Crack the Zigoton Fort!
Rozbij Zigotoński fort.png
Misja na Mapie Świata
Przeciwnicy Zigotoni
Poprzednia misja Zigotons Strike Back
Następna misja Gong the Hawkeye
Ścieżka dźwiękowa Motyw Awon
Miejsce akcji Dorzecze Dodon
Zastępcza nazwa (Brak)
Tłumaczenie nazwy Roztrzaskać Zigotoński Fort!
Inna nazwa The Battle for Zigoton Fort at Dodon Basin
"Crack the Zigoton Fort!" to misja w grze "Patapon".
Równina Sutten.png

Tło misji

OpisEdytuj

"At the end of the Earth, gaze upon IT and be granted true happiness." The Patapons must topple the fort to confirm their cherished legend!
  — Opis misji 

Tłumaczenie: "Na końcu Świata, wzrok padnie na To, zaś ukazane zostanie prawdziwe szczęście." Pataponi muszą obalić fort, ażeby przypieczętować swą umiłowaną legendę!

Jest to fabularna bitwa przeciw Zigotonom. Nie walczy się na niej z żadnym specjalnym oficerem, a jedynie z wrogimi siepaczami oraz umocnieniami, w których się kryją. Ponadto otrzymujemy pomoc z niebios, w postaci wsparcia Patapońskiego bohatera, Dona Yumipona, niezrównanego łucznika. W czasie rozgrywki poznajemy moc Yumiponów oraz odblokowujemy tą klasę. Ponadto zdobyta zostaje piosenka obrony ChakaChakaPataPon, jednak (na razie) nie można jej używać.

Misji tej nie można powtarzać, po pierwszym przejściu zamiast niej pojawia się misja "Gong the Hawkeye".

FabułaEdytuj

Po zniszczeniu najważniejszej części wrogich umocnień więżących Pataponów, plemię oczatych wojowników rusza dalej w celu całkowiego wyswobodzenia się. Na ich drodze, w Dorzeczu Dodon, stoi Zigotońska baza strażnicza, w której kryją się oddziały gotowe do nieuchronnej bitwy. Jednak niebiosa znów posyłają Pataponom pomoc, aby ci odkryli swe dziedzictwo...

TaktykaEdytuj

  • Misja ta jest bardzo prosta do przejścia, jednak można ją przegrać.
    • Głównym zagrożeniem jest śmierć Hatapona. Należy bronić go przed wrogimi ciosami.
  • Do przejścia tej misji nawet zbędny jest Szał.
    • Znacznie on jednak ułatwi rozgrywkę.
  • W czasie walki znajdziemy piosenkę ChakaChaka, ale nie można jej zagrać, bo niedostępny jest (jak na razie) bęben Chaka.
  • Należy trzymać przeciwników z dala od Hatapona; nasz bohater będzie w ten sposób łatwo ich namierzał i zabijał.
  • Warto zbierać wszelkie łupy. We wczesnej fazie gry są bardzo cenne.
  • Misji tej lepiej nie przechodzić przy niesprzyjającym wietrze. Znacznie przeszkadza łucznikom i włócznikom w walce.
  • Don Yumipon jest praktycznie nieśmiertelny. Nie należy obawiać się o jego życie.
    • Śmierć którejś ze zwykłych jednostek nie jest zbyt bolesna. Można potem wskrzesić żołnierza.
    • Należy jednak uważać, jeśli zginą wszyscy poza Donem, misja zostanie przegrana.
  • Podczas atakowania wież, z których wrogowie atakują pociskami, warto podejść tuż pod fundament; wówczas przeciwnicy będą strzelali Pataponom nad głowami.

SolucjaEdytuj

Zaraz po rozpoczęciu ujrzymy kamienny mur, na którego szczycie stoi Yariton (Zigotoński włócznik). Poszydzi on z Pataponów...
Zigotońskie fortyfikacje.png

Z przodu kamienny mur, a z tyłu wieża; typowe budynki w tej misji

Yariton: Hah hah hah! Osiągneliście koniec linii!

Po podejściu Pataponów ten zaatakuje. Musimy zniszczyć nie tylko mur, ale i wieżę, stojącą z tyłu. Bronią jej Yumitoni (Zigotońscy łucznicy).

Yariton: Żarty sobie stroicie! Przestańcie!

Po chwili walki nadejdzie kolejny oddział Yaritonów. Z wieży tymczasem wyskoczą Tatetoni (Zigotońscy Tateponi). Mimo, że wrogów jest wielu, łatwo ich pozabijać. Wieża jest jednak dość wytrzymała. Jeden z pokonanych przeciwników wyrzuci Miksturę Zdrowia, która odnowi utracone . Nieco dalej dojdziemy do kępy trawy, w której ktoś się kryje. Gdy Pataponi się zbliżą, wyjdzie...
Don w krzakach.png

Don Yumipon ukryty w zaroślach

Patapoński łucznik: Heja! To właśnie jest ścieżka!

Jestem Don Yumipon!

Zapewnię ci ochronę od tyłu!

Naprzód!

Don i Pataponi.png

Don Yumipon wśród Pataponów

Uwaga: Jeśli mamy (uzyskane poprzez oszustwa) trzy oddziały, Yumipon powie: Twój oddział jest pełen. Po tym od razu odejdzie, dając nam wymienione niżej przedmioty i nastąpi koniec spotkania. Wówczas dołączy się do naszej armii i zacznie wykonywać wydane komendy. W jego towarzystwie dojdziemy do kamiennego muru, a za nim wieży, chronionej przez Yumitonów. Do ataku ruszy też oddział Yaritonów. Żadna z tych przeszkód nie jest zbyt silna, abowiem Don Yumipon będzie bez trudu zabijał każdego wroga jedną strzałą, zaś serią trzech strzał niszczył każdy budynek. Za wieżą stoi kamienny namiot, a za nim kolejna wieża, także broniona przez Yumitonów. Z owej drugiej wieży zaatakuje oddział Tatetonów. Mimo tej siły walka będzie łatwa do wygrania. Don Yumipon pokona każdego. Po pokonaniu Zigotonów ujrzymy mały ołtarzyl/nagrobek. Po zniszczeniu go otrzymamy nową piosenkę, ChakaChakaPataPon.
Ołtarzyk w Dodon.png

Ołtarzyk, w którym ukryto piosenkę ChakaChaka

Po podniesieniu piosenki zatrzymamy się, a Don Yumipon wyjdzie naprzód...

Don Yumipon: Moje zadanie już wykonane. Powodzenia od teraz!

Jestem Yumiponem, ekspertem łucznictwa. Odnajdziesz mnie w Mater, drzewie życia.

Od teraz jesteś na własną rękę. Chwała dla Pataponów!

Trzymajcie się...

Żegnaj! (Imię gracza)

Mówiąc ostatnie słowa rozpadnie się i uleci z niego dusza, natomiast na ziemię spadną Stalowy Łuk (ang. Steel Bow), Ka-Ching oraz Pamięć Yumipona (ang. Yumipon's Memory).

Po podniesieniu tych przedmiotów pozostanie tylko zniszczyć altankę na końcu misji i minąć znacznik.

RozmowyEdytuj

Po misji czeka nas rozmówka z Meden...

Meden: Możesz teraz wskrzesić wielkiego wojownika Yumipona w Mater, drzewie życia.

To jedyne, co ma wprost do powiedzenia. Gdy potem nasuniemy na nią kamerkę...

Meden: Jakże okropnie... Cóż powinniśmy uczynić, Wielki (imię gracza)?

Najwyższy z Zigotonów, Gong the Hawkeye, knuje zemstę!

Na tym rozmowy się skończą.