
    • ADD ACCESSORY— Dodaje akcesoria (?)
    • ADD STAR FRAGMENTS — Dodaje Gwiezdne Okruchy
    • ADD ALL EQUIP — Dodaje cały ekwipunek (?)
    • ADD ALL EQUIP & SUFFIX — Dodaje cały ekwipunek i suffix (??)
    • SET EQUIP LEVEL — ?
    • ADD SWORD — Dodaje miecze
    • ADD BLADE — Dodaje katany
    • ADD LANCE
    • ADD LONG LANCE
    • ADD HALBERD
    • ADD ARM     Dodaje rękawice
    • ADD DAGGER     Dodaje sztylety
    • ADD ASSASIN
    • ADD TWOHANDED SWORD
    • ADD BEARING SWORD
    • ADD BATTLE AXE
    • ADD HAMMER
    • ADD BOW
    • ADD LONG BOW
    • ADD BOW GUN
    • ADD BIG HORN
    • ADD LONG HORN
    • ADD TRAIN HORN
    • ADD STAFF
    • ADD ROD
    • ADD CANNON
    • ADD SHOT GUN
    • ADD LASER
    • ADD HELMET
    • ADD SHIELD
    • ADD LARGE SHIELD
    • ADD SHOULDER PAD
    • ADD CAPE
    • ADD BOOTS
    • ADD HORSE
    • ADD FLEET HORSE
    • ADD CHARIOT
    • ADD CLAW
    • ADD SICKLE
  • Ka-ching
    • +100 — Dodaje 100 Ka-chingu.
    • +500 — Dodaje 500 Ka-chingu.
    • +1000 — Dodaje 1000 Ka-chingu.
    • +10000 — Dodaje 10000 Ka-chingu.
    • full — Ustawia maksymalną ilość Ka-ching.
    • empty — Ustawia zerową ilość Ka-ching.
  • QUEST
    • 01_00
    • 01_01
    • 01_02
    • 01_03
    • DLC Menu
    • SAMPLE000
    • E000:arrived hideout
    • E001:Sukopon
    • E002:Barracks
    • E003:Armory
    • E004:Blacksmith
    • E005:Team Totem
    • E006:Herogate
    • E007:Battle Gate
    • E008:Field of Giants!
    • E009:
    • E010:
    • E011:
    • E012:
    • E013:
    • E014:
    • E015:
    • E016:
    • E017:
    • E018:
    • E019:
    • E020:
    • E021:
    • E022:
    • E023:
    • E024:
    • E025:
    • E026:
    • E027:
    • E028:
    • E029:
    • E030:
    • E031:
    • E032:
    • E033:
    • E034:
  • PATAPONS
    • YARI
    • TATE
    • YUMI
    • KIBA
    • ENABLE ALL
    • DISABLE ALL
  • FACILITY
    • OPEN ALL
    • SILVER STAR
    • CRAFT CENTER
    • MASTER GATE
    • ARMORY
    • ROUND TABLE
    • BARRACK
    • MACHAN
    • MASTER OBERIKU
    • BATTLE GATE
    • MEDEN
  • CLASS LEVEL
    • MAX ALL
    • LEVEL 1 ALL
    • LEVEL 3 ALL
    • LEVEL 5 ALL
    • DEFAULT ALL
    • HERO
    • TON
    • TIN
    • KAN
  • OPEN ALL TIPS
  • SAVE
    • AUTO SAVE
    • DEBUG SAVE
    • GAME COMPLETE SAVE
    • CANCEL
  • EXIT
    • GOTO TITLE
  • DEBUG MENU LOCK

Inne, nieuporządkowane funkcjeEdytuj

  • ENABLE FACILITY EVENT FORCE
  • DISABLE FACILITY EVENT FORCE
  • DISABLE SHOP SILVERSTAR
  • ENABLE SHOP SILVERSTAR
  • DISABLE SHOP MEDEN
  • ENABLE SHOP MEDEN
  • DISABLE SHOP BLACKSTAR
  • ENABLE SHOP BLACKSTAR
  • DISABLE SHOP MEKASTAR
  • ENABLE SHOP MEKASTAR
  • ADD BGM TO SHOP
  • DISABLE FACILITY FESTIVAL
  • ENABLE FACILITY FESTIVAL
  • DISABLE FESTIVAL
  • ENABLE FESTIVAL
  • DISPLAY PRINCESS OFF
  • DISPLAY PRINCESS ON
  • DISPLAY STONE MEDEN
  • DISPLAY NORMAL MEDEN
  • ROUND TABLE DEBUG MENU OFF
  • ROUND TABLE DEBUG MENU ON

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Debug Menu

  • Debug Mode

    29 wiadomości
    • .... Znowu zapomniałem się zalogować!
    • Coraz więcej bezsensownych odpowiedzi...