Dark Palace Guardian
Strażnik Pałacu
Misja na Mapie Świata
Insatiable Shooshoo
Misja na poziomie drugim lub wyższym
Przeciwnicy Shooshookle
Poprzednia misja Kharma's Pet
Następna misja Final Showdown!
Ścieżka dźwiękowa Motyw Pipirichi
Miejsce akcji Ruiny Mrocznego Pałacu
Zastępcza nazwa Insatiable Shooshookle
Tłumaczenie nazwy Strażnik Mrocznego Pałacu/ Nienasycony Shooshookle
Inna nazwa (Brak)
"Dark Palace Guardian" (z czasem zmienia nazwę na "Insatiable Shooshookle") to misja w grze Patapon.
Ruiny

Tło misji

OpisEdytuj

This newly-discovered site hides a divine artefacts, but the beast which lurks there uses a sweet scent to lull Patapons to sleep. When they wake up, they'll be covered in stomach acids!
  — Opis misji 
Tłumaczenie: "Owe nowo odkryte miejsce skrywa cudowne artefakty, ale czyhająca tutaj bestia używa słodkiej woni aby ululać Pataponów do snu. Kiedy ci się ockną, będą pokryci kwasem żołądkowym!
Śpiący Shooshookle

Śpiący przed walką Shooshookle

Owa żarłoczna bestia zeżre trzech Pataponów naraz. Ofiary ześlizgują się wprost do żołądka, gdzie zostają całkowicie strawione, włącznie z czapkami!
  — Tłumaczenie opisu misji z poziomu drugiego lub wyższego 

Ta dodatkowa misja to ostatnie w grze starcie z dodatkowym bossem, a zarazem strażnikiem pradawnego, Patapońskiego dziedzictwa. Jest nim Shooshookle, starożytny i potężniejszy krewniak pokonanego niedawno Shookle'a. Misja pojawia się, gdy zdobyty zostanie Model Mrocznego Pałacu (ang. Dark Palace Model), podczas pierwszej walki z Shookle'em. Od tej pory można toczyć starcia z Shooshookle'em w celu zdobycia starożytnych artefaktów. Najciekawszy z nich jest Cud Burzy, zdobywany przy pierwszym pokonaniu swojego obrońcy.

Shooshookuru

Przebudzony Shooshookle w walce z Pataponami

Misję tą można powtarzać w nieskończoność. Nie ma ona jakiegokolwiek znaczenia fabularnego.

TaktykaEdytuj

  • Przeczytaj artykuł o Shooshookle'u, aby lepiej zapoznać się z jego atakami i metodami ich unikania.
  • Shooshookle, choć jest przedostatnim bossem w grze, jest dość prosty do pokonania.
  • Do walki z nim można nastawić się w stu procentach ofensywnie. On także jest bossem opierającym się na sile ataku.
  • Należy uważać na jego ataki. Jeśli uda mu się pożreć Patapona, nie zwróci jego czapeczki, przez co nie będzie możliwości ożywienia umarłego (jednostka trwale zginie!).
    • Nie stracony zostanie jednak ekwipunek pożartej jednostki.
  • Wprowadzony w Zachwianie Shooshookle rozpyla wokół siebie silnie Usypiające zarodniki. Nie należy zatem brać jednostek do walk wręcz, które nie są uodpornione na ten Efekt Statusu.
    • Ogółem bez walczących wręcz można się obyć. I tak piosenka obrony się nie przyda.
    • (Shooshookle jest dość wrażliwy na Zachwianie.)
  • Shooshookle (co w przypadku rośliny jest logiczne) jest podatny na Podpalenie i otrzymuje zwiększone obrażenia od Ognia. Uzbrojenie się w Ognistą broń zagwarantuje szybkie zabicie go.
  • Wszystkich jego ataków można (i najlepiej jest) uniknąć piosenką ucieczki PonPata.
    • Piosenki obrony ChakaChaka praktycznie nie warto używać. Jest nieskuteczna przeciw dwóm z trzech jego ataków.
    • Każdego z jego ataku należy stuprocentowo unikać.