FANDOM

Brama Sokshi
Pełna Sochiki.png
Brama Sochiki na Sawannie Zazdrosnych Oczu
Twórcy Karmeni/Kościulce
Wyposażenie Armata, piła tarczowa i gilotyna
Położenie w "Patapon 2" Nieokreślone
Położenie w DLC Sawanna Zazdrosnych Oczu
Pierwowzór Zamek z Góry Bachikoi
Brama Sochiki/Sokshi (ang. Sochiki/Sokshi Gate) jest fortecą pojawiającą się w grach "Patapon 2: DonChaka" i "Patapon 3 DLC".
Teren Bramy Sochiki.png

Teren wokół Bramy Sokshi

OpisEdytuj

RolaEdytuj

Brama zamkowa Sokshi, naładowana ukrytymi pułapkami, powstrzymuje wszystko od wejścia na terytorium Karmenów.
  — Fragment opisu misji "Absolute Despair
W "Patapon 2" Zamkowa Brama Sochiki to olbrzymia, potężnie ufortyfikowana twierdza, broniąca jedynego naturalnego przejścia do królestwa Karmenów. Została wybudowana jako zapora dla ewentualnych inwazji i stała się dumą Karmenów, którzy nie wierzyli w jej zniszczenie. Aby dotrzeć do centrum Karmeńskiego imperium, nasze plemię Pataponów musi zniszczyć ową fortecę.
Sochi.png

Brama Sochiki obsadzona przez Karmenów

W "Patapon 3 DLC" Sochiki spotykamy na Sawannie Zazdrosnych Oczu (mrocznej), w misji "Głębie Rozpaczy", gdzie nie pełni żadnej roli, nie wiadomo, czy wybudowali ją obstawiający ją Kościulce, czy ktoś inny. Nieco się różni wzorami, ponadto jej destrukcja przebiega inaczej.

Brama Sochiki i związana z nią historia jest nawiązaniem do Zigotońskiego zamku z Góry Bachikoi, który pojawia się w poprzedniej grze "Patapon".

WyglądEdytuj

Uszkodzona Sochiki.png

Poważnie uszkodzona Brama Sochiki ciemnieje, zaczyna dymić i rozpadać się

Sokshi wygląda jak wielka twerdza, o kolczastych murach i licznych urządzeniach przeciwoblężniczych na nich (armatą, piłą tarczową i gioltyną). Ma wielką bramę, zamykaną kratą i liczne małe okienka. Nad murami wznoszą się dwie wysokie wieże, szerokie u szczytu i cienke u spodu. Nad murami wisi też długi pomost. Forteca ozdobiona jest pomarańczowymi wzorami.

HistoriaEdytuj

O Bramie Sochiki słyszymy, zanim ją odnajdujemy- podczas podsłuchiwanej rozmowy Karmeńskich oficerów w misji "Masced Country and Three Generals" generał Nomen wspomina możliwość zniszczenia tej fortecy przez Pataponów, w co woli nie wierzyć. Wkrótce potem generał Gong obiecał Pataponom przysłać katapultę, niezbędną do oblężenia. Jednak katapulta została skradziona, a niecierpliwe Patapony przypuściły desperacki szturm, który zakończył się totalną klęską. Niebawem jednak katapulta została odzyskana, a z jej ostrzałem udało się zburzyć fortecę, co nastąpuje podczas misji "Parabola of Hope". W jej szczątkach znaleziono zwój z mapą, wskazującą Ruiny Guguchoppy.
Destrukcja bramy.png

Zniszczone mechanizmy (wieża z armatą, piła i gilotyna) Bramy

WyposażenieEdytuj

Sochiki ma wbudowane potężne wyposażenie, pozwalajace jej stanowić zagrożenie zarówno dla atakujących wręcz, jak i z daleka. Każda z machin może zostać zniszczona, jednak stanowi dla fortecy małą zaporę. Brama dysponuje następującymi mechanizmami:

ArmataEdytuj

Z armaty na jednej z wież co jakiś czas oddawany jest strzał w miejsce znajdujące się niedaleko od fortecy. Wystrzelony pocisk zadaje wysokie obrażenia, wprowadza w Zachwianie oraz Odrzuca. Ten atak jest szczególnie niebezpieczny dla jednostek do walki dystansowej, jeżeli za bardzo zbliżą się do bramy. W celu uniknięcia go należy korzystać ze sprzyjającego wiatru (Juju), dzięki czemu będziemy mogli ostrzeliwywać Bramę z większego dystansu niż ma armata.

Piła tarczowaEdytuj

Z boku bramy umieszczona jest wielka piła tarczowa na zginającym się mechanicznym kolanie. Gdy kolanko się prostuje, piła obracając się rusza do przodu, zadając trafionym żołnierzom wysokie obrażenia i Odrzucając ich. Piła tarczowa i gilotyna uderzają naprzemian.

GilotynaEdytuj

Na długim dźwigu wisi wielkie ostrze topora na łańcuchu; zaraz po pchnięciu i wycofaniu piły dźwig się zegnie, a topór opadnie na głowy stojących pod nim najeźdźców, zadając im olbrzymie obrażenia. Ze względu na ten atak do twierdzy lepiej się nie zbliżać, jednostki do walki wręcz trzymać z daleka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki